globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: studený start na bočáku
25.4.2024 v 18:05
Zdravím všechny a prosím o radu. Motorce po startu na bočáku začal cvakat startér. Může to být jenom startováním na nožce oproti stojanu, nebo je možné, že najednou umřelo relé startéru? Vloni všechno v pohodě.
Dík za rady.
EDIT: díky všem za reakce, startujeme většinou na hlavním stojanu. Moto teď byla na výměně oleje a při předávání servisákem to právě začalo cvakat, takže motorka zůstala u něho a mě spíš zajímalo, co to mohlo být. Jinak baterka byla samozřejmě plně nabitá. Od servisáka jsem dostala nabídku na výměnu karburátorů, tak nevím :(

Naposledy editováno 26.04.2024 15:45:43

studený start na bočáku

25.4.2024 v 18:26 | Nahoru | #1
Umřela baterka. ?

studený start na bočáku

25.4.2024 v 18:30 | Nahoru | #2
Zkusil bych nejdříve nabít baterku (musí být opravdu dobitá a OK) a zkusit znovu, pokud bude cvakat relé tak ještě zkontrolovat ukostření motoru (někde bude silnej černej kabel na šroubu na motoru), odšroubovat, očistit očko na kabelu i místo kam dosedá a zkusit start), když ani tak nenastartuje a bude cvakat relé tak ho vyměnit. Když není na bočáku tak startuje??? Pokud jo tak nestartovat na bočáku

studený start na bočáku

25.4.2024 v 21:27 | Nahoru | #3
baterka

studený start na bočáku

25.4.2024 v 22:38 | Nahoru | #4
Není špatný kontakt ve spínači neutrálu?

studený start na bočáku

26.4.2024 v 02:22 | Nahoru | #5
Baterka

1 reakcí na tento příspěvek studený start na bočáku

26.4.2024 v 06:21 | Nahoru | #6
Startování na bočáku ničemu nevadí. Jak píšou ostatní, pravděpodobně to bude baterií a jestli ne, zkus zařadit rychlost, s motorkou popojet tam a zpátky ať se pootočí kola v převodovce a klikvý hřídel a pak zkus start znovu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku

26.4.2024 v 07:14 | Nahoru | #7

1100Virago píše: Startování na bočáku ničemu nevadí. Jak píšou ostatní, pravděpodobně to bude baterií a jestli ne, zkus zařadit rychlost, s motorkou popojet tam a zpátky ať se pootočí kola v převodovce a klikvý hřídel a pak zkus start znovu.



Co má pootočení kol v převodovce společného se cvakáním startovacího relé ?

(reakce na) studený start na bočáku

26.4.2024 v 07:16 | Nahoru | #8
FJRPEPA> volnobezka ... u Viraga casta bolest.

studený start na bočáku

26.4.2024 v 08:35 | Nahoru | #9
Jak říkám: Nevím přesně, jak to má tahle motorka, ale pokud je dole boční stojánek, zle startovat pouze s neutrálem. Takže pokud je špatný kontakt ve spínači neutrálu, bude se to chovat přesně jak se to chová.

1 reakcí na tento příspěvek studený start na bočáku

26.4.2024 v 08:44 | Nahoru | #10
Po zimě cvakající relé 99,9% slabá baterie. Snad nám tázající napíše jak to vyřešila.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku

26.4.2024 v 09:01 | Nahoru | #11
FJRPEPA> A jak může slabá baterie souviset s bočákem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku

26.4.2024 v 09:14 | Nahoru | #12

Borntobewild píše: FJRPEPA> A jak může slabá baterie souviset s bočákem?



Ale souvisí se cvakajícím relátkem. Nikde není napsáno, že když na bočáku není, tak nastartuje normálně.
Jinak pochopitelně slabá baterka souvisí, úplně se vším od elektriky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku

26.4.2024 v 09:36 | Nahoru | #13
FJRPEPA> Ježišmarjajosefe. Když někdo do dotazu napíše, že mu to dělá na bočním stojanu, tak to neznamená, že když to není na bočním stojanu, dělá to úplně stejně.

(reakce na) studený start na bočáku

26.4.2024 v 10:01 | Nahoru | #14

Borntobewild píše: FJRPEPA> Ježišmarjajosefe. Když někdo do dotazu napíše, že mu to dělá na bočním stojanu, tak to neznamená, že když to není na bočním stojanu, dělá to úplně stejně.



No prostě bočák či čidlo neutrálu s tím nemá na 99 % nic společného. Tam se ta závada projeví v naprosté většině tím, že buď spíná a nebo nespíná, či rozepíná a nerozepíná, nic mezi tím.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku

26.4.2024 v 10:27 | Nahoru | #15

FJRPEPA píše: Co má pootočení kol v převodovce společného se cvakáním startovacího relé ?


Viraga 750 a větší mají takovou zvláštnost - přesouvá se tam do záběru jedno kolo v převodu startéru, podobně jako u auta. Systém bendix. Jenže se občas stane, že to kolo narazí bokem zubů do kola do kterého mají zuby zapadnout a protože to zavlečení obstarává solenoid který funguje zároveň jako silové relé startéru, nesepnou kontakty a startér se neroztočí - cvakne jen řídící relé. Pootočením kliky se zvýší šance, že se kola mezi sebe trefí a startér se rozběhne.
Je to samozřejmě ošetřené tím, že solenoid netahá přímo za tuhé části, ale za drátěnou pružinu která by měla sepnutí dovolit a po pootočení přestavného kola "nastřelit" zuby mezi sebe, ale při slabší baterii nebo zkorodovaných kontaktech se může stát, že na to solenoid nemá potřebný výkon. Pokud pootočení koly pomůže, napoví to kterým směrem se při hledání závady vydat.

(reakce na) studený start na bočáku

26.4.2024 v 10:29 | Nahoru | #16

Borntobewild píše: FJRPEPA> Ježišmarjajosefe. Když někdo do dotazu napíše, že mu to dělá na bočním stojanu, tak to neznamená, že když to není na bočním stojanu, dělá to úplně stejně.


Nenapsala, že jí to dělá na bočním stojanu. Napsala, že jí to dělá PO startování na bočním stojanu. A já to taky pochopil tak, že to dělá pořád "od té doby".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku

26.4.2024 v 11:55 | Nahoru | #17

1100Virago píše: Viraga 750 a větší mají takovou zvláštnost - přesouvá se tam do záběru jedno kolo v převodu startéru, podobně jako u auta. Systém bendix. Jenže se občas stane, že to kolo narazí bokem zubů do kola do kterého mají zuby zapadnout a protože to zavlečení obstarává solenoid který funguje zároveň jako silové relé startéru, nesepnou kontakty a startér se neroztočí - cvakne jen řídící relé. Pootočením kliky se zvýší šance, že se kola mezi sebe trefí a startér se rozběhne.
Je to samozřejmě ošetřené tím, že solenoid netahá přímo za tuhé části, ale za drátěnou pružinu která by měla sepnutí dovolit a po pootočení přestavného kola "nastřelit" zuby mezi sebe, ale při slabší baterii nebo zkorodovaných kontaktech se může stát, že na to solenoid nemá potřebný výkon. Pokud pootočení koly pomůže, napoví to kterým směrem se při hledání závady vydat.



Jo díky za informaci já už jsem se dlouho nesetkal s motorkou co má silové relé přímo na starteru.

studený start na bočáku

26.4.2024 v 12:44 | Nahoru | #18
FJRPEPA, archaické typy to tak majú, napr. aj drvivá väčšina Moto Guzzi, snáď výnimkou V100 Mandello.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku

26.4.2024 v 21:19 | Nahoru | #19

1100Virago píše: Viraga 750 a větší mají takovou zvláštnost - přesouvá se tam do záběru jedno kolo v převodu startéru, podobně jako u auta. Systém bendix. Jenže se občas stane, že to kolo narazí bokem zubů do kola do kterého mají zuby zapadnout a protože to zavlečení obstarává solenoid který funguje zároveň jako silové relé startéru, nesepnou kontakty a startér se neroztočí - cvakne jen řídící relé. Pootočením kliky se zvýší šance, že se kola mezi sebe trefí a startér se rozběhne.
Je to samozřejmě ošetřené tím, že solenoid netahá přímo za tuhé části, ale za drátěnou pružinu která by měla sepnutí dovolit a po pootočení přestavného kola "nastřelit" zuby mezi sebe, ale při slabší baterii nebo zkorodovaných kontaktech se může stát, že na to solenoid nemá potřebný výkon. Pokud pootočení koly pomůže, napoví to kterým směrem se při hledání závady vydat.


Bendix (kde se pastorek zasunuje do záběru pomocí vlastní setrvačnosti a tření) to bylo jen na těch prvních modelech a těch už moc nebude.

Naposledy editováno 26.04.2024 21:22:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku

26.4.2024 v 21:36 | Nahoru | #20
Weisner: On je ten mechanismus prakticky stejný u všech modelů - liší se jen strmostí stoupání spirálové šroubovice a tím, že novější modely mají přidanou volnoběžku, protože bez ní se občas startér neodpojil jak by měl a pak docházelo k poměrně masívní destrukci motoru.

(reakce na) studený start na bočáku

27.4.2024 v 10:11 | Nahoru | #21

FJRPEPA píše: Jo díky za informaci já už jsem se dlouho nesetkal s motorkou co má silové relé přímo na starteru.

Se prijed kouknout na bawo .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku

27.4.2024 v 22:43 | Nahoru | #22
1100Virago>Jj, ja jen že pokud pastorek zasunuje do záběru elektromagnet tak už to není bendix.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku

28.4.2024 v 09:39 | Nahoru | #23
Weisner: Je to tak napůl - elektromagnet zavleče ozubená kola do sebe, sepne startér a dál to jde točením startéru po spirálovém drážkování.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku

28.4.2024 v 12:50 | Nahoru | #24
1100Virago> Hmm, to tak asi bylo aby cívka brala co nejméně proudu motoru startéru za cenu že je dost slabá, lepší řešení jsou dvě vinutí jak to mají tyhle systémy dnes

studený start na bočáku

28.4.2024 v 19:06 | Nahoru | #25
LenkaLucka:
po nastartování se asi nevrátil pastorek startéru a motor na volnoběhu protáčel rotorem startéru a ten vydával ony zvuky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku

28.4.2024 v 20:00 | Nahoru | #26

Weisner píše: 1100Virago> Hmm, to tak asi bylo aby cívka brala co nejméně proudu motoru startéru za cenu že je dost slabá, lepší řešení jsou dvě vinutí jak to mají tyhle systémy dnes


Ten solenoid dvě vinutí Ale to netradiční řešení má jiný důvod, spočívající v tom, že motor je koncepčně z konce 70. let - první prototyp je z roku 1979. Japonci tehdy vzali válce a hlavy z jednoválcového endura Yamaha TT (nebo XT, fakt si nejsem jistý) a naroubovali na nový blok motoru a uspořádali do V. Jenže ty hlavy neměly dekompresor a poměrně slabý dvouuhlíkový startér nedokázal motor roztočit z polohy před úvratí. Prostě z místa nepřetlačil kompresi. Takže tam strčili ten bendix jako "zpožďovač záběru", který umožnil startéru roztočit se na pracovní otáčky předem a teprve dojetím ozubeného kola po spirále k dorazu škubnout motorem.
Později byl startér nahrazen výkonnějším čtyřuhlíkovým (ty startéry jsou rozeznatelné pouhým okem i zvenčí, u každého je šroub na připojení silového kabelu na jiném místě) a díky tomu pak Yamaha v polovině 90. let upravila spirálu bendixu na strmější průběh. Silnější startér si s kratším rozběhem poradil a prakticky tím přestalo docházet k té situaci, kdy se ozubená kola opřou bokem o sebe a začne se to v motoru omílat.

(reakce na) studený start na bočáku

29.4.2024 v 11:20 | Nahoru | #27
1100Virago> A jo, nechápal jsem proč spínají ten motor v půlce záběru kol,dík za přesný popis
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
Jaký olej do Yamaha XV 1100 [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago HonzaXV1100 85 14.1.2024 v 10:27 intra
Synchronizace zkoušel to někdo? [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago vajdi217 70 1.11.2023 v 13:20 Gumovník
dotaz Yamaha XV 1100 Virago Pernek 2 26.9.2023 v 09:52 Kolja73
Vůle ventilů Virago 1100 [1, 2] Yamaha XV 1100 Virago Alík76 31 11.9.2023 v 15:34 Gumovník


TOPlist