Potřebuji radu, kde sehnat podložky pod dráty pro vymezení vůle.
Co si budeme povídat originál dráty jsou drahé. Šroubárna Marek umí udělat, ale je tam jiný závit i NIPL, který je užšší.
Jediné řešení je dát mezipodložku, věděl by někdo, kde sehnat?
Děkuji
Naposledy editováno 22.12.2020 19:37:41
SI skoc do nejakyho zelezarstvi a zkus vybrat nejakou nerez podlozku co ti tam padne. Ale uplne tedy nevim jak chces resit ze ti to bude vaklat do stran.
1 reakcí na tento příspěvek Enduro dráty, niple vymezovací kroužek
..a tenci drat bude mit pri stejnem/danem predpeti mensi silu takze kola nebudou fungovat (budou mekky a budou se kroutit)..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro dráty, niple vymezovací kroužek
Nikdo neříká, že dráty budou užší, spíš drát originál je zúžený a vyrobený by byl nezúžený, takže naopak. Jen nipl je originál širší v krku a šroubárna Mařena to nezvládá vyrobit. Mají jen jeden typ, který je užší ..
Takže nikoli COKOLIV.
Objednal jsem originály za 170/kus.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro dráty, niple vymezovací kroužek
ale pokud uz jsi obednal origo tak holt tak... nicmene 170/ks je sileny, to zas jo, to by ti levnejs nafrkal i nekdo s CNC...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro dráty, niple vymezovací kroužek
Šroubárna Marek s.r.o.
Hvězdonice 6
257 24 Chocerady
PS :Katroš, aj chudobnejší, ako napríklad ja , si chcú zajazdiť.
Naposledy editováno 31.05.2020 13:21:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro dráty, niple vymezovací kroužek
E.. nicmene k te zmene pristupu, stava se.. v galvance u fialu v cakovicich bejvavali taky leta straslive ochotni, a loni najednou ejhle, nasrat nasrat.. no co, galvanovna v krkonosich (rokytnice) je taky dobra, a levnejsi
Naposledy editováno 31.05.2020 13:25:36
Děkuji, hned tam píšu a posílám fotky, jestli by neuměl NIPLE na míru a udělal by na dráty od Marka
Každopádně mi už ty špagáty vyrobily, tak si je v rámci slušnosti odeberu i když ty niple jsou na baterky..
Mašina je rok a půl stará a některé dráty nejdou povolit. Točí se když držím sikovkama povrch se ničí a matice se nepovolí. Takových je tam víc. - Ještě zkusím, tu brzovku (ale bojím se aby se nedostala na ráfek).
Nakonec budu mít pár originál a všechny neoriginál, ale asi k ničemu
Naposledy editováno 31.05.2020 20:38:30
1 reakcí na tento příspěvek Enduro dráty, niple vymezovací kroužek
Kdyby někdo věděl o firmě co zvládne vymezovací podložky, ať se ozve. Díky
Naposledy editováno 02.06.2020 06:49:22
kerut píše: nokia321> aha ja myslel grosse, s markama jsem resil vzdy jen elektronicky/korespondencne (nicmene vochotni bejvavali taky), a priznam se ze to ze jsou hned o vesnici vedle jsem netusil.. tyjo, byl jsem to mohl vzit vzdycky pri jednom
E.. nicmene k te zmene pristupu, stava se.. v galvance u fialu v cakovicich bejvavali taky leta straslive ochotni, a loni najednou ejhle, nasrat nasrat.. no co, galvanovna v krkonosich (rokytnice) je taky dobra, a levnejsi
No, časy se mění a s obojími je to někdy na dýl...
Niple nevyrábí, je to produkce která se nakupuje, nebo aspoň jako polotovary. Velké moto niple jako na obrázku jsou podle mě pro všechny Excely a DID ráfky kompatibilní, tak není nutno řešit originál.
Tady máš třeba nějaký věci od Talonu : https://www.24mx.cz...-prislusenstvi_c1665
Nebo se zeptej někoho kdo závodí na nějaký úrovni kde to řeší. To je spotřebák v podstatě. Dojebaných kol je plnej net a niple obvykle lze použít. Sám mám kolo na vyhození zadní z KTM EXC, je tam potrhaná nába i ráfek .
nokia321 píše: Tak se mi email vrátil. Našel jsem ještě jiný a to samé. Vypadá to že krach, nebo přesunuto na jinou adresu. Zkusím zítra zavolat.
Kdyby někdo věděl o firmě co zvládne vymezovací podložky, ať se ozve. Díky
ses si jistej, ze potrebujes tu vuli vymezit? z principu je potreba aby byl kontakt v te kulove plose, aby byl drat namahanej na tah a nic tam nevnaselo navic ohyb…
tzn ty vymezovaci podlozky by musely byt na nipl nalisovane - aby nespadly (licovanej rozmer rovna se vyssi cena) a okolo musi byt stejne vule, jinak by se ten nipl oprel o stenu a tim by se drat navic ohybal…
ale pokud trvas na tech vymezovacich trubickach, tak to bych ti dyztak vyrobil … pokud by to mela byt nakrajena trubicka...
2 reakcí na tento příspěvek Enduro dráty, niple vymezovací kroužek
Obvykle mají za cíl snížit tření a umožnit výkyv v díře.
U motorky jsem to zatím neviděl. Ale pokud tvar niple nesedí na diru, tak to bude buď praskat, nebo povolovat.
U motorek je problém s vývrtem, není vždycky stejně zauhlovany jako u kol. Obvykle se musí dát pozor na to, jak velké jsou flanche nábojů. Může se stát že ráfek je směrový, pokud je velký rozdíl pravá/levá.
Nevím co řešíš, ale možná je levnější použít komplet kola Twenty a je pokoj na sezonu.
Protože když jsem počítal ceny materiálu na ktm, origo naby, origo dráty a rafek Excel, bylo to nesmyslně drahé.
Naposledy editováno 22.12.2020 16:21:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro dráty, niple vymezovací kroužek
assassin píše: Kafoholik> Rekl bych, ze kolem toho niple v miste kde prochazi rafkem je vetsi dira nez jak to bylo... a tu diru chce ucpat.
Asi jo. Ale pokud ty úhly nesednou na sebe, tak to bude zlobit. To jsou stovky kilo v cyklech, mělo by to hrát.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro dráty, niple vymezovací kroužek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro dráty, niple vymezovací kroužek
kerut píše: Kafoholik> podlozky teda nevim, pouzivaji se nejtovany rafky (ocelovej nejt upevnuje uchyceni niplu v Al rafku)..
No, nevíš, já vím... Je to můj job, vědět.
Eylets a podložky jsou dvě rozdílné technologie.
Mrkni se třeba na Sapim, o podložkách.
https://www.sapim.be/tools/washers
Podložky smysl dávají. Osobně jsem přesvědčen že velký. Nopak ty nýty jsou jen na parádu a na potíže. Alespoň ty jednoduché.
Dvojité nýty (double eylets) ano, ale roste váha.
Podložky jsou ale technologicky složitější na zapletení (adaptér pro mašinu atd.). Tak se jim spíš vyhýbá kdo může. Včetně mě.
Ale na soukromé kolo co si ručně vypletu bych je dal a ráfky bez nýtů. To je totiž nejlepší kombinace pro pevnost a zároveň to vyjde lehčí než s nýty.
Ono kolo a motorka se liší hodně kvůli tomu že úhel drátů je u motorek velký- jsou velké náboje a malé ráfky.
Takže se používají směrové díry, což je u kol dost výjimka .
A pro moto niple se používá kulová hlava, ráfek je obvykle protlačovaný. To s podložkou nejde kombinovat, pokud to není systém.
Naposledy editováno 25.12.2020 01:53:13
jinak podlozky budou fungovat samozrejme obdobne (ten rafkovej nejt je prakticky podlozka zajistena proti vypadnuti.. kdyby byl skutecne silou nejtovanej rozmacka ten rafek jak nic) ale bude to voser pri vyplejtani..
ale ad cyklo vs moto souhlas, na moto jsou ty uhly ostry, tam to chce vrtat sikmo a spravne, ne jako soudruzi v remerxu kdyz se sice snazej vrtat diry cik cak ale spis to vypada jako nahodnej vyber, nekdy je obtizny poznat ktera ta strana ma bejt ktera
1 reakcí na tento příspěvek Enduro dráty, niple vymezovací kroužek
1 reakcí na tento příspěvek Enduro dráty, niple vymezovací kroužek
My pleteme cca 250 kol denně, stroj napětí uhlídá. Ale stejně je naprosto zásadní včas po cca 500 km vypety utáhnout, jinak to potom bude zlobit.
Nové kolo obyčejné se dělá na napětí 60 až 90 kilo. Po zajetí se to dorahne cca na 110 a je to ok. Silniční kola se dělají cca 130 kilo.
Ale záleží na materiálu.
Rafky mame nejčastěji Rodi rims, nebo levné Stars. Ale Remerx není špatný. Jsou ale spousty profilů, typů drátů, niplu... A záleží i na nábojích.
Nýty jsou problém protože odírají dosedací plochu niplu .
Nejlíp se dělá s ráfky bez nýtů a ocelovými paprsky. Ale bohužel teď treba do Holandska je podmínka nerez 13G draty, jednoduché nýty. A to je pakárna, nerez má mez kluzu na hraně možností a stroje se s tím dost perou, aby to napětí bylo ok.
Je spousta vychytávek v technologii. Je to fofr, normu píšu obvykle na 4 minuty/kolo. Dvě minuty navlečení, dvě zapletení na stroji. Mašina pak musí být seřízena aby cenrovala max. ty dvě minuty.
Ale i běžné moto kola se pletou takto. Na skoro stejné technologii.
Nicméně, já fandím rovným paprskům, s matičkou v náboji. To podle mě je hlavně pro terénní modely a bezdušaky úplně parádní.
Kónický drát bez ohybu, to je paráda
a draty (v zadu) stejne dotazeny fakt nemam protoze pouzivam nesymetricky parovy vyplety, smerovany do krutu (ve volnym stavu jsou tam rozdilna napeti, a az vnesenim krutu se kolo "dotahuje"), ve predu mam taky dualni/parovej radial ale pod stejnym uhlem, obrazek napovi vic..
je to trosku komplikovana uloha, predepjatej system, kde musi samozrejme sedet geometricky podminky s pevnostnima (obdoba staticky neurcity ulohy s bremenem na dvou ramenech, akorat tady jsou ta ramena 4), nicmene ne nenapocitatelny.. jasne ze kdyz udelas klasickej symetrickej vyplet tak to je vypocetne podstatne jednodusi, resp pocitat to nemusis, jen utahnes jednu nebo druhou stranu tak aby naba vychazela na stred.. jenze kdyz zaberes kolo zmekne,..a to narozdil od predstavy spousty cyklistu zcela bez ohledu na to jak je dotazeny, i kdyz bude utazeny uolne na krev tak se jedna pulka dratu proste povoluje, druha utahuje, a pokud maji stejnej uhel, budu ty diference stejny bez ohledu na absolutni hodnotu predpeti.. reseni je prave jinej uhel dratu ve smeru a proti smeru kroutaku.. a neni to keruti vynalez, dela se to bezne, napr corima.. jeste maji tu vychytavku ze naboj pobere zkrut a srana od kazety se dela radial, to kerut nema protoze by musel vyrabet i naby ktery by ten zkrut ekvivalentni natazeni dratu pobral, a na to kerut nema dostatecny strojni vybaveni
BTW niply pouzivam zasadne Fe (jsou stejne tezky jako mosaz a v zavitu jim verim vic) od nejaky 34R nebo tak nejak se jmenuje ta BMXva firma.. delaji je cerny a v setech po 48 takze akorat na keruti wheelset Al bych tam nedal, bal bych se co to udela cyklicky,... predpeti kolem radove d 150Mpa (na tech co se v krutu natahuji) po 350Mpa (na tech co se v krutu povoluji) tzn od cca 50-120kg pocitas li to takhle..
Jinak sedmickovy alu slitiny eloxovat jdou, industry nine maj z toho draty a jsou v eloxu.
Jinak by slo rafek vykovat a nasledne vyfrezovat. Na kolo nevim jestli to nekdo delal, ale na motorky/auta bezna vec.
1 reakcí na tento příspěvek Enduro dráty, niple vymezovací kroužek
navic vetsinou moc nebrzdim, nebudes tomu verit, ale lip se pak slape ..a tam kde brzdim jedu deset (z kopce)
...jinak ten predek by disk ustal, ale k cemu to, minivecka jsou lehky a fungujou..
Assassin> tak jasne ze by to slo kovat, slo by ledas co, ale driv nez to nekdo stihl resit prisel uhlik a alu rafky s nerezovejma (nekdy i rezovejma jak koukam vejs) dratama se pouzivaj tam kde je to ekonomicky vyhodny, takze....
jinak 7-micky se eloxuji blbe, jde to ale je potreba je chemicky povrchove "odlegovat", vsechno jde ale neco to stoji..
Ne snad že by to nešlo, to je v pohodě, ale kdo zná technologii výroby, tak si dovede představit že by to bylo komplikované. Spíš se to lakuje.
Profil se stočí a řeže, pak skolikuje a teprve vrtá nebo pančuje.
Motorkove ráfky jsou jednostěnné, svařované a eloxuji se až hotové.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro dráty, niple vymezovací kroužek
kerut píše: Kafo> nemam diskove brzdy, a to prave proto ze diskova brzda namaha vyplet, kterej musi byt tuzsi (krut na obe strany) tudiz i hustsi, a to pak proste nejede, protoze takova chmelnice ma vodpor jako prase.. i tech 24, nebo silnicarskejch 20 dratu je zlo... 12 dratovy vysoky zipy to je uplne jiny svezeni.....
navic vetsinou moc nebrzdim, nebudes tomu verit, ale lip se pak slape ..a tam kde brzdim jedu deset (z kopce)
...jinak ten predek by disk ustal, ale k cemu to, minivecka jsou lehky a fungujou..
Assassin> tak jasne ze by to slo kovat, slo by ledas co, ale driv nez to nekdo stihl resit prisel uhlik a alu rafky s nerezovejma (nekdy i rezovejma jak koukam vejs) dratama se pouzivaj tam kde je to ekonomicky vyhodny, takze....
jinak 7-micky se eloxuji blbe, jde to ale je potreba je chemicky povrchove "odlegovat", vsechno jde ale neco to stoji..
Ty draty se cele soustruzi z asi 8mm kulatiny - včetně “integrovaných” niplu, profilovani atd - ty kola stoji cca 60k ... takze myslim, ze na elox neco zbyde
Kafoholik : jinak ty motocyklový se delaji ruzne, ale treba rafky na drátěný kola na motardu mam cely obrabeny protoze kazdej nipl ma v rafku vyfrezovanej domek aby sel utesnit.
Nebo se koukni jak maji pridelane draty kola kineo
Ono asi zalezi v jaky cenový hladině se pohybujes, ja mam na kolech vetsinu elox, dnes jsem jezdil na svem starem kole co je snad 2008-2009 a to ma komplet spojovak titanovej - driv se tolik nesetrilo
Naposledy editováno 25.12.2020 19:05:45
..kola samo hezky, ale veferu by stejne slusely to kovany z japonska.. jenom se porad nemuzu rozhodnout kterou banku vyloupit
1 reakcí na tento příspěvek Enduro dráty, niple vymezovací kroužek
Nevim jaky delaj remerx rafky ted, ale driv to bylo blato. Ted uz s nima pokusy delat nebudu, pristi kola budou stejne nejspis karbonovy...kdyz teda taky vyhraju v loterii
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CRF 450L neustálé problémy s volnob... Honda CRF450L | P_CRF | 11 | 27.4.2023 v 21:29 P_CRF |
CRF 450L nestartuje Honda CRF450L | P_CRF | 5 | 23.2.2023 v 07:35 Maleus |
Dakar 2021 [1 ... 9, 10] KTM 450 Rally, Yamaha WR 450F Rally, Honda CRF450L | Kohlstein | 295 | 27.12.2021 v 12:56 Kohlstein |
Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx mot... [1, 2] Kawasaki KX 450, Suzuki RM-Z450, Kawasaki KX 450F, S... | Akraprider | 37 | 12.10.2021 v 22:24 krokoš |
Výfuk pro Hondu CRF 450 L Honda CRF450L | PetrRepeter | 13 | 26.4.2021 v 07:13 Maleus |