1 reakcí na tento příspěvek odpor na budíku teploty
1 reakcí na tento příspěvek odpor na budíku teploty
Dalo by se odhadem zjistit. Když opatrně oskrábeš krycí vrstvu za opáleným místem, dostaneš se až k samotné vrstvě odporu. Jednu nohu ohmetru dáš na vývod a druhým hrotem se dotkneš napařené vrstvy. Něco naměříš. Pokud to bude někde za opáleným místem řekněme 30 ohmů, tak víš, že sedí 75 ohmů. Je to samozřejmě jen příklad. Ale podobná hodnota - podle toho, kde přesně se dotkneš znamená, že to pravděpodobně bude těch 75 ohmů. Máš nějakou indicii. Kdybys naměřil treba 300 ohmů, bude celkový odpor 750 ohmů. Pokud tomu trošku rozumíš, víš kam mířím. Jestli nemáš ponětí, sveř někomu jinému.
Ještě jedna indicie, že to nebude 750 ohmů, ale 75.
Kdy si spočítáš jaký teče proud do toho odporu když bude mít 75 ohmů, je to při dvanácti voltech a totálním zkratu 0,16 ampéru. Takže ztrátový výkon 1,92 wattu. Pokud by měl odpor hodnotu 750 ohmů, tak je to jen 0,016 ampéru a ztrátový výkon 0,192 wattu. 2 watty miniaturní odpor s přehledem přepálí, 0,2 watty ne, protože i nejmenší odpory jsou dělané na 0,25 wattu.
1) miniaturni resistory (ve vyvodovych pouzdrech) rozhodne nejsou a hlavne v dobe, kdy se vyrabela tahle motorka nebyly "delane na 0.25 wattu". Nejbeznejsi ztratovy vykon v miniaturni rade byl a je 0.125W.
2) rezistory na obrazku podle provedeni i podle tloustky vyvodu urcite nejsou 0.125W, ani 0.250W. Budou tak 2 nebo 3W.
Evidentne nemas poneti, o cem mluvis - tak alespon nerad kraviny - viz skrabani laku a izolace pod nim z naparene mikronove metalicke odporove vrstvy.
tataKMX125> nejlepe zjistis hodnotu toho spaleneho rezistoru kdyz misto nej pripajis trimr, cidlo das do varici vody a trimrem naladis rucicku nekam k tomu cervenemu chlivku. Pak zmeris odpor na trimru a tim zjistis, jaky rezistor tam patri.
1 reakcí na tento příspěvek odpor na budíku teploty
Světě div se, přesně takhle jsem zjistil před lety hodnotu spáleného odporu. Oškrábal jsem krycí vrstvu a přesně takhle se dopátral hodnoty původního odporu. Ze zbytku informace na odporu a doměření. Kdybych neměl vyzkoušeno, tak to neradím.
Ad trimr. Musíš aspoň rámcově vědět hodnotu původního odporu, protože když zvolíš hodně odlišnou (velkou) hodnotu trimru, tak na malé části se bude při pootočení jeho hodnota vzhledem k původnímu odporu dost měnit a špatně odhadovat ta správná.
Máš pravdu, že ten odpor nebude vzhledem k velikosti miniaturní. Ale dvou a tříwattový by se asi takhle neutavil, když přes něj teče nějakých 160 miliampér do totálního zkratu. Po nastartování o něco více. Trimr bude muset být pro větší výkon, protože při použití běžného miniaturního ho prostě utavíš. Protože přes něj poteče nějaký proud, na který trimr nebude stavěný.
Tím, víc, pokud začneš od minimální hodnoty.
Výkonový trimr asi moc neseženeš, jedině potencimetr.
"Dráťák" 4 watty okolo 170, -
Pokud potenciometr, tak vzhledem k odhadované hodnotě původního odporu a výkonu aspoň něco takového.
Kdyby měl původní odpor 750 ohmů, tak něco takového.
Ať si tazatel vybere z odpovědí co potřebuje.
Uvědom si, že mnoho odpovědí zde jsou často jen odhady, podle nějakých vstupních parametrů, které někdy nejsou zcela jasné a přesné. A tady se odhaduje, jak to vlastně bylo, je atd. Kdo chce, tak pochopí. Ty bohužel kontinuálně vystupuješ arogantně napříč fórem. Na mnoho dalších uživatelů. Často reaguješ sprostě, formou která mi není blízká. Už jsem si zvykl, na osobní invektivy nereaguji.
Naposledy editováno 06.09.2022 12:54:55
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki kmx 125 Kawasaki KMX 125 | standa34 | 2 | 3.6.2024 v 20:56 standa34 |
Karburátor Kawasaki KMX 125 Kawasaki KMX 125 | pharao2003 | 2 | 14.4.2024 v 22:10 Slávek-TDM |
chybějící informace k pístu Vortex ... Kawasaki KMX 125 | Honzas1350 | 28 | 1.1.2024 v 11:20 Kohlstein |
Jak zajet nový píst . Kawasaki KMX 125 | Filtem | 7 | 7.10.2023 v 12:46 džondalegenda |
když zařadím motorka chcípne Kawasaki KMX 125 | džondalegenda | 4 | 5.10.2023 v 22:05 FatBoy105th. |