globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Převodovka
14.5.2010 v 22:59
Zdarec, prosim Vás nevíte co může dělat, že mi nejde překopnout rychlost z neutralu my jde jen jednička a jinak to prostě nejde, motor se točí a když zmačknu na tý jedničce spojku tak to s tim nic neudělá,přitom když sem to měl rozdělaný tak fungovala, motor sem rozložil protože to přesně tohle že nešli řadit rychlosti dělalo bo mi ztoho vychcal olej a ja si toho nevšiml, všehcno sme vyčistil zkontroloval ložiska ty všechny fungovlai poskaldal sem to zpatky a děla to pořád to samí, nevíte čím to může být? Jinak tý převodovce nic nebylo všechno sem prohlídl.
Předchozí
1 2
Následující

Převodovka

15.5.2010 v 09:33 | Nahoru | #1
muze byt neco s vidlickama v prevodovce...

1 reakcí na tento příspěvek Převodovka

15.5.2010 v 12:45 | Nahoru | #2
nebo se přivařilo kolečko k hřídeli pokud jsi neměl v převodovce olej. Stačí na to cca 800m, takže to ty vidličky už nepřesunou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převodovka

15.5.2010 v 13:03 | Nahoru | #3

Mega-CZ>nebo se přivařilo kolečko k hřídeli pokud jsi neměl v převodovce olej. Stačí na to cca 800m, takže to ty vidličky už nepřesunou.


on rikal ze mu to delal dkyz nemel olej a podle toho soudim ze ho dolil a jezdil zase dal takze podle me bude chyba jinde... pokud mu samozdrejme zase olej nevytekl...

(reakce na) Převodovka

15.5.2010 v 14:02 | Nahoru | #4

HonzaStefa>on rikal ze mu to delal dkyz nemel olej a podle toho soudim ze ho dolil a jezdil zase dal takze podle me bude chyba jinde... pokud mu samozdrejme zase olej nevytekl...

No tak jak jsem to pochopil já rozdělal to protože bu to dělalo "bo mu vytekl olej"

ale snad se mýlím a bude to něco méně zavažného.

Ideálně kdyby to lépe popsal co řesne to nedělá a dělá.
Termín - motor se točí a když zmačknu na tý jedničce spojku tak to s tim nic neudělá,-
se dost špatně uchopuje.
Může tím myslet:že to třeba ani nerozepne převodovku od kliky a furt je to v záběru..
nebo že může řadit jen N a 1 za chodu motoru (a na místě bez motoru to jde řadit i jinam..)

Převodovka

15.5.2010 v 20:25 | Nahoru | #5
jo je to dost nesikovne popsane to mas pravdu.. a jak tak koukam tak asi nema ani zajem to resit...

Převodovka

15.5.2010 v 21:04 | Nahoru | #6
Prominte ja se v tom stroural, tak uz mi prevodovka funguje:) ale nemuzu rozschodit spojku,mam to jeste rozdelany danej tam kvalt a kdyz ji zmacknu tak nevypne a je to porad v zaberu. jak ma byt seskladana kamarad to smenour ozlozil ale nezapmatovali sme si jak to ma byt poksladany sou tam 4lamely 6techo kovovejch platku a ty gumicky k lamelama takze ty sou taky 4. jak to ma byt poskladany a proc mi to nevypana ta spojka. Mam tam danou tycku,kulicku a stelovaci tycku tak jak to ma byt a nic. diky

Převodovka

15.5.2010 v 22:48 | Nahoru | #7
ojoj tak to ti takhle nereknu zkusim najit nejake schema na netu ale nvm nvm spise bych to musel videt

1 reakcí na tento příspěvek Převodovka

15.5.2010 v 23:45 | Nahoru | #8
no ja nasel ze ma bejt lamela,kov,lamela a takhle porad,ale ja mam vic tech kovovejch nez lamel, co se stane kdyz dam ten prebytek tech kovovejch pryc,podle me to nakej debil tam dal blbe. jinak da se odzkouset jeslti ta spojka funguje kdyz to nei zakrytovany? asi ne co dkyz tam neni olej takze to nema olejovou lazen.

Převodovka

16.5.2010 v 10:33 | Nahoru | #9
1) jak je ten koš starej? pokud hodně tak doporučuji zkontrolovat jestli v něm nejsou vysekané drážky. pokud jsou tak odpilovat pryč všecny stejně tak aby ten zoubek co je na lamele s tim abrazivem se na každem zubu dotýkal koše a to tak že jak v záběrové stranně tam po přesunutí i v brzdící stranně. první příjde lamela s abrazivem pak třecí plech a zase s abrazivem. končíš abrazivní lamelou a hávíš ten přítlařák s pružinama.

nevim přesně jak tvůj motor ma vyřešeno rozpínání ale pokud je víko spojky jen víko tak to zkusit lze. Hoď sem foto. Pokud je víko zaroveň opěra pro spojkové táhlo tak je to hotší ale lze to taky.

Převodovka

16.5.2010 v 10:34 | Nahoru | #10
tady malůvka toho hoše

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převodovka

16.5.2010 v 10:39 | Nahoru | #11

Kafi>no ja nasel ze ma bejt lamela,kov,lamela a takhle porad,ale ja mam vic tech kovovejch nez lamel, co se stane kdyz dam ten prebytek tech kovovejch pryc,podle me to nakej debil tam dal blbe. jinak da se odzkouset jeslti ta spojka funguje kdyz to nei zakrytovany? asi ne co dkyz tam neni olej takze to nema olejovou lazen.


nelze. musíš to mít tak jak píšeš a dodat lamely, (nebude to nic extra drahého ) prodávají se neoriginální sady. když tam bude těch lamel málo pružiny budou slabé a nepřeneseš výkon a spojka bude klouzat... Ještě pro jistotu.. lamela je to s tim zoubkem a s abrazivem

(reakce na) Převodovka

16.5.2010 v 10:50 | Nahoru | #12

Mega-CZ>nelze. musíš to mít tak jak píšeš a dodat lamely, (nebude to nic extra drahého ) prodávají se neoriginální sady. když tam bude těch lamel málo pružiny budou slabé a nepřeneseš výkon a spojka bude klouzat... Ještě pro jistotu.. lamela je to s tim zoubkem a s abrazivem


Pružiny sou silne až až no ty zoubky tam sou no na strane tech zaberu. fotku ti hodim z manualu v nemcine

Naposledy editováno 16.05.2010 10:51:50

Převodovka

16.5.2010 v 11:02 | Nahoru | #13
Takže zoubky bezpodmínečně pryč.
to že se ti zdají silné až až je fajn ale ve skutečností to nemusí být pravda. někdy se pžidávají ještě podložky aby byli tvrdší. Z toho manualu vidí houby, jak vypadá konkretně tvoje sestava, tvůj koš, tvoje lamely.. Nic méně to na sucho vyzkoušet jde.

Převodovka

16.5.2010 v 11:03 | Nahoru | #14
když to tam všechno naskládáš tak je to stejně plné jak v manuálu? tzn. ten přítlačný talíř je na vrchní straně koše?

Převodovka

16.5.2010 v 20:41 | Nahoru | #15
jojo a v cem vadej ty zoubky? jinak talir normalne odskoci asi 2-3mm ale ta spojka proste porad nefunguje:( ani kdyz tam je olej a je to ohraty,prevodovka uz faka,ale ta spojka ne:(

Převodovka

16.5.2010 v 20:56 | Nahoru | #16
no tomu právě můžou vadit ty vyklepaný zoubky..
představ si že ten talíř po většinu času drží ty lamely tlakem pružin těsně u sebe a přenáší tak sílu z kliky na košten na lamely ktere drží ty meziplechy a ty meziplechy zase unáší tu prostřední hřídel co vede do převodovky.
Ty lamely časem vykoušou v pevně sevřeném stavu ten koš (to jsou ty zoubky) a každá ta lamela se tak vlastně nechtěně microzajistí proti odskočení.
Ty pak sice zatlačíš tou tyčkou proti talíři a nahoře jej oddálíš od horní lamely a tak pokud je vše ok oddálí se i ostatní lamely od těch plechových a spojka rozepne. V případě že jsou tam zoubky, odstředivá síla drží lamely v nich a spojka se herozepne protože je tam furt obrovské tření.

Převodovka

16.5.2010 v 20:58 | Nahoru | #17
Stejně tak to může dělat i špatná hustota oleje. pokud bude hustý bude lamely vzájemě lepit, pokud bude moc řídký bude spojka klouzat.. (nebo obráceně) to už fakt nevím

Převodovka

16.5.2010 v 21:03 | Nahoru | #18
jasne diky:)
to si mi moc pomohl;) no hele olej tam je dobrej to mam nality podle servismana co dela masiny:) tak to asi budou ty zoubky fakt moc diky

1 reakcí na tento příspěvek Převodovka

16.5.2010 v 21:10 | Nahoru | #19
zvlastni je ze to predtim fungovalo :D, mohli se tam vytvorit vetsi kdyz tam nebyl olej a ja na tom jel cca 70km?

Naposledy editováno 16.05.2010 21:11:25

(reakce na) Převodovka

16.5.2010 v 21:57 | Nahoru | #20
Kafi> nevím, ty zoubky jsou třeba jedna z možností.. výš jak se říká 1000x nic umoří osla,
Tak stejně tak součet několika drobností dá nevysvětlitelnou poruchu..
Tvá spojka např. udělali se zoubky, ty zvětší odpor při rozepínání, musíš víc seštelovat spojku aby se dál rozepínala, tim se ti třeba natahne lanko to už jsou dvě drobnosti které samy o sobě nic neudělají a vše funguje , pak ti vyteče olej lamely se pokroutí a místo 3mm na rozepnutí už potřebuješ 7mm a ty nedáš ani za boha.. a spojka nefunguje a před vytečením fungovala... Chápeš?

Převodovka

16.5.2010 v 22:48 | Nahoru | #21
jj

Převodovka

17.5.2010 v 11:01 | Nahoru | #22
Já jen tipuji co to může být. strejně tak můžeš mít opravdu pokroucené, nebo špatně sesazené lamely, Dáváš je tam na přeskáčku..

Převodovka

17.5.2010 v 20:20 | Nahoru | #23
Tak jsem to zbrousil,všude se to dotýka,dal jsem tam krásně řidkej olej aby se to nelepilo a stejně to nefunguje:( a mam to sesazeny jak to ma být gumicka,lamela,kov,gumicka,lamela,kov,gumicka,lamela,kov,gumicka,lamela

Převodovka

17.5.2010 v 20:55 | Nahoru | #24
Můžeš sem dát video? Takže jestli to nyní dobře chapu.. pokud je koš prázdný volně se točí s klikou, ale střed stojí a nepřenáší se to na převody. pak tam naskládáváš ty lamely a plechy , čímž se to postupně začne přenášet na převodovku. JO?

Naposledy editováno 17.05.2010 20:56:12

1 reakcí na tento příspěvek Převodovka

17.5.2010 v 20:58 | Nahoru | #25
pak tam přišroubuješ přes pružiny ten vrchní přítlak a točí se koš i převody. Pak když zmáčkneš spojku tak se přítlčák oddálí, lamely se uvolní, ale stále mají tak velké tření že unáší převody?

Převodovka

17.5.2010 v 22:05 | Nahoru | #26
Tyjo teď si mě zaskočil, myslim že to tak je jak si říkal. video dat nemužu mam to ted složeny a zitra to asi hodim už k mechanikovi,ale zajímalo by mě čím to je tyjo.Má na to vliv jak moc je dotáhlá ta matka co drží koš?

Naposledy editováno 17.05.2010 22:10:17

(reakce na) Převodovka

17.5.2010 v 22:11 | Nahoru | #27
Mega-CZ> no asi tak,když sem to zkoušel na sucha tak přítlačak odskočí,ale odpojí se jen ta svrchní lamela,zbytek zůstane u sebe. ale ted sem tam nalil krasne ridkej olej a stejne to nefaka

Převodovka

18.5.2010 v 09:11 | Nahoru | #28
No dělej jak mysliš. Pokud je závada ve spojce není už moc možností co s tim může být. Prostě to ještě jednou rozdělej a postupuj pomalu. Nejprve naprazdno protoč košem, zatím co ten střed musí stát( respektive obě součástky střed s těma čtyřma tyčkama na které pak příjdou pružiny i koš, se musí volně otáčet proti sobě)potom bych pomalu vkládat lamely a zkoušel bych s tím pohybovat pořád protisměrně. Půjde to huře a hůře ale musí to jít až do poslední lamely. V podstatě do doby než namotuješ přítlak s pružinama. Pokud to tak bude musí spojka po odtlačení přítlačáku rozpínat. (dávám předpoklad že tam fakt dáváš lamely a plechy v požadí jak patří
Trochu mě znervozňuješ s těma gumama..jak pišeš Gumicka,lamela,kov,gumicka,lamela,kov,gumicka,lamela,kov,gumicka,lamela
podle mne tam ma být jen: a toto

K dotazu utažení koše: koš se neutahuje, koč se volně protáčí na velkém ložisku

Převodovka

18.5.2010 v 09:14 | Nahoru | #29
takto:

Převodovka

18.5.2010 v 09:17 | Nahoru | #30
a nebo hledej třeba tady nikde žádná guma..
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kolik oleje do převodovky? Yamaha RD 80 Kafi 8 25.8.2016 v 07:27 PetanK
Gufero? Yamaha RD 80 czechino 2 11.5.2015 v 22:32 czechino
Výfuk + Válec Yamaha RD 80 čeni 4 31.7.2014 v 17:51 čeni
unášeč rozety Yamaha RD 80 kastan. 5 22.10.2013 v 07:32 callowsick
yamaha RD 80 manuál Yamaha RD 80 kastan. 0 12.10.2013 v 13:51 kastan.


TOPlist