paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Zkušenosti ze starší moto
30.12.2009 v 18:11
Zdravím. Přemýšlím o koupi nějaké starší moto nejlépe 80.léta ted mě třeba zaujala jedna Kawasaki z 400 r.v. 1980 cena 25000kč ale to jenom pro představu o jaké mota jde. Chtěl jsem se jenom zeptat co mužu čekat a jestli se s takovou motorkou dá normálně jezdit samo že žádná pila ale já stejně jezdim jenom kochačku. Dík za vaše zkušenosti a názory. Dík. JP.

Zkušenosti ze starší moto

30.12.2009 v 18:26 | Nahoru | #1
Záleží na stavbě motoru, pokud to bude nějakej vysokootáčkovej, tak už nebude nic moc. Já mám například jednoválce z roku 85, což sice není až tak starý, jako chceš kupovat ty, ale vydrří strašně moc. Je prakticky nezničitelnej. Mám ho už rok a vůbec ho nešetřím (krosová trať není vyjímkou) a nemůžu si na něj stěžovat. A kdyby se náhodou něco stalo, tak oprava takovýho motoru co mám já není vůbec nákladná a dá se na celý mašině udělat skoro všechno doma na koleni

1 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti ze starší moto

30.12.2009 v 18:37 | Nahoru | #2
Koukal jsem na motoinzerci.cz na tu tvou Z 400 z 80. roku a řeknu ti, že takový motorky bych se vůbec nebál, ten motor najede klidně 100 000. Jen bych si dal pozor jestli třeba ten či ten konkrétní typ a rok výroby neměl nějakou známou nemoc a pokud měl tak jestli už to předchozí majetelé nějak pořešili.

1 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti ze starší moto

30.12.2009 v 18:38 | Nahoru | #3
A kupuj rychle, nebo ti ji vyfouknu!! Zrovna tahle se mi fakt líbí

(reakce na) Zkušenosti ze starší moto

30.12.2009 v 18:43 | Nahoru | #4
noend>Dík

1 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti ze starší moto

30.12.2009 v 19:35 | Nahoru | #5
jo jo koupil jsem si starší motor (89) s nesmrtelnym motorem (totez jako Africa, Transalp) a po cca 60tkm byl před smrtí, teď mam hotovou GO (tim nemyslim přetěsnění jak to tak bývá) za cenovku 21150Kč přesně, což lehce přelezlo pořizovací cenu motky.

Takže vše je o tom, jak se bývalí majitelé o motorku starali...

Zkušenosti ze starší moto

30.12.2009 v 19:42 | Nahoru | #6
Z těch starých klasik bych bral CB 750

Honda CB 750 (1981)

Zkušenosti ze starší moto

30.12.2009 v 20:10 | Nahoru | #7
Já mám Hondu CBX 750 r.v. 86, je to parádní stroj ale musíš mu odpustit malé nedostaky,jako jsou slabší brzdy,horší jízdní vlastnosti a u motorú které nejsou zrovna po GO tak i spotřebu oleje,ale i tak jsou to parádní stroje které si mnohdy nezadají s některými moderními motorkami. Já už jijenom hýčkám a pomalu renovuji (na ježdění mám Bandita 1200) ale i když ji vytáhnu jen občas ,vždy si jízdu parádně užiju

Zkušenosti ze starší moto

30.12.2009 v 20:17 | Nahoru | #8

1 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti ze starší moto

30.12.2009 v 20:41 | Nahoru | #9
já mít peníze navíc skočim po týhle klasice, ale vim, že bych si tim upletl bič
Honda CB550f

(reakce na) Zkušenosti ze starší moto

30.12.2009 v 21:03 | Nahoru | #10
m8rinek> Tak to jsou mašiny přesně podle mýho gusta snad si něco časem pořídím. Tedka mam JAWU a dělám generálku.JP.

1 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti ze starší moto

30.12.2009 v 21:14 | Nahoru | #11
mužu nabídnout Yamaha XJ650 r.v.1983,naháč,4válec,kardan atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkušenosti ze starší moto

30.12.2009 v 21:44 | Nahoru | #12
Mandela> Dík. Foto by nebylo?

Zkušenosti ze starší moto

30.12.2009 v 21:53 | Nahoru | #13
je to uz pet let co mam hondu cb 750 kz z roku 1979 na tachu 90 000km puvodni lak a absolutne v pohode, je to vsechno vo tom jak se vo ni stara majitel a to je videt na prvni pohled . takze peclive hledej treba si i priplat a neboj se toho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkušenosti ze starší moto

30.12.2009 v 22:40 | Nahoru | #14

m8rinek>jo jo koupil jsem si starší motor (89) s nesmrtelnym motorem (totez jako Africa, Transalp) a po cca 60tkm byl před smrtí, teď mam hotovou GO (tim nemyslim přetěsnění jak to tak bývá) za cenovku 21150Kč přesně, což lehce přelezlo pořizovací cenu motky.

Takže vše je o tom, jak se bývalí majitelé o motorku starali...



Nechci ti kazit iluze ale tvoje motorka rozhodne nebyla mrtva po 60tkm, pridej pred cislovku 1ku a budes o krok blize skutecnym km ani ten nejnabusenejsi japonec neumre po 60tkm, to jsou naprosty famy ...dokonce i takovej Fireblade nebo R1 dokazou bez GO motoru najet 250tkm, jak dokazal treba Sjaak Lukassen svojema maratonskejma cestama

Naposledy editováno 30.12.2009 22:50:46

(reakce na) Zkušenosti ze starší moto

30.12.2009 v 22:43 | Nahoru | #15

JP78>Mandela> Dík. Foto by nebylo?



TADY se muzes podivat na moji XJ650 abys mel predstavu jak vypada. Muzu ti ji jenom doporucit, jestli touzis po motorce klasickyho vzhledu, ktera je proslavena vydrzi. Bude fajn, kdyz tu v databazi zase nebudu jedinej



Naposledy editováno 30.12.2009 22:47:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkušenosti ze starší moto

30.12.2009 v 22:54 | Nahoru | #16
Jindra650> to není o iluzích, 160 je jedna možnost, druhá je to, že jí někdo dal čoud s malym množstvím oleje...

ještě bych dodal, že sic říkám, že byl motor před smrtí, nicméně jel velmi pěkně, nebyl hlučnej a dal by se klidně dál provozovat, nejhorší byl asi úbytek oleje (spodem), nicméně co jsem tak četl, tak podobný množství tu dolévá kde kdo...

Naposledy editováno 30.12.2009 23:03:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkušenosti ze starší moto

30.12.2009 v 23:04 | Nahoru | #17
m8rinek> Njn, ale to nevydrzi ani ten nejnesmrtelnejsi motor, to nema potom cenu neco takovyho rikat, to jedine, ze by ta motorka mela jasne dokumentovanou minulost a treba servisni knizku. Ja musel do motoru taky hrabat, nastesti se menily jen retezy a uvolneny imbusy, ale jinak byl motor skoro netknutej, nicmene ma najeto urcite tak 150tis a spis to vidim na 180tis a to uz jen proto, ze treba rozvodaky vydrzi 70tis a tady byl totalne vytahanej neoriginal a ten retez o kterym v manualu pisou, ze se behem cely zivotnosti nemeni jsem musel menit

Naposledy editováno 30.12.2009 23:06:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkušenosti ze starší moto

30.12.2009 v 23:59 | Nahoru | #18
Jindra650> já měl spodek nikdy nerozebíranej a rozvody vytahaný adekvátně těm 60tkm, nicméně právě proto v úvodu píšu, že jde hlavně o to jakou motka dostala péči od předchozích majitelů ;).

(reakce na) Zkušenosti ze starší moto

31.12.2009 v 00:10 | Nahoru | #19

noend>Koukal jsem na motoinzerci.cz na tu tvou Z 400 z 80. roku a řeknu ti, že takový motorky bych se vůbec nebál, ten motor najede klidně 100 000. Jen bych si dal pozor jestli třeba ten či ten konkrétní typ a rok výroby neměl nějakou známou nemoc a pokud měl tak jestli už to předchozí majetelé nějak pořešili.



tak hrubo přes 100tis. km maj dneska motorky z roku 95)) takže ty z 80. roku už mužou mit namotane třeba dvěstě,třista tisic))ale tohle nic neznači,samozřejmě))v te době se dělaly poctive bajky..ale zaleži na kusu..za tu dobu vystřidala nejspiš hodně majitelu-a jejich chovani je rozhodujici faktor...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkušenosti ze starší moto

31.12.2009 v 00:19 | Nahoru | #20
m8rinek> Jestli to bylo skutecne neotevirany, tak mozna i kdyz nevim treba jak by se to poznalo pri spravnym postupu puleni, kdyz by se nic neozvejkalo a kartery nezablily silikonem. Do mojeho motoru se nejakej skopcak docela nelidsky minimalne jendou dobejval, ale nastesti to prezil i kdyz s ulomenymi dvema zebry a kopcem silikonu pod ventilovym vikem a v sacim kosi.

(reakce na) Zkušenosti ze starší moto

31.12.2009 v 00:35 | Nahoru | #21
Jindra650> žádnej silikon, vše zalepeno, nevěřim, že to někdo otvíral ;)

Zkušenosti ze starší moto

31.12.2009 v 13:04 | Nahoru | #22
Taby bych řekl, že má min o 100 000Km navrch, protože motor z Transalpa začíná brát olej až po 100000Km. Jednou byl test s Afrikou a v pohodě najela 200000Km.

Zkušenosti ze starší moto

31.12.2009 v 13:11 | Nahoru | #23
jak říkám...100tis km mam ted na motce ktera byla v provozu od 95...a neni to žadny extra cesťak) ve sve době spiš SS,takže se to tak bralo.:)nicmeně motor asi nikdy rozdělany nebyl, rozvody-nevim, nic neštěrcha,takže asi měněne byly)ale moc netočí, ma omezovač někde za 12ti tisicema...

Zkušenosti ze starší moto

31.12.2009 v 13:55 | Nahoru | #24
TADY je zajimavy pocteni i kdyz puvodne francouzsky. Jinak to ze FZR ma omezovac na 12tis proti treba novy R6, ktera ho ma na 16tis nic moc neznamena, dost zalezi na zdvihu, ze kteryho pak vyjdou pistovy rychlosti pri maximalnim vykonu a ta hodne ovlivnuje zivotnost, takze klidne muzou pomery vyjit lip pro lecjakou silnici, je to taky duvod, proc takova Hajabuuuza toci tak "malo", protoze pri danym zdvihu vyssi pistovy rychlosti by znamenaly brzky gratulace s vylitnuvsi ojnici

...jak jsem to tak nakousnul, tak me to samotnyho zajimalo, takze jen tak pro porovnani par motorek(typ-zdvih-otacky-pistova rychlost)
XJ650 52,4-9500 16,6
FZR600 54,8-10500 19,2
R6(09´) 42,5-14500 20,5
Hayabusa 65,0-9800 21,2 ...absolutne nejvyssi hodnota
Transalp 66,0-7600 16,5
AfrikaTv 72,0-7500 18
DR800 90,0-6600 19,8
XT600 84,0-6500 18,2
R1100GS 70,5-6750 15,8
CB750(78´)62,0-8000 16,5
a pro porovnani jeden letecky motor z druhy svetovy valky
JUMO213 165,0-3250 17,9
coz byla tehdy opravdu vysoka hodnota, taky toho moc ty motory nevydrzely, ale ve valce je to jedno

...asi by se sluselo to nejak okomentovat, tzn. kdyz by se vsechny motorky uzivaly na maximalnich vykonech, da se predpokladat u vysokych pistovych rychlosti vetsi opotrebeni a mensi zivotnost. Nu a ono to odpovida prekvapive tomu, ktery typy jsou znamy drzaky a ktery ne(samozrejme zavisi i na kvalite navrhu zbytku motoru). Od pohledu by se treba zdalo, ze jednovalce malo toci, ale pritom jejich valce a pistni sady musi vydrzel opravdu vysoky namahani.

Naposledy editováno 31.12.2009 14:55:08
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někam někdy v termínu 21/5-29/5 Kawasaki Z 440, Yamaha WR 250R, KTM 1290 Super Adventure Animals21 1 17.5.2022 v 19:40 igor1100
Kawasaki Z440 - příruby + zvyšení v... Kawasaki Z 440 Animals21 7 24.11.2019 v 06:00 sťaa
Olej z odfuku hlavy - Z440 rv1980 Kawasaki Z 440 Animals21 2 11.6.2019 v 08:27 Animals21
údaje pro přihlášení Kawasaki Z440H... Kawasaki Z 440 honza-s 3 17.1.2018 v 18:13 honza-s
Postup při lakování Kawasaki Z 440 berry78 5 13.7.2016 v 08:20 berry78


TOPlist