23.6.2021 jsem po předchozí domluvě předal do servisu motocykl Suzuki GSX 750 F (r.v. 2001)
Při předání byl sepsán předávací protokol kde byly uvedeny závady, informace o mě a o servisu.
V průběhu opravy probíhala komunikace přes whatsapp kdy mne vice méně informovali o stavu opravy, stavu motoru a také jsme se na whatsapp dohodli ohledně maximální částky která byla 51 000 Kč. V průběhu opravy jsem přivezl vlastní náhradní díly a to : šroubky na kapotáž, plexi sklo, spojkové lamely a plechy - toto není nikde písemně zaznamenáno a ani si za to neřekl přirážku.
V průběhu opravy jsem zaplatil zálohu 25 000 Kč a když mi pán psal že je motorka hotová (16.9.2021) doplatil jsem 28 700 Kč tedy celkem 53 700Kč o 2700Kč víc než jsme byli dohodnuti, říkal jsem si ještě pokud to bude kvalitka tak to nějak skousnu.
když jsem přijel 18.9.2021 do servisu motorka byla venku (později jsem přišel na to že byla přes dvě noci v dešti venku ! a nyní už vidím počínající korozi už jen to mi celkem vadí ale s tím asi nic nenadělám).
Při přijetí mi pán dal fakturu na výše zmíněnou částku viz níže:
Také mi předal malý TP a klíčky, po chvilce jsem už seděl na motorce a odjížděl domů plný nadšení ... bohužel to mělo po chvíli opadnout, zjistil jsem že motorce prokluzuje při vyšší zátěži spojka a co hůř, zjistil jsem že na více místech na motoru uniká olej, motor měli celý rozebraný jelikož jedna z vodících lišt motoru byla usazena až pod hlavou motor ..takže šel celý ven a půlil se (obě vodicí lišty byli popraskaný).
Olej byl až na boční kapotáži motorky, vepředu , na radiátoru, vespod u šroubů karteru, u těsnění víka ventilů, hlavy ...dokonce stekl přes svody na spodní plastový kryt motoru a na vozovku !!!!
Nyní je situace takové že po zaslání reklamačního protokolu s reklamací po upozornění na má práva nakonec reklamační protokol přijal (dal razítko a podpis na ten můj), motorku odtáhli do servisu (23.9), teď by se do 30 dnů ty problémy měli vyřešit, snad (moto bylo dáno do servisu 23.6.).
Technik říkal že aby se předešlo nesrovnalostem tak před předáním vyreklamovaného motocyklu mám přijet a projet se na motorce, výhoda je že bych mohl zkontrolovat zda uniká olej na stejných místech jako předtím (mám vše nafocené z doby před předáním motorky do reklamace) a kdybych viděl že to třeba u nějakých míst vyřešili a u jiných ne poukázal bych na to a řekl že to neberu jako vyřešené (tyto místa rozebírali a před předáním do servisu z nich nic neunikalo - např. těsnění hlavy nebo potrubí pro rozvod oleje.).
Rád bych se zeptal co tedy dělat pokud dojde k tomu že nějakou ze závad neodstraní a nebo ji odstraní jen částečně ? tedy nedostatečně ? musím podepisovat převzetí reklamace zpět a pak opět reklamovat ? a nebo můžu trvat na tom že si to nepřevezmu dokud to nebude pořádně opravené ? na místa kde olej unikal je naštěstí dobře vidět takže není složité po jízdě zhodnotit kde to opravili a kde ne. (Taky jsem požádal o rozpis provedených prací seznam dílů jejich značka kusy atd)
Naposledy editováno 07.10.2021 20:52:22
1 reakcí na tento příspěvek reklamace opravy motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek reklamace opravy motocyklu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace opravy motocyklu
Stanley78 píše: s běž tam už rovnou s právníkem
A neni to prehnany? Podle toho co pise, tak se zatim celkem solidne domluvili.
Naposledy editováno 06.10.2021 06:07:28
1 reakcí na tento příspěvek reklamace opravy motocyklu
Nezbyva nez drzet palce aby po oprave bylo vsechno cajk.
Když to poteče zas tak motorku nepřebírej s tím že to není opravený.
Jinak teda klobouk dolů, pustit do opravy víc než je cena motorky to jsi srdcař. Já osobně při nacenění opravy takový motorky na takový prachy bych to radši někomu prodal na díly.
Naposledy editováno 06.10.2021 11:32:23
1 reakcí na tento příspěvek reklamace opravy motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace opravy motocyklu
Naposledy editováno 07.10.2021 20:14:45
1/ Nestojis tam sam ... proste je nekdo s tebou. Klidne to muze byt i kamarad, znamej, to je fuk. To jednani psycghologicky vypada jinak, a kazdej si da vic pozor bejt nejakej neprijemnej nebo sprostej.
2/ Kdyz to navic bude pravnik, a poradi ti co podepsat, sepsat, pozadovat, vyfotit a jak zadokumetovat, jen dobre.
Nevyhrozovat, chovat se naprosto slusne, ale vyzadovat opravu provedenou spravne, a nebyt tam sam, mit druhe oci a svedka.
Preju at to dobre dopadne.
1 reakcí na tento příspěvek reklamace opravy motocyklu
Pokud z toho chcije olej, tak je otazkou kde.
To ze je vodici lista rozvodoveho retezu aretovana hlavou motoru je bezna konstrukcni zalezitost.
Spis me zarazi popraskana vodici lista.. uz jsem potkal vydrene listy, ustipnute listy, ale popraskane jeste ne :)
spojka ze klouze...no dodal jsi jen spojkove lamely a plechy... tak ze by byly v haji pruziny? ...
co se tyka uniku oleje, staci, ze skripnuli tesneni pod ventildeklem, odtkovym kanalkem od svicky se olej rozcaka po cele motorce. Naprosto bezna vec. Stavat by se to nemelo, ale bohuzel, chyba se stat muze. Me se to stalo pri koupi motorky, ktera byla cerstve po servisu od prodavajiciho serviso/bazaru.
Co se tyka reklamace a 30ti denni lhuty, no nejsem si uplne jistej, jestli se tohle nevztahuje nahodou na nove zbozi ve dvoulete zaruce. U servisu motorovych vozidel si nejsem vedom, ze by nejake takove lhuty byly. Staci, ze proste nebude dil skladem a co s tim ma servis delat? Obzvlas kdyz se jedna o stary stroj. Zakon jiz davno nenarizuje vyrobcum, ze musi drzet nahradni dily v dostatecnem mnozstvi na sklade po dobu deseti let. Takze si myslim, ze 30 dnu je jakoze udaj, ktery tady nema moc nikde oporu v zakone. Ale nevim. Budu rad, pokud nekdo zna spravnou odpoved. Diky.
Jinak at se dari, je malo lidi, co do stare motorky pusti penize aby z toho byla masina, na kterou se da spolehnout. osobne to vsak na me pusobi, ze to krapet hrotis. Holt se stala chyba, kterou kdyz napravi, tak neni o cem.
Naposledy editováno 07.10.2021 08:05:53
Tady ale nejde o vyčištění a na mazání retezu ale o to že je prostě zrezlá rozeta a potrubí pro vedení oleje, zkrátka a dobře za co u co motorku mám jsem se rzí problém neměl a díky tomuto servisu ho již mám :) ale to je asi tak to nejmenší.
Ohledně spojky, mě je jedno v čem je chyba já platím servis za to aby na to prisli a otestovali zda spojka korektně funguje a případně navrhli řešení (co koupit a co vyměnit) takže aby se mě servis ptal jak má dělat svou práci to prostě neexistuje kor když sem jim za práci dal 23 000kc.
Olej viditelne teče asi z 8mi různých míst (svíčky, víko, hlava, boky, šrouby kráteru zespoda) není to z jednoho místa a že by se to pár rozcáklo klidně sem nahraju fotky když bude zájem.
Reklamace se neuplatňuje jen u nového zboží ale i u služeb (které jsou v momentu převzetí "nové") a je na ně poskytnuta záruka, pokud služba nebyla správně provedena což v mém případě prostě nebyla mám právo reklamovat, v tomhle okamžiku platí stejných 30 dní jako u reklamace např telefonu který je v záruce. Měli 3 měsíce na to si o jednat díly, to že to teď pokazili není moje chyba a nějaké další výmluvy že náhradní díly dorazí za měsíc... To tam mám mít tu motorku jako rok? :D to je jejich problém ne můj.
Zákon jasně stojí na straně spotřebitele a to jak ohledně 30 dnů tak ohledně toho že mám právo dostat to za co jsem zaplatil :) jen by mě zajímalo co se děje v okamžiku když to do 30to dnů neodstraní, poradí někdo?
1 reakcí na tento příspěvek reklamace opravy motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace opravy motocyklu
Malá ukázka:
Nevyřízení reklamace ve lhůtě 30 dnů je správním deliktem, s podnětem pro zahájení řízení se může spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci.
Zákonný podklad:
§ 19 odst. 3, § 24 odst. 7 písm. v) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, § 605 a § 607 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, Rozsudek Nejvyššího soudu 33 Cdo 3228/2009
Naposledy editováno 07.10.2021 20:17:45
Naposledy editováno 07.10.2021 19:13:52
Každopádně po výměně za 15W50 resp. 20W50 to bylo zase ok a jen to lehce rosilo na víku hlavy, což jsem věděl, všechny endura tam mají od prasat dojebaný závity. Ani nevím co mi tam dal, byla to podobně suprová faktura z excelu " Olej 3l ..... xxx Kč"
1 reakcí na tento příspěvek reklamace opravy motocyklu
A zdá se mi to nebo je na první, pátý a šestý fotce vidět vyštípnutí hliníku na bloku a víku ventilů? Ono to asi ničemu nevadí ale pokud to tam před opravou nebylo tak by to bylo dost výmluvný o přístupu servisu k opravě...
ten roh je lepenej, varenej nebo co to je ta za divny opracovani ?
no jsem zvedav jak bude dale reklamace probihat.
1 reakcí na tento příspěvek reklamace opravy motocyklu
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace opravy motocyklu
Rez rozety neni tak zasadni lze lehko odstranit atd, horsi jsou brzdový kotouce a rám :/ ale jako vlastním motku už pár let a nikdy s korozí problém nebyl vse zacalo az v tomto servisu ! když motorka měsíc stojí na dešti a větru .. bez plachty bez niceho :( tak se není čemu divit
Naposledy editováno 08.10.2021 12:44:07
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Šikovný mechanik Suzuki GSX 750 Katana | DRN. | 7 | 14.9.2022 v 18:03 jetam |
Falešné čtení hlasiny oleje Suzuki GSX 750 Katana | 4Mikuni | 20 | 21.8.2022 v 19:22 Ariete |
Seřízení ventilových vůlí Suzuki GSX 750 F, Suzuki GSX 650 F, Suzuki GSX 750 K... | CZmarty | 7 | 16.1.2021 v 20:17 TomARC |
GSX 750 F - vymena tesneni pod hlavnou Suzuki GSX 750 Katana | glancy | 14 | 29.10.2020 v 14:39 2stroke |
Teče olej z víka Suzuki GSX 750, Suzuki GSX 600 F, Suzuki GSX 750 F, ... | CZmarty | 5 | 23.8.2020 v 16:00 CZmarty |