globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozdíl mezi chladícími kapalinami
 
24.7.2008 v 10:52
Nevíte někdo jaký je rozdl mezi modrou a žlutou chlad. kapalinou Motul a lejou se asi neředěné do motky....?Vyplachujete system před nalitím nové.Na výplach musí být destilka nebo stačí normal...?

Rozdíl mezi chladícími kapalinami

24.7.2008 v 11:07 | Nahoru | #1
Antifreeze by se měl ředit 1:1 s destilkou. Ale můžeš to tam nalejt čistý, nemělo by to moc vadit. Snad jen antifreeze má horší tepelný vlastnosti než voda, takže by se to mohlo hůře chladit, kdo ví.. Udělej to tak jak píšou na flašce. Proč bys to chtěl proplachovat? Stejně ti z toho výpušťáku nevyteče všechno a pokud ti z toho nepoteče rezavej sajrajt tak tam jen nalej novou náplň a ser na to. Nevim jakej je rozdíl v barvách. U aut jsem třeba viděl - zelený, žlutý a červený antifreezy....Kup tam něco od Motulu a barvu neřeš.

Rozdíl mezi chladícími kapalinami

24.7.2008 v 12:33 | Nahoru | #2
ok, díky....

Rozdíl mezi chladícími kapalinami

24.7.2008 v 13:08 | Nahoru | #3
no, nevím barva není podstatná - spíš bych se zajímal zda jsou vzájemně mísitelné - jinak bych provedl ten výplach

Naposledy editováno 24.07.2008 13:08:52

Rozdíl mezi chladícími kapalinami

24.7.2008 v 13:20 | Nahoru | #4
K barvě chladící kapaliny: jedno to není, chce to se zeptat v servisu, co se leje do konkrétní motorky. A pak k ředění destilkou. Dost servisáků mi řeklo, že je lepší ředit vodou, protože to má menší anikorozní účinky než destilka. Do auta sem to tak udělal na jaře, tak uvidíme lol

Rozdíl mezi chladícími kapalinami

24.7.2008 v 13:32 | Nahoru | #5
Mike70 - nezlob se na mě,ale to ,co jsi napsal je píčovina jak cyp..



for all-žlutá je spešl pro motorky,modrá je universál pro motorky i auta. Obě jsou na jedno brdo a po zahřátí mírně zezelenají...
Míchat se mohou obě,ředit je nemusíš,vyplachovat prkač už vůbec ne.
Kapaliny měním každé 2-3 roky v prkačích a neřeším výšejmenované.
Jo a žlutá vyjde o cca 20kč dráž.Vyjde cca na 140kč

Naposledy editováno 24.07.2008 13:33:48

Rozdíl mezi chladícími kapalinami

24.7.2008 v 13:47 | Nahoru | #6
no jak jsem pochopil podle servisniho manualu tak se nejpis nekde da poridit antifreeze v ciste podobe (nakej glykol ci co) a potom se redi destilkou.. sou na to urcite predepsane pomery, podle toho se hejbe bodem mrazu a dalsima vlastnostma.

ale rekl bych ze piksly co se bezne prodavaji jsou uz smesi ..tzn nakej ten antifreeze a destilka (je jasne uz z bodu mrazu, cistej by mel jinej nez jakej bejva na tech prodavanejch) potreba je asi jen to aby byl na hlinikovy chladici systemy.... misitelnost nevim, vypustil bych starou kapalinu napustil novou... neproplachuju... zas bych nedelal z toho moc velkou vedu...

Rozdíl mezi chladícími kapalinami

24.7.2008 v 14:00 | Nahoru | #7

prackarr>Mike70 - nezlob se na mě,ale to ,co jsi napsal je píčovina jak cyp..



for all-žlutá je spešl pro motorky,modrá je universál pro motorky i auta. Obě jsou na jedno brdo a po zahřátí mírně zezelenají...
Míchat se mohou obě,ředit je nemusíš,vyplachovat prkač už vůbec ne.
Kapaliny měním každé 2-3 roky v prkačích a neřeším výšejmenované.
Jo a žlutá vyjde o cca 20kč dráž.Vyjde cca na 140kč



Já ji nikde nesehnal pod 158kč.....a zase objednávat ji a platit poštovný taky není to nej.....no co 20-ka sem 20-ka tam....

Rozdíl mezi chladícími kapalinami

24.7.2008 v 14:03 | Nahoru | #8

assassin>no jak jsem pochopil podle servisniho manualu tak se nejpis nekde da poridit antifreeze v ciste podobe (nakej glykol ci co) a potom se redi destilkou.. sou na to urcite predepsane pomery, podle toho se hejbe bodem mrazu a dalsima vlastnostma.

ale rekl bych ze piksly co se bezne prodavaji jsou uz smesi ..tzn nakej ten antifreeze a destilka (je jasne uz z bodu mrazu, cistej by mel jinej nez jakej bejva na tech prodavanejch) potreba je asi jen to aby byl na hlinikovy chladici systemy.... misitelnost nevim, vypustil bych starou kapalinu napustil novou... neproplachuju... zas bych nedelal z toho moc velkou vedu...



Mísitelnost mě tolik netrápí když vypustím vše....vědu z toho nedělám jen mě to zajímalo...teď už vím jedna univerzal druhá spešl pro motorky.....

Rozdíl mezi chladícími kapalinami

24.7.2008 v 18:43 | Nahoru | #9
hele a jeste asi trochu blbej dotaz k veci. Odvzdusnuje se pak nejak system nebo ne? Konkretne u CBR 929

Rozdíl mezi chladícími kapalinami

24.7.2008 v 19:45 | Nahoru | #10
samo se to

Rozdíl mezi chladícími kapalinami

24.7.2008 v 20:09 | Nahoru | #11

prackarr>Mike70 - nezlob se na mě,ale to ,co jsi napsal je píčovina jak cyp..



for all-žlutá je spešl pro motorky,modrá je universál pro motorky i auta. Obě jsou na jedno brdo a po zahřátí mírně zezelenají...
Míchat se mohou obě,ředit je nemusíš,vyplachovat prkač už vůbec ne.
Kapaliny měním každé 2-3 roky v prkačích a neřeším výšejmenované.
Jo a žlutá vyjde o cca 20kč dráž.Vyjde cca na 140kč



Žlutá se dává i do aut.

Rozdíl mezi chladícími kapalinami

24.7.2008 v 22:56 | Nahoru | #12
A co když mám nemrznoucí kapalinu a je fosforově oranžová??

Rozdíl mezi chladícími kapalinami

25.7.2008 v 08:08 | Nahoru | #13
MickXX> Samo se to... Chapu

Rozdíl mezi chladícími kapalinami

25.7.2008 v 08:24 | Nahoru | #14
Já tam nalil červenou hekru flamix naředěnou 1:1, předtím jsem to propláchnul, není to tolik práce navíc.

U VTR odvzdušňuje tak, že necháš otevřené víčko od chladiče kudy to liješ, ohřeješ motor a párkrát otočíš plynem.

Rozdíl mezi chladícími kapalinami

25.7.2008 v 08:33 | Nahoru | #15

dave-lister>prackarr>Mike70 - nezlob se na mě,ale to ,co jsi napsal je píčovina jak cyp..



for all-žlutá je spešl pro motorky,modrá je universál pro motorky i auta. Obě jsou na jedno brdo a po zahřátí mírně zezelenají...
Míchat se mohou obě,ředit je nemusíš,vyplachovat prkač už vůbec ne.
Kapaliny měním každé 2-3 roky v prkačích a neřeším výšejmenované.
Jo a žlutá vyjde o cca 20kč dráž.Vyjde cca na 140kč

Žlutá se dává i do aut.


Jasně,ale já se bavil o žluté motulové s názvem motocool.
Dle mého do auta dát jde,proč ne,ale je to spešl do moto.

Rozdíl mezi chladícími kapalinami

25.7.2008 v 08:34 | Nahoru | #16

djgas>assassin>no jak jsem pochopil podle servisniho manualu tak se nejpis nekde da poridit antifreeze v ciste podobe (nakej glykol ci co) a potom se redi destilkou.. sou na to urcite predepsane pomery, podle toho se hejbe bodem mrazu a dalsima vlastnostma.

ale rekl bych ze piksly co se bezne prodavaji jsou uz smesi ..tzn nakej ten antifreeze a destilka (je jasne uz z bodu mrazu, cistej by mel jinej nez jakej bejva na tech prodavanejch) potreba je asi jen to aby byl na hlinikovy chladici systemy.... misitelnost nevim, vypustil bych starou kapalinu napustil novou... neproplachuju... zas bych nedelal z toho moc velkou vedu...

Mísitelnost mě tolik netrápí když vypustím vše....vědu z toho nedělám jen mě to zajímalo...teď už vím jedna univerzal druhá spešl pro motorky.....


Míchat můžeš obě. Ničemu to neva.

Rozdíl mezi chladícími kapalinami

25.7.2008 v 10:02 | Nahoru | #17

prackarr>Mike70 - nezlob se na mě,ale to ,co jsi napsal je píčovina jak cyp..

Míchat se mohou obě,ředit je nemusíš,vyplachovat prkač už vůbec ne.
Kapaliny měním každé 2-3 roky v prkačích a neřeším výšejmenované.



Není to úplně přesné: pokud měníš kapalinu pravidelně a při výměně Ti opravdu vytéká chladící kapaplina, tak to samozřejmě vyplachovat nemusíš. Pokud to ale někdo mění jednou za sto let, nebo mu místo chladící kapapliny vyteče hejno sraček, tak by to propláchnout měl a pokud možno i s nějakou přísadou na vyčištění systému. Značná část motorek je z "druhé ruky" a nikdo pořádně neví, kdo to měl "v péči" před ním.

Pravda, je otázkou jestli to propláchnutí zachrání situaci, jestli to opravdu vyžene ze systému veškerej sajrajt, nebo jestli není lepší to rozhodit a vyčistit ručně.

Rozdíl mezi chladícími kapalinami

25.7.2008 v 10:07 | Nahoru | #18
Já měnil po 3 letech kapalinu v CR85 a nic v ní nebylo. To samé ve fireblade. Nevím,jaké sračky máš na mysli,ale já nikdy v motorkách ve vodě nic plavat neviděl...

Rozdíl mezi chladícími kapalinami

25.7.2008 v 10:37 | Nahoru | #19
Nevim jak vy, ale já se tedy barvou neřídím, žlutá, modrá, červená.....Každá kapalina má své ozančení. Třeba u aut je nejběžnější G-12 a G-48 a ty mezi sebou míchat výrobci nedoporučují.

Rozdíl mezi chladícími kapalinami

28.10.2008 v 12:33 | Nahoru | #20
Opožděně si dovolím informaci: Kapaliny jsou na bázi BUĎ elhylenglykolu NEBO prophylenglykolu a mísit se rozhodně NEMAJÍ! Jde o naprosto rozdílné látky! Navíc si i kapaliny stejné báze různých výrobců nemusí "sednout" vzhledem k rozdílným inhibitorům koroze používaných jednotlivými výrobci. Za gumy, oblečení atd. utrácíme tisíce a pár desetikorun na důkladný proplach motoru rozhodně já šetřit nebudu! Každý ať si přebere sám.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist