globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zdvih šoupátka CV vs. natočení klapky
22.4.2009 v 11:27
Měl bych otázku pro zkutečné odborníky
V jiném vlákně tenhle dotaz zůstal bez odezvy tak zakládám vlastní a snad mě k tomu někdo něco řekne. Krom toho di s tím do pr* to nechci slyšet

Nikde jsem nevypátral jaké má šoupě cca zdvih oproti natočení klapky...
Při jakých otáčkách při plném plynu dosahuje u CV karburátoru šoupátko cca75% a při kolika 100% zdvihu??
Dejme tomu že motor točí cca 14.000...

Proč to chci vědět?... Tak třeba je díra v oblasti 6ti tisíc z důvodu chudší směsi, jak tuto přidat? vím že mám full gas ale kterej okruh je v činosti? hlavní tryska? a co když bude třeba potřeba doladit v 3 tisících ... pořád se bavím o plném plynu...

Kdyby existoval nějaký graf natočení klapky vs. otáčky = zdvih šoupátka

Všude jsou jen samý grafy kterej to systém má vliv při jakém otočení klapky, ale vůbec neberou v úvahu to že šoupě se zvedá teprve narůstajícími otáčkami a tudíž hlavní tryska střídá jehlu až v určitých otáčkách...

ale kolik to je ??

našel jsem video kde je krásně vidět že je zdvih šoupátka (=podtlak na jehlové trysce)závislý především na otočení klapky než otáčkách ale zase na různých ladičských stránkách sem přeložil že 7-červené pole hlavní okruh, 5-7 tis.jehla, 3tis- hladina, ale vždy je trhrottle 100%



Taky by mě zajímalo jestli ve volnoběžném systém pracuje tryska+vzdušník na stejné úrovni jako šroub směsi.. vývod bypassu je totiž vždy poslední směrem k motoru a vyústění z trysky jde až při jemném otočení klapky...

Naposledy editováno 22.04.2009 11:53:25

Zdvih šoupátka CV vs. natočení klapky

22.4.2009 v 12:22 | Nahoru | #1
Nějak nechápu, proč to řešit? Natočením klapky jen povoluješ, jak hodně se šoupátko zvedne. Klapka ti směs neovlivní. Jak by mohla?

Zdvih šoupátka CV vs. natočení klapky

22.4.2009 v 12:30 | Nahoru | #2
Potřebuji obohatit směs při plném plynu a to v rozsahu 4-6 tisíc, ale nesmí se to obohatit při cestovním nasazení tj. 5-70% plynu ... vím že to bere jehla ale v kterém místě, to je proč to řeším.
Posunutím jehly se to sice zpraví ale potom je zbitěčně bohatá směs při malém zatížení, lambda je stále někde 0,8-0,9. Když ochudím volnoběh tak se zhorší reakce plynu a pomalu klesá volnobě, nejlepší je volnoběh mírně bohatej

Naposledy editováno 22.04.2009 12:38:15

Zdvih šoupátka CV vs. natočení klapky

22.4.2009 v 12:44 | Nahoru | #3
volnoběžnej šroub máš pro nastavení bohatosti na volnoběh, nic jiného... Bohatost ve středním zdvihu šoupátka ti ovlivňuje především výška hladiny...A tahle zásadní věc se strašně málo uvádí...

Naposledy editováno 22.04.2009 12:46:12

1 reakcí na tento příspěvek Zdvih šoupátka CV vs. natočení klapky

22.4.2009 v 13:35 | Nahoru | #4
Ale to mě neříkej, takovou základní věc já znám ...
a s tím středním zdvihem to je spíš jehla ne? Hladina má celý rozsah a to i spodní část..

Tak se zeptám ještě jinak :

Kdybych potřeboval ochudit oblast při malém otevření klapky (cestovní tempo), čím to udělám? směs volnoběhu ne tam už je to chudý i tak, střed jehly taky ne, protože si s tím rozhodím plnej plyn a oblast do 5 tisíc než šoupě vyjede vlivem otáček...
Mám takovej pocit že na supersportu je karbec seřízen na směs LA 0,85 a to za všech stavů,, na spotřebu se nebere ohledy

Naposledy editováno 22.04.2009 13:42:44

(reakce na) Zdvih šoupátka CV vs. natočení klapky

22.4.2009 v 13:50 | Nahoru | #5

Jurawood>Ale to mě neříkej, takovou základní věc já znám ...
a s tím středním zdvihem to je spíš jehla ne? Hladina má celý rozsah a to i spodní část..

Tak se zeptám ještě jinak :

Kdybych potřeboval ochudit oblast při malém otevření klapky (cestovní tempo), čím to udělám? směs volnoběhu ne tam už je to chudý i tak, střed jehly taky ne, protože si s tím rozhodím plnej plyn a oblast do 5 tisíc než šoupě vyjede vlivem otáček...
Mám takovej pocit že na supersportu je karbec seřízen na směs LA 0,85 a to za všech stavů,, na spotřebu se nebere ohledy



jo jak pises, na sportu se spotreba neresi, leje se tam benz aby se to dostatecne rychle sebralo kdyz tomu das napit...

jak rikas ochudit na malo otevrenou klapku - dal bych jehlu s vetsim prumerem, plnej plyn bys nemel rozhodit, to uz je jehla vyjeta... zacatke zdvihu soupete je ovlivnenej rozdilem mezi hlavnitryskou a prumerem valcove casti jehly - postupne cca od pul plynu je to na kuzelove casti jehly a full gas uz by mela byt jehla v podstate venku a vliv ma jen prumer hlavni trysky....

kazdopadne ctvrt,pul, plnej plny jsou v tomhle pripade dost zavadejici pojmy, protoze znam lidi kteri jsou schopni dat hned po prerazeni plnej a jen cekat az se motor rozbehne.. takze beru ekvivalent jak je to u primeho karbce, proste nema treba v tom rezimu otevrit vic jak ctvrt plynu jinak se to maximalne ochudi a je to horsi nez lepsi... treba TL tak funguje a kamos po presednuti ze storma kde dava furt plnej mel s TL celkem problemy.. dal plnej hned a ono to strilelo a nejelo...

Naposledy editováno 22.04.2009 13:51:33

1 reakcí na tento příspěvek Zdvih šoupátka CV vs. natočení klapky

22.4.2009 v 14:16 | Nahoru | #6
takhle by měl vypadat správně nastavenej směšovací poměr


Měl jsem strach že na sradu to mám kvůli laďáku zchudlý a nebo že se skýtá nějaká malá výkonostní rezerva, ale opak je pravdou , začal sem měřit a byl sem překvapen, ten můj průběh na sradu stále ať dělám co dělám 0,85-0,9 (12,5-13,9:1) a přes to nejede vlak,
když uberu na volnoběhu tak se to sice zlepší ale málo, znížil jsem jehly a je to na 1/4-3/4 plynu kolem 14,7 takže spokojenost (říkám i laďák najednou přestal mít nádech od sazí)
ale zase se objevila díra kolemn 5ti tisíc v důsledku ochuzení na 15:1 , ale asi jen na půl sekundy, potom ihned skočí zpět na 12,5:1. Je tam cítit takové oddychnutí motoru a pak znova zabere

ale jinak kromě té dírečky v 5ti tis. šla spotřeba dolů z 8mi na 6,5 litrů a to sem se nedostal do chudé směsi

Naposledy editováno 22.04.2009 14:22:33

(reakce na) Zdvih šoupátka CV vs. natočení klapky

22.4.2009 v 14:23 | Nahoru | #7

Jurawood>takhle by měl vypadat správně nastavenej směšovací poměr


Měl jsem strach že na sradu to mám kvůli laďáku zchudlý a nebo že se skýtá nějaká malá výkonostní rezerva, ale opak je pravdou , začal sem měřit a byl sem překvapen, ten můj průběh na sradu stále ať dělám co dělám 0,85-0,9 (12,5-13,9:1) a přes to nejede vlak,
když uberu na volnoběhu tak se to sice zlepší ale málo, znížil jsem jehly a je to na 1/4-3/4 plynu kolem 14,7 takže spokojenost (říkám i laďák najednou přestal mít nádech od sazí)
ale zase se objevila díra kolemn 5ti tisíc v důsledku ochuzení na 16:1 , ale asi jen na půl sekundy, potom ihned skočí zpět na 12,5:1



asi bych dal jehlu s mensim prumerem ... .. ja tam leju beno dokud to s pridanym benzinem jede lip.. to ze to v nakym z rezimu pak zere vic nez by mohlo neresim... je to motorka:)

Zdvih šoupátka CV vs. natočení klapky

22.4.2009 v 14:32 | Nahoru | #8
Spotřebu taky prdím ale vadil mě ten začouzenej laďák a ty emise bych nechtěl vidět
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 RTSbike 26 13.12.2023 v 05:01 RTSbike
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 RTSbike 3 19.11.2023 v 22:24 RTSbike
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 RTSbike 9 16.10.2023 v 20:13 RTSbike


TOPlist