https://www.motorkar...ba-krosky-21728.html
Jinak počítej celkový zdvih 300-330mm. Statické propružení samotné motorky 1/10 zdvihu, takže třeba 300-30=270mm. Statické se sedícím jezdcem 1/3 zdvihu, nohy nahoře, 300-100=200mm. Standarní péro bývá tak asi na 80kg váhy oblečeného jezdce, takže pokud máš víc a nebo míň, tak ty hodnoty 1/3 a 1/10 zdvihu nevyjdou úplně přesně a je potřeba nějaký kompromis. Pokud máš o hodně víc a nebo o hodně míň, musíš změnit i pružinu za jinou tuhost, ale taky záleží, co jezdíš.
vazim 80 -82 podle toho jak se najim .ja myslel ze je nekde napsana hodnota od osy kola po blatnik v manualu ale nic takoveho tam nemuzu najit.
Podíval jsem se na specifikaci modelu 2007 a je tam 12,6 inch travel, to je 320mm.
Vykašli se na servisní manuál a stáhni si owner manual na owners.honda.com
Je tam komplet nastavení a údržba, základní opravy, včetně pružení - čtu tam race sag 100mm a free sag 50mm (takže ne 1/10, ale 1/7 zdvihu)
Dá se na to dívat i z jiné perspectivy. Když je zatížená jezdcem, tak se nastaví propružení (race sag) 100mm. Pak jezdec, dejme tomu s váhou 75kg, sleze a zadek musí vypružit o 75mm nahoru. Tuhost pružení je 75kg/75mm=1. Když vypruží nahoru 65mm, je tuhost 75kg/65mm=1,15 a pružina je moc tvrdá. Obráceně, vypruží to 85mm, tuhost je 75/85=0,88, to je OK. Limit pro 75kg jezdce je podle manuálu 0,83.
https://www.ohlins.com/document/11822/, pokud nemáš k dispozici manuál.
Kromě popisu výrobce jak jsou uspořádány jejich tlumiče, je zde i popis jak nastavit pérování. A protože už to nějaký čas dělají a zdá se, že i dobře, tak bych věřil i jim.
Jen si dovolím poznámku. Je to motorka 12 let stará a kdoví v jakém stavu pružiny jsou. Takže celkem nerozumím boji za přesnou polohu. Se svojí vahou se dost možná do pružin ještě vejdeš. Pokud ne, tak se musí vyměnit pružiny a nejsem si jist, zda za pružiny dáš celkem +-6000Kč. Takže to nastavíš tak nějak odhadem. A protože nastavení pérování je velmi subjektivní, tak to pravděpodobně vůbec nepoznáš.
V manuálu stejně najdeš, že délka předepnuté pružiny je od - do.
A pokud se chystáš na rozebrání centrálního tlumiče, tak doporučuji to nedělat a dát to někomu kdo to umí, vyjde to levněji.
To je jako základní nastavení volnoběhu.
Ono to sice funguje, ale nemusí to byt ono.
Takže to tak udělej a jezdi. Podle toho, jak se bude motorka chovat a jak ti bude nastavení vyhovovat, ho můžeš měnit.
Drobný taj je ten, že je dobré vědět, jak tím ovlivníš chování motorky...
Nastavením tuhosti (zadního) pérování můžeš totiž v určité míře měnit ovladatelnost stroje a jeho stabilitu...protože tím měníš sklon přední vidlice...atd.
A potom ještě jak k tomu "naladit" útlumy a zmatení začátečníka je úplné .
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jakou opravnou sadu na vidlice Honda CR 250 | pospa5 | 19 | 4.3.2024 v 14:39 Krautkopf |
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... | DrevoKocurik | 9 | 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein |
Poptávka GO motoru honda cr 250 Honda CR 250 | milosxxx | 5 | 27.8.2022 v 10:27 Ariete |
Má smysl kupovat starší kross motor... Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... | Olihňos | 2 | 21.6.2022 v 15:36 KAWAHAB |
Hlinikovy ram vs ocelovy ram [1, 2] Honda CR 250 | Milagros | 50 | 29.1.2022 v 19:10 krokoš |