PROFIL MOTORKY

Kawasaki KLR 650 (2002)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník K_F
Vloženo 18.4.2024
Aktualizováno Včera v 22:44
Zobrazeno 1 796x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Když se řekne klasický dualsport...

Více fotografii

Motorka koupena od Nevím

Výška jezdce: 191 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DR 650 SE: Dobrej stroj, ale nesehnal jsem v té době akceptovatelný stav, navíc se mi zdála malá, jsem postava typu hajzlovej pavouk.
KTM LC4 640: To se mi líbilo nejvíc, LC4 Adv., jenže hledat jehlu v kupce sena. Navíc pověst a přece jenom větší servisní náročnost.
Yamaha XTZ 660 Tenere: Nakonec jsem ji vyhodnotil jako příliš mastodontní.
KTM 690 Enduro: Super stroj, ale zůstává vyšší servisní náročnost, navíc už to není lowcost
Honda CRF 300 Rally: Když na to sednete, zjistíte, že je to dětská hračka.
Voge 300 Rally GY: Celkem dobré, dospělejší než Honda, ale Číňan...

První dojmy - První dojmy rozpačité, jsem rozmazlený výkonem a precizností rakouských soudruhů. Ale chtěl jsem to, tak si to zamiluju. No a nebylo to tak těžký, jen je potřeba se trošku přeprogramovat back - 20 - 30 let. Ovšem když jsem to vytáhl mimo asfalt, situace se obrátila a já věděl, že je to ono. Vše projede s grácií a v pohodlí, valí se jak nezastavitelný tank, zároveň ovladatelná jako kolo. Už jsem zapomněl na 90tky, kdy jsem jezdil tyhle stroje.(-: Přesto to něco chtít bude, předek je příšerně měkej, sedlo strašný, řidítka nízko, stupačky děs a moc blízko k řadičce, nedám tam nohu. No a celkově to chce na dlouhé cesty poladit. Zima bude v garáži líp utíkat.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny, co chtějí zkusit offroad dobrodružství za málo peněz.

Doplňky na motorce - A co jsem celou zimu dělal?
Pokusím se popsat, čím jsem se bavil a to doslova. Bavilo mě to.
Samozřejmostí byl rozsáhlej servis a kontrola všeho. Náplně, filtry, ventily, rozvoďák, vyvažovák, kontrola všech ložisek, promazání bovdenů, promazání přeplánování, kontrola elektriky, dobíjení, výměna žárovek atd., prostě všechno co šlo.
Úpravy, opravy atd.:
- motor- nejede to, co už taky čekat od 31kW, startuje dobře a po důkladném vyčištění karbecu už nestřílí a neudusí se od spoda. Na první nápady na zvýšení výkonu + laďák jsem postupně rezignoval, vlastně se mi líbí, jak je motor klidný a nezáludný a výfuk tichoučký při proplouvání krajinou. Takže OK.
- podvozek - vidle rozebrat, vyčistit, vyměnit gufera + hustší olej + 4cm podložky pro větší předpětí, zadek pouze předpětí na max. a pro mé použití OK.
- brzdy - oba kotouče i desky jsou nové, značku nevím, ale brzdí to překvapivě slušně, takže OK.
- gumy - téměř nejeté e07, i když nejsou ideální, dojedu je, pak dám něco ostřejšího, řetězovka OK.
Doplňky :
- bylo tam nainstalované plégo Givi z naháča, to jsem chtěl zachovat, jen jsem to poladil a přidal elektroinstalaci: 2xUSB s voltmetrem, zásuvku na kompresor a hodiny.
- dal jsem tam taky přídavný světla z Aliku, můžou se hodit.
- přidána hrazdička + držák na mobil, zvednutá řídítka cca o 5cm a posunutá trochu dopředu.
- na řídítka přišly ještě čínské kopie Barkbusterů a lepší gripy.
- nechal jsem předělat sedlo, zvýšit, vyrovnat a rozšířit, teď super.
- stupačky, umístění poladila flexa a svářečka + nové širší zubaté z Aliku. Taky dobrý, už tam dám botu a zlepšil se úhel kolen, i díky vyššímu sedlu. Motka má teď 95cm v kohoutku a pro menší postavy už není.
- zadní plotna, nějaká stará Givi z garáže
- boční trubkové nosiče na brašny původně z Transalpa 600, upravené, z vrakáče
- tubus na nářadí z Alika
- zalamovací zrcátka z Alika
- nějaká brašnička na doklady na řidítka z Alika
- zadní odepínací a nafukovací brašna z Lidlu.
- hliníkový kryt pod motor ze staršího modelu (vrakáč) a ještě jeho zvýšení z děrovaného plechu jako ochrana motoru před odlétávajícím kamením a bordelem
- zvýšení a rozšíření bočáku, aby mi stál i na louce... (ten bajk)
- poslední a nejdražší doplňky jsou padáky Givi a centrální stojan od Touratechu. Bez toho si skutečný "Adventure" bike neumím představit, nehodlám řešit někde v horoucích peklech prdlej chladič od nešťastnýho pádu, nebo defekt kola bez stojanu.
Všechny úpravy až na padáky a centrální stojan, byly samodomo, nebo Alík v řádech stokorun.
Takhle je to podle mě kompletní a připravené vyrazit. Zkusil jsem už kousek, cca 70km, české TCT a i přes spousty jarního bláta to byla úplná brnkačka. Je to nebe a dudy proti velkým cestovním 2válcům. V červnu vyrážím na Balkán, chci projet postupně celou TETku. Už se na to třepu a doufám že mě bába někde nenechá.

Recenze

Tak bubák (tak jsme říkali těmhle 1buchům) je doma.
Chtěl jsem něco, co bych trochu poladil k obrazu svému. V podstatě jsem koupil první zkouknutej stroj, štěstíčko... Už něco pamatuju, tak z fotek a popisu dovedu vyselektovat balast a řešit jen to podstatné. Žádné xté go, žádný nevhodný tuning, pouze originální nezhuntovaný stav. A povedlo se, KLR jak z dobového katalogu. Není dokonalá, ale je dokonale původní a uvěřitelná, dokonce 2 klíče, z toho jeden nepoužitý v orig. šprcce. Hurá!
Je to dovoz z IT (před 10 lety), takže km asi sedět nebudou (i když nikdy neříkej nikdy, není nikde ošoupaná, ani orig. gumy na šaltpáce, stupačkách, nebo gripy, nejsou), ale od té doby plná historie a min. nájezd. Startuje na brnk, studená i teplá, olej nežere, na to mám nos, trochu se dusí v nižších otáčkách a střílí do výfuku. Ale brzdí!!!, má krásné nové zubaté kotouče, jinak full original. Dle vizáže nejezdila v terénu, to se ovšem zásadně změní...
K samotné KLR 650C je asi zbytečně něco dodávat, všichni ji znají.
Je to stará škola, oproti svým předchůdkyním je komplet ze železa, přišla o všechny hliníkové fičury, něco přibrala, ale zase je tím pádem poměrně blbuvzdorná a svařitelná, když něco odpadne... Navíc tato generace vypadá jako enduro a to se taky počítá.
Jízdní vlastnosti poplatné době, ale ne špatné, jede příjemně, je obratná, v lehkém terénu je jako doma. Vlastně mně překvapila a jízda kolem 100 km/h je vyloženě příjemná a tudíž jeden z mých požadavků na můj "nový" lowcost dualsport a to, že na tu TET a zpět dojedeme po svých, splňuje. Když už jsem u těch základních vlastností takového stroje, vidím to asi takhle: 1. spolehlivost a opravitelnost v divočině, 2/3. průchodnost terénem vs. pohodlí na celodenní cesty, 4. "dostatečný" výkon na asfalt, 5. nakonec cena, i když ta je taky důležitá, jsem z těch, co neradi ničí drahé stroje.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
rtin
rtin napsal 18.04.24 v 22:39 10b.

back to basic
hezký originál

Více komentářů



TOPlist