globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zacinam - honda FMX 650
8.1.2009 v 10:09
Ahoj,
porizuju si moto HONDA FMX 650 a chci se zeptat, jestli je vhodne pro zacinajiciho jezce. Je mi 37, na tezky jsem nikdy nesedel, pouze 1x, kdyz jsem delal na podzim ridicak. Za mlada babeta, max obcas Simson, posledni dva roky Jawa 50 na chalupe, takze zkusenosti prazadne.
Je tato Hondicka to prave pro me? Nepredpokladam, ze v budoucnu budu chtit neco jineho, silnejsiho, mysim, ze mi bude vyhovovat nekolik let.

Jak je to s tim podrazovanim u 2taktu = blokly zadni kolo?
Uvitam jakekoliv zkusenosti s timto motem.
Diky
Předchozí
1 2 3
Následující

Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 10:22 | Nahoru | #1
myslel jsi tím 2taktem 1V u FMX? asi jo že

je to hodná mašina, má jen 28kw, když tam dáš ladáčky, tak to má nepřekonatelnej zvuk ale je to už starší motor.. divné budíky podle mě ale na začátek postačí určitě

Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 10:37 | Nahoru | #2
Jsem to ja ale vul, je to samozrejme 4takt.
Ze je motor z Dominatora vim a vubec mi to nevadi, spis naopak. Nehodlam jezdit nejak ostre, hlavne po Praze do prace, 3x tejdne do prace do Prahy z Benesova, obcas na Slovensko (co na dalnici, jak se chova? hodise?), nekdy mozna delsi vejlet do jiznich zemi.

Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 11:05 | Nahoru | #3
výměna oleje je tam po 3kkm, podle mě vhodná mašina do začátku, pokud to máš v mozku a v pravým zápěstí srovnaný na dálnici bych si tipl cestovní rychlost kolem těch 110km/h, je tam nulová ochrana jezdce před větrem

Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 12:01 | Nahoru | #4
po Praze do práce bude ideální, ale na to cestování Praha Benešov a ještě na Slovensko to bude hroznej opruz, není na to dělaná. Jestli chceš Hondu tak asi Transalp by byl dobrej, nebo silniční CBF 600.

1 reakcí na tento příspěvek Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 12:04 | Nahoru | #5
Měl jsem ji dva roky. Najel jsem na ní 26.000km. Vše co tu bylo napsáno můžu potvrdit. Jen bych přidal, že při městském ježdění dost "žere" řetěz a zadní gumu (je to jednohrnek s větším krouťákem). Celkem spotřebovala 3 řetězy a 5 gum. Na cestování moc není. Žere 5,85 L/100km. Tankovat musíš cca po 150 km. Uchycení velké bagáže by se muselo vymyslet, aby ti spacák nechyt od výfuků. Je skutečně spíš na "fun" ježdění po městě. Doporučoval bych ti ocelovou hadici na přední brzdu. Vzhledem k její délce ti krásně ztvrdne brzda. S gumovou hadicí máš pocit, že mačkáš žvejkačku.

Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 14:40 | Nahoru | #6
možná se skus podívat po XT660X ta je vychytanější

Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 14:54 | Nahoru | #7
Diky, mozna ze je, ale ja uz se rozhodl pro Hondu, libi se mi mhohen vic a myslim, ze je mene problemova na udrzbu. Vetsi nadrz bych ale tedy bral.
90% najezdim na okrskach a ve meste.

Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 15:04 | Nahoru | #8
clousseau> méně problémová? nejsou to poruchový motky ani jedna, ale fmx má servisní interval po 3kkm a xtpo 10kkm

1 reakcí na tento příspěvek Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 15:15 | Nahoru | #9
ale ten servisni interval 3k se tyka jenom oleje, ne? to neni tak hrozny. ten co mi to prodava, tvrdi, ze v manualu ma napsano 5k servisni interval, to bude asi to co u yamahy 10k

Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 16:10 | Nahoru | #10
closseau> nevím jak fmxko, nemám ho. Každopádně xt, 10kkm olej, 20kkm ventily, nic jiného

1 reakcí na tento příspěvek Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 16:17 | Nahoru | #11
nechci tu rozvirit nejakou vasnivou diskusi, ale muzem mi pls v par bodech napsat, v cem je XM lepsi/vyhodnejsi nez FMX? diky moc

(reakce na) Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 16:22 | Nahoru | #12
clousseau>
Ono se to nezdá, ale jak tě to ježdění chytne, tak budeš měnit olej každou chvíli. Já bych šel do XT660X, ten motor bude vychytanější, design se mi líbí, ale hlavně si myslím, že pokud pak budeš pokukovat po lepší motorce, tak XT ztratí míň na ceně a líp ho prodáš...O FMX není skoro vůbec zájem (co vidím u lidí kolem sebe)...

Edit: běžná cena FMX 2007 je pod 90 tisíc, cena XT660X 2007 je běžně kolem 120 tisíc - není to jen tak.

Naposledy editováno 08.01.2009 16:43:29

(reakce na) Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 16:39 | Nahoru | #13
clousseau> Taky jsem pokukoval po FMX, ale jeednoznačně na radu kamaráda zvítězilo XT,je tak akorát, že s ní můžu udělat 30km cestu do práce nebo 700km výlet, a při normální jízdě se vlezu do 4l.

2 reakcí na tento příspěvek Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 16:55 | Nahoru | #14
s tim servisnim intervalem me dostavate... na FMX se mi treba ale libi (krom toho ze celkove), ze ma vyfukove potrubi nahore a ne jako XT vedeno spodem. Prece jenom na chalupe docela castu budu jezdit z hospody skratkama terenem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 17:11 | Nahoru | #15
clousseau> Zdarec!
Asi takhle - výměna oleje U FMX - každé 3000 km (ovšem pouze 2 litry), u XT je to 10 000km/rok (mylsím, že je ho tam 3-3,5 litru). Když jí nebudeš nijak "honit", tak lze měnit i v 5000km - prostě se to odvíjí od stylu jízdy. Musíš mít mna paměti, že tohle je osvědčený "držák" (motor z Dominátora) - ne supermotard..
Hlavní výhodu bych viděl v její ovladatelnosti, není to takovej mastodont jako XTčko. A pokud si potrpíš i na vzhled, tak pak neokoukanost této mašiny. Že je tady ale výkonový rozdíl skoro 10 koní, je ale znát - nebudu lhát, že ne. Výkon se dá dohnat laďáky, KN filtr, Dynojet (přetryskování) a v neposlední řádě vyppojení sekundárního vstřikování vzduchu (omezení výkonu - kvůli emisím). Já mám tedy zatím FMXko v origo stavu, protože mám na něj ještě rok záruku. Znatelné zlepšení je prý znát už po montáži Dynojetu a KNka - zlepší se "spodek" průběhu výkonu, dle dynamometru se výkon zvětší cca o 3-4 knoě. Po laďácích a odpojení SSV jsem graf ještě neviděl. Cena těchto úprav závisí na tom, jestli si je budeš dělat "samodomo", nebo si je necháš udělat v servisu. Takže pokud doma (pokud "otevřeš" výfuky - mimovhodem, nevypadá to vůbec špatně a hlavně - kdyby jsi někam chtěl jet, tak tam můžeš hodit i brašny ,co ž s laďákama asi nepůjde, protože by se pálily), tak tě to vyjde cca do 5000 kč (KN, DJ a odpojení SSV), pokud by jsi chtěl laďáky a odbornou montáž + odladění na brzdě, tak počítej cca 15000 kč.
Sumasumárum - FMXko je, jak už z názvu vyplývá, "Funmoto" - což přesně vystihuje účel. Je to mašina na blbutí kolem baráku. Ovšem i cesta dál s ní není problém (jel jsem s ní za den 200km do Jizerek a v pohodě). Další věc je pak náhradní díly - subjektivně se jeví jako levnější, než u Yamahy..
Jinak motor je typická klasika - karburátor, jednoválec, 4 ventily, ROHV. Takže ideální pro domací kutily - spostu věcí si na tom uděláš sám. O XTčku se toto říci nedá - to hlavně díky vstřikování a tomu, že je to "vodník" - což znamená další komplikace při opravách..
Pokud chceš více informací, tak se buĎ ještě zeptej a nebo můžeš kouknout na http://fmx650.forumotion.com..
Ernest
P.S.: Porovnání mám - dobrý kamarád má XT660R (r.v. 2007, stejně jako já..)
Edit: Jeětě k té spotřebě - když jsem jel do těch Jizerek, jak jsem psal výše, tak jsem jel s přítelkyní, která měla na zádech krosnu - takže docela solidně naložená moto. Spotřebě jsem se sám dvil - 4,7 l/100km.. Je tedy pravda, že po dálnici jsme jeli jen kousek cca, 30km, ovšem stabilně 130-150km/h (to už je masakr, jsem myslel, že poletím jak papírovej drak.. )

Naposledy editováno 08.01.2009 17:19:50

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 17:27 | Nahoru | #16

docent>při městském ježdění dost "žere" řetěz a zadní gumu (je to jednohrnek s větším krouťákem). Celkem spotřebovala 3 řetězy a 5 gum.



Ty woe - tak to jsi měl asi hodně razantní rozjezdy.. 3 řetězovky na 26tis. km, to je slušný.. Já mám najeto 10tis., řekněme ostřejší jízdy převážně ve dvou, a nejsem ještě ani v půlce životnosti..
Ses o ten řetěz asi moc nestaral, viď?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 17:59 | Nahoru | #17
ernest> vím že máš rád svoji motorku, ale XT je o dost vyspělejší motorka, má hlavně vyšší vykon, ma vstřikování, motor koncepčně nový, ne jako u FMX zastaraly dominator. a další? no a co že je to vodník?

2 reakcí na tento příspěvek Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 18:03 | Nahoru | #18
ernest> oleje je v xt 2,6l a jaké komplikace při opravách ? Jsi asi myslel opravy po pádu Protože bych potom nechápal, jaké opravy máš na mysli

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 18:05 | Nahoru | #19
LiTe> taky nechápu co tu mele :\ proč by se mělo něco jebat

1 reakcí na tento příspěvek Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 18:07 | Nahoru | #20
XT má 2,7l tudíž o moc ne, ale už to je rozdíl jestli koupit jednou 3l nebo 3x2l , s tím 5000 no nevim nevim, to jak kdybych řekl když jezdím klidně najedu na jeden olej i 14-15tkm, ale každý podle toho jak má svoji moto rád. dal by jsi stabilně těch 130-150km/h i delší štreku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 18:08 | Nahoru | #21

ernest>clousseau>...ovšem stabilně 130-150km/h...



Ajajajajáááj A to jsi mi byl vzorem

(reakce na) Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 18:20 | Nahoru | #22

clousseau>s tim servisnim intervalem me dostavate... na FMX se mi treba ale libi (krom toho ze celkove), ze ma vyfukove potrubi nahore a ne jako XT vedeno spodem. Prece jenom na chalupe docela castu budu jezdit z hospody skratkama terenem.



Pokud Ti vadí jen ty svody není problém je táhnout kolem motoru, pár kluků na Xt to má tak udělané

Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 18:28 | Nahoru | #23

(reakce na) Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 18:35 | Nahoru | #24

Aleš.Příbor>ernest> vím že máš rád svoji motorku, ale XT je o dost vyspělejší motorka, má hlavně vyšší vykon, ma vstřikování, motor koncepčně nový, ne jako u FMX zastaraly dominator. a další? no a co že je to vodník?


Ano, mám rád svojí motorku, ale stejně tak mám rád i XTčko - je to sympatická motorka..
O tom výkonu jsem tam psal, o motoru taky - tak co se Ti nelíbí?
A vodník - co třeba pád? Z tohoto hlediska jsem to myslel..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 18:37 | Nahoru | #25

Stařík>dal by jsi stabilně těch 130-150km/h i delší štreku?


Ne-e.. VždyŤ jsem to psal výše.. Jako reálných je těch max. 110km/h.. Není to moto na cestování, ale dá se to vydržet.. Nemám to na cestování, ale ne vyblbuntí. Takže ta jedna dovča za sezonu mě nějak netrápí..

(reakce na) Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 18:39 | Nahoru | #26

ernest>Stařík>dal by jsi stabilně těch 130-150km/h i delší štreku?
Ne-e.. VždyŤ jsem to psal výše.. Jako reálných je těch max. 110km/h.. Není to moto na cestování, ale dá se to vydržet.. Nemám to na cestování, ale ne vyblbuntí. Takže ta jedna dovča za sezonu mě nějak netrápí..



to je jasný, někdo cestuje na sportech jako ZX10R a taky je to nezabije

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 18:42 | Nahoru | #27

LiTe>ernest> oleje je v xt 2,6l a jaké komplikace při opravách ? Jsi asi myslel opravy po pádu Protože bych potom nechápal, jaké opravy máš na mysli


O "vodníku" jsem psal výše - pád.
O stříkačce jsem psal proto, že třebas u FMX, pokud budu dávat KN, tak dám zároveň DynoJet. Ale jak pobere s KNkem XTčko? Vyřeší to lambda sama? Tam Dyno těžko nacpes. Nevím, s tím zkušenost nemám.
Imho je karbec lepší na údržbu - co si budeme povídat. Nic špatnýho v tom nehledej, napsal jsem jen svůj názor. Vzhledem k tomu, že máš XTčko, tak logicky budeš mít názor jiný..
P.s.: Ono zrovna na XTčku s tím motorem není potřeba ladit prakticky nic - v origu jede hezky..

(reakce na) Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 18:43 | Nahoru | #28

Droppi>ernest>clousseau>...ovšem stabilně 130-150km/h...

Ajajajajáááj A to jsi mi byl vzorem



Sem se prokec, no..

(reakce na) Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 18:44 | Nahoru | #29

Aleš.Příbor>LiTe> taky nechápu co tu mele :\ proč by se mělo něco jebat


Přijde čas, kdy se na každé moto něco pojebe..

1 reakcí na tento příspěvek Zacinam - honda FMX 650

8.1.2009 v 18:44 | Nahoru | #30
ernest> Nic špatnýho v tom nehledám knko tam sám mám, stříkačka si s tím poradila sama skvěle Tady dynojet není u xt se dává pwrcmdr.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vlákno o FMX 650-tuning a otevření ... [1 ... 31, 32] Honda FMX 650 Matess727x 959 12.7.2023 v 08:35 Kakibra
Motard - šířka zadního ráfku Honda NX 650 Dominator, Honda FMX 650 kovosrotmorava 13 3.7.2023 v 16:20 Ghost-CBR1000rr
Přepínač tlumený/dálkový Honda FMX 650 honzaxrdakar 22 14.12.2022 v 20:47 350_634
Vypadený kluzák tlumiče při výměně ... Honda FMX 650 Pejvlh 25 25.7.2022 v 18:42 docent
FMX 2006 25kW Honda FMX 650 Stenly9001 1 16.9.2021 v 21:12 milonovo


TOPlist