prikladam video zo skladania motora 350/639. Nie je to navod, pouzili sa aj alternativne postupy, ktore neviedli k zelanym vysledkom :), ale mnoho z toho je pouzitelne. Tu to mame:
Ak by ste nechali v tomto vlakneci priamo na yt postrehy pre druhych, bol by to hadam prinos.
Krasny zvysok roka :D
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 zmontovanie motora
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 zmontovanie motora
Ložiska tam všechny nabouchal kladivem, měl si je nechat nalisovat pod lisem. Dneska to mají v každym servisu.
Za mě
Kolik může taková sranda stát peněz?
Teď jsem to dokoukal až do konce, ta motorka je hroznej šrot. Ta oprava musela být dvakrát dražší než cena motorky....
Naposledy editováno 02.01.2021 17:48:34
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 zmontovanie motora
dave-lister píše: Ta montáž je strašná, kdejaký učeň by to smontoval lépe. Největší prasárna byla, jak ubrousil ten kroužek na klice pod alternátorem. A nebo jak páčil ty ojnice při pokusu o vyúhlování. No nevím jestli mu ten motor dobře pojede.
Ložiska tam všechny nabouchal kladivem, měl si je nechat nalisovat pod lisem. Dneska to mají v každym servisu.
Za mě
Kolik může taková sranda stát peněz?
Teď jsem to dokoukal až do konce, ta motorka je hroznej šrot. Ta oprava musela být dvakrát dražší než cena motorky....
Ložiska v motoru u 350ky se ani nemusí lisovat... Stačí nahřát kartery a dají se tam dat rukou. Ostatně to je doporučený postup, aby se nevyšoupalo uložení ložisek a nevypadávaly...
Naposledy editováno 03.01.2021 11:05:15
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 zmontovanie motora
Bicista píše: Kdo nic nedela nic nezkazi. Skoda tech modrych titulku, Na mobilu velmi spatne citelny :)
To sice jo, ale je tam pár věcí špatně... Těsnění mezi kartery na osmičkovým motoru vůbec být nemá, pak je tam větší rozteč mezi válcema na těsnění a beztak i na přírubu od karbecu k válcům. To natahování kliky do karteru snad za studena přes ty ozubený kolečka je taky takový špatný. V tom středovým "labyrintu" nevímm, proč tam flexou řezali ty kanálky. Vzhledem k tomu, že jsou kartery dál od sebe díky těsnění - co na to převodovka? Ta se vymezuje na 0,1-0,2mm, díky tomu těsnění to musí být pomale milimetr - jezeďácká vůle. To ložisko vývodové hřídele, kdyby tam nedával za studena, ale nahřál kartery, tak může rovnou slícovat a nemusí do toho bušit. Já sem teda rozebral a složil jen jeden osmičkovej motor, ale kladivo sem nepoužil, krom "odražení" vnitřních kroužků ložisek na klice přes trubku lehkým klepnutím. Ty kombinačky mezi zuby primárního kolečka a spojkovýho koše taky nic moc. By mě zajímalo, jak dlouho ten motor po tomto složení vydrží.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 zmontovanie motora
Vždyť je to jawa, to rozebere i spraví kde kdo! Proč bych to nesvedl já!
Je to JAWA, proč bych měl mít nějaký stahovák? - šroubovák a kladivo přece práci udělá
Proč bych měl něco vymezovat? - Vždyť je to přece jawa, to už mělo z linky vůli jako když komár lítá ve stodole
Proč bych nechal vyvážit kliku? - Je to přece jawa, to bylo rozcentrované z výroby, nebudu přece dávat 1000kč navíc, za to mám 3 basy piva
Proč bych měřil vůli pístu a vložky válce? Dám to tady Frantovi se soustruhem, ať mi udělá "výbrus" za flašku domácí pálenky
Proč bych nahříval kartery? Vždyť to ložisko vyklepnu! Je to jawa, takže to vůbec vadit nebude
Proč bych měl.... a tak dále a tak dále.
Pak se není co divit, že to vibruje, nejede a vydrží 15k km do další GO. V horším případě se to zadře. Dobře, ty mašiny dost možná sjížděly ve špatném stavu (znám osobně), ale když se dělá GO, tak radši pořádně. Já radši investoval do všech možných stahováků a přípravků. Ušetřil jsem si hodně nervů a za cenu stahováků by byla jen práce v servise. S montážní příručkou a Dočkalem to složí i dítě. Ty motory jsou spolehlivé tak, jak je člověk složí. Nemají nějakou konstrukční vadu, která by nešla rozumně řešit. Můj má najeto cca 15k km od GO a nevidím důvod, proč by nenajel ještě 3x tolik. I kdyby najel jen 30k km, tak ho za 8k kč zgenerálkuju a budu fičet dál. Teď mi začala prokluzovat spojka, ta má ale najeto dost možná 100k km, takže repas ji dopřeju.
Když majitelé jaw na jawy sraly, protože to jsou sráče, tak pak není divu, že se ty jawy sraly. Je to začarovaný kruh.
A když člověk mouchy vychytá a udělá z 350 docela důstojnou mašinu pro každý den, tak je mu nadáváno lepšomotorkáři, protože jezdí na jawě-a co více, když mu dokonce dělá radost, je spolehlivá a má jí rád, tak z toho se můžou posrat.
No, tímto jsem chtěl říci, že i když to je nejjednodušší možný dvouválec, tak i tak to chce nějakou tu kulturu při skládání. Protože to je jednoduché a jawa, tak to neznamená, že to složím jako prase.
Naposledy editováno 04.01.2021 19:50:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 zmontovanie motora
Jinak jsem spíše fanoušek 350, než značky jawa. Mohl jsem mít japonce, ale proč? Když jsem ji viděl jako malý kluk, tak jsem ji už chtěl. Prostě mám pro ní slabost, diagnóza. Vždyť dnešní mladí ani jawu neznají a nejvíce mě dostalo, jak před gymplem se mě jeden zeptal, jestli to je kývačka (a to má motorku). Jinak z dnešní produkce jawy bych si nic nekoupil, strašně nezajímavé, to si radši koupím tu starou 350 a budu jezdit na ní, než na 300cl.
Jen jsem chtěl říci, že i k té blbé jawě je potřeba nějaký ten správný postup při skládání. To že je to jawa neomlouvá se k tomu chovat jako prase, když to rozebírám. I to má své zásady. Nadávat na motorku, kterou jsem si nahovno složil mi připadá patetické. Ano, mělo to chyby z výroby. Ty chyby jdou ale při následné GO úplně eliminovat nebo potlačit. I dost jiných značek má svolávačky a chyby z výroby.
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 zmontovanie motora
Pořízení ojetiny - ceny 634-640 jsou šílené, vrak ze stodoly začíná na 25 000kč a lepší kusy jsou dražší než nová 640ka.
Spotřeba - vzhledem k výkonu motorky je hrozná, jede to trochu lépe než čínská 125ka a žere to dvakrát tolik.
Servis - opravy jsou levné, ale vzhledem k tomu, že vše se musí minimálně dvakrát častěji generálkovat než u jiných strojů, výhoda je pryč.
Jezdit na tom nedává vůbec žádný smysl, kromě nostalgie nebo recese.
Když jsem viděl toho chudáka Poláka, kolik musel vynaložit peněz, času, vlastní práce aby se trochu svezl.... A stejně se sveze dost podprůměrně....
Deyva: Máš pravdu, s využitím tepelné roztažnosti lze ten celý motor složit bez násilí. Ale má to několik nevýhod. Například trvá to dost dlouho, můžeš se o to snadno spálit, musíš být rychlý, jinak se teploty srovnají a ložisko zůstane v polovině atd.
S využitím lisu je ta práce mnohem přesnější, pohodlnější a rychlejší. Pod lisem tlačíš dokonale kolmo, takže nehrozí poškození uložení ložisek. Ložiska nalisuješ přesně do takové hloubky kam potřebuješ a podobně. Pro jednorázové použití se to nevyplatí kupovat, ale donést to někam do servisu tolik peněz nestojí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 zmontovanie motora
dave-lister píše:
Deyva: Máš pravdu, s využitím tepelné roztažnosti lze ten celý motor složit bez násilí. Ale má to několik nevýhod. Například trvá to dost dlouho, můžeš se o to snadno spálit, musíš být rychlý, jinak se teploty srovnají a ložisko zůstane v polovině atd.
S využitím lisu je ta práce mnohem přesnější, pohodlnější a rychlejší. Pod lisem tlačíš dokonale kolmo, takže nehrozí poškození uložení ložisek. Ložiska nalisuješ přesně do takové hloubky kam potřebuješ a podobně. Pro jednorázové použití se to nevyplatí kupovat, ale donést to někam do servisu tolik peněz nestojí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 zmontovanie motora
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 zmontovanie motora
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 zmontovanie motora
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 zmontovanie motora
Naposledy editováno 05.01.2021 19:35:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 zmontovanie motora
Já to zkoušel mnohokrát a ložiško mi z bloku nikdy nevypadlo. Ale třeba futro z přední vidlice mi takto vypadlo z trubky bez násilí.
Koukni na video od Poláka jak montuje ložisko, čas cca 6:00.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 zmontovanie motora
dave-lister píše: Milos1> Ano taková je teorie, ale v praxi se současně ohřívá i ložisko a vypadne ti prd. Samozřejmě záleží jak velký je v uložení přesah.
No tak tobě možná vypadne hovno, mě zatim dycky co jsem potřeboval vypadlo, například ložisko ze slepý díry, chtěl jsem na to dělat vytahovací patronu a nakonec to stačilo vohřát a ložisko vypadlo samo (ano ohřívalo se zaroveň s blokem i ložisko) v praxi asi budeš muset vymrdat ložisko kladivem po někom, kdo ho tam cpal na lisu do studenýho bloku, protože přesah bude fprdeli a ložisko po takovým joudovi bude zalepený loctitemdave-lister píše: Milos1> Ano taková je teorie, ale v praxi se současně ohřívá i ložisko a vypadne ti prd. Samozřejmě záleží jak velký je v uložení přesah.
když sem skládal tu svoju 638, tak už sem měl ložiska v karteru a nahříval karter i s ložiskama na klikovku... trošku sem to přehnal a klikovkový ložisko samo vypadlo na litinovou plotýnku pod karterem. Takže sem s nahříváním ubral, hodil v rukavici ložisko zpátky, trochu pofoukal a už dobrý.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 | Kete | 32 | 17.5.2023 v 12:16 Johny_R |
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... | Dolin | 5 | 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal |
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 | Geofrey | 0 | 28.8.2022 v 22:28 Geofrey |
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... | naked11 | 16 | 23.8.2022 v 12:07 Mimísek |