Dle mého je to dost.. jaký je váš názor ?
Děkuji za odpovědi předem.
"Mít v motoru olej "přes" je horší, než "pod", přinejmenším pokud ještě neproblikává kontrolka mazání. Může totiž docházet ke kontaktu ramen klikovky s hladinou oleje v olejové vaně, což způsobuje intenzivní rozstřik, takže se velké množství oleje pod tlakem proudu/rozstřiku dostává tam, kam nepatří, naopak místa cíleně mazaná "řízeným" (konstrukčně) ostřikem najednou nemusí mít oleje dostatek, poněvadž ten "falešný" ostřik přebije ten "správný""
Je potřeba dodržet postup při měření množství oleje v nádržce. Při výměně nalít třeba 3 dcl do motoru a 7 dcl do nádržky, nechat ohřát na volnoběh, změřit hladinu v nádržce 5 minut po vypnutí. Je ale možné, že nedrží zpětný ventil a teplý olej se vrátí z nádržky během těch 5 minut zpátky do motoru. Pak mohlo nastat, že nědo dolil víc a byly z toho 2 litry. Proto je dobré změřit hladinu v náržce hned po vypnutí a kontrolovat, jak rychle ubývá, a tomu přizpůsobit čas na měření ne 5 minut, ale třeba jenom 1 minuta.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Víkendové enduro Praha-západ Kawasaki KLX 250, AJP PR5 250 Enduro, KTM Freeride 2... | EnduroOnRoad | 18 | 21.2.2023 v 02:49 karelsychra |
Neználek vybírá ostré enduro Husqvarna TE 450, Husqvarna WR 360, KTM EXC 520, Hus... | motormichal | 22 | 27.8.2017 v 08:27 Dolph-cz |
Yamaha WR250 1992 Yamaha WR 250 | Jarko33 | 0 | 6.1.2016 v 13:29 Jarko33 |