když pojedu z prudkého kopce 2-3km a nechci brzdit motorem jak se.. nemá u dvoutaktu, jak to řešit ?
Vymáčklá spojka a občas protočit motorem?
Neutrál a dávat plyn mi přijde jak blbost :)
Nebo nechat např. vyšší kvalt a držet plyn aspoň do poloviny?
nějak mi to vrtá hlavou co je lepší :D
1 reakcí na tento příspěvek "Brždění" dvoutaktem"
Jet tak, aby byly otacky motoru co nejnizsi - zarazeny nejvyssi rychl.stupen a sem tam vrknout plynem, at se to promazne.
Ono to maze i se zavrenym plynem, nejaká směs paliva tam jde vzdy a melo by to být zkonstruovano tak, aby se motor nezadrel.
Na fichtlovi nebo na triapule když se jel fakt prudkej a dlouhej kopec, tak se vyplo zapalovani a pootevřel plyn.
Ale pak mas ve vejfuku dost nespalenyho benzinu a neni to uplně dobry reseni..
Rekl bych ze to moc resis, jel bych s trochou plynu a po chvilkach plyn zavrel, zpomalil brzdama a tak dokola..
O jakou moto a o jakej kopec se jedna? 3km má snad jen Mohelničak nebo z Míseček dolu.. Ale tam na vyjezdech ze zatacek plyn krátkodobě přidáváš a to stačí..
1 reakcí na tento příspěvek "Brždění" dvoutaktem"
Tohle je potřeba řešit například při závodech, kdy před zatáčkou při 10.000 ot během vteřiny zaklapneš plyn a jdeš na brzdy.
Nebo až pojedeš do Alp na Gros Glockener s klesáním 12% - tam dej vyšší stupeň, lehce otevřený plyn a dej záhul brzdám.
2 reakcí na tento příspěvek "Brždění" dvoutaktem"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"
Jako třeba tak, že jsou rozdílné otáčky lamely a pritlacaku?
Že tam vzniká zbytečné tření a teplo?
Vždyť k tomu proboha není žádný důvod.
I když je pravda, že znám lidi, kteří v autě vymackavaji spojku když projíždí zatáčkou.
Za tohle by si autoškola která je "učila" řídit zasloužila přijít o licenci.
Na bezpečnost provozu to sice vliv až tak nemá, ale je to kravina a ta spojka mít ruce, to by bylo facek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"
1 reakcí na tento příspěvek "Brždění" dvoutaktem"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"
1 reakcí na tento příspěvek "Brždění" dvoutaktem"
tohle je podle mě asi nejlepší i podle vás co píšete
díky všem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"
_Michal píše: Hoši a jak škodí spojce jízda se zmáčknutou spojkou? Já občas na fz6, když situace dovolí, tak vymáčknu spojku a jedu na ,, neutrál". Díky.
Čau, tak na neutrál nejdeš v žiadnom prípade, máš tam kvalt a ideš cez spojku. Je to pixlovina, motorom brzdíš , alebo kalíš. Ináč pri crose sa všetky zátačky jazdia podľa moderného učenia cez spojku. v zátačke a potom výjazdy všetko riešiš spojkou , teda aj u štvortaktu.
No, tenPravej, práve si to napísal blbo. Málo otáček , znamená málo paliva = málo mazania= zadretie. to o tej spojke znamená, že vymáčkneš spojku a pretúruješ to aby to premazalo. Normálne dole brehom musíš ísť v otáčkach lebo to zadreš, motor nesmie u 2T brzdiť v dlhom klesaní, lebo skončí blbo, zadre sa. To palivo ti 2T motor chladí a maže , ak roztúrovaný rozpálený motor zaklapneš tak si v riti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"
tenPravej píše: Vyšší kvalt, málo otáček a lehce plyn, jednou za čas spojku :)
tohle je podle mě asi nejlepší i podle vás co píšete
díky všem
Chybí ti tam to použítí chcípáku při přidání plynu.
Naposledy editováno 16.05.2021 22:32:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"
- málo otáček, vyšší kvalt, plyn a občas "propláchnout"
vyšší otáčky a bez plynu je blbost.. to už ty menší jsou lepší
Naposledy editováno 17.05.2021 09:22:27
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"
tenPravej píše: Kohlstein> taky určitě dobré, jen směs půjde do výfuku
A co se té směsi ve výfuku stane špatného?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"
Kohlstein píše: A co se té směsi ve výfuku stane špatného?
Pak zapne zapalovani a urve to mu výfuk
I když 2t na to netrpí tolik jako 4t..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"
Takže když šlo na některejch passech fakt do tuhýho, sjížděl jsem je na neutrál a nechával všechno na brzdách. A když se přehřejvaly, udělal jsem si pauzu a kochal se krásou okolo
Ale to jsou Alpy, na naše kopce si v pohodě vystačíš s citlivým přístupem "podtáčet, povrkávat" jak byl popsán výše.
1 reakcí na tento příspěvek "Brždění" dvoutaktem"
Zároven to ochladí motor. Klíček se vždy zapínal na zaklapnutý plny = volnoběh. Nějaké "rány" kéž by byly, byl bych za machra. Byl klídek.
číza i jawička se ochladily a spokojeně předly dál. A brzdy byly také spokojené, že moc nepracovaly.
Tento zvyk dodržuji i u Moto Guzzi ( chlazené vzduchem). I tam vypnu zapalování, plným plynem ochladím vnitřek - výbuchy žádné, je vstřikování vypnuté.
Možná že toto "honování" válce s olejem motoru slouží, po 190 000 km jsou tlaky o 1 atm vyšší než ve 30 tisících. - je stejné cejchované meřidlo, pro rejpaly.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki kmx 125 Kawasaki KMX 125 | standa34 | 2 | 3.6.2024 v 20:56 standa34 |
Jak sundat magneto KTM LC2 125 | HondaCRF250Rally | 5 | 31.5.2024 v 10:52 Joska73 |
Yamaha DT 125r kapky na motoru Yamaha DT 125 R | Vorstyx | 13 | 6.5.2024 v 18:34 krokoš |
jaký převodový olej do Yamahy DT125... Yamaha DT 125 R | Jira_7 | 2 | 30.4.2024 v 08:44 kokoška. |
Karburátor Kawasaki KMX 125 Kawasaki KMX 125 | pharao2003 | 2 | 14.4.2024 v 22:10 Slávek-TDM |