reline_unor



Schwarzwald a Vogézy

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
FrogySkoky (131) napsal 10.01.2020 v 11:50

Celkem pěkný,

přivítal bych více fotek o Schwarzwaldu a Vogézách(krajina, zajímavé body, jezera, přehrady), než fotky účastníků u silnic a na parkovištích.

Tančouz (20) napsal 09.10.2017 v 07:06

Velká škoda, že tak suprové poježdění bylo narušeno touto nemilou událostí . Ale na všem zlém je třeba najít něco dobrého . A tady pro nás vznikl tento článek, ve kterém je spousta důležitých a užitečných informací . Díky za něj a teď už vždy jen návraty na pohodu .

pepa1 (12) napsal 24.09.2017 v 10:19

Dušane, je to jednoznačně za 1 , čtivě a s češtinou napsaný cestopis, pěkně popsaná cílová destinace, byť jste z ní stihli jen ochutnat . Vyloženě jsi mě navnadil. V těchto končinách jsem nebyl, jen jižněji (Route des Grandes Alpes) a tak máme tip na červnovou cestu. Díky. Nepříjemnost jste zvládli dobře, ten nepříjemný stín nad cestou se s dalším tripem rozplyne, tedy ne zcela. Něco zůstává pro varování... Stalo se mě to na první větší cestě, //www.motorkar...tour-2012-24582.html . Důležité je, že jste kamarádovi pomohli a dobře to dopadlo. Procestoval jsem pár dalších zemí, většinu opakovaně, ale nějak na další cestopisy nedošlo. Takže supr, že jsi se o zážitky, zkušenost a rady podělil. K tvému plánu na autovlak a Duklu, jen vlastní zkušenost a jeden tip. V Praze super, chlapi od autovlaku poradí s ukurtováním, vše v pohodě. Jen mašina a sedlo ráno zapráskané od mastných sazí od lokomotivy. Slováci ráno s kamerou sčítají škody (ulítané plasty, padlý stroj..), hlídej si souseda naproti ). Jeli jsme takhle do Rumunska (4 roky zpět) a po nějaké změně lokomotivy cestou nefungovala klimoška, okna nikde nešla otevřít, štíplístek radši utekl. Snad to byla jednotlivost , podruhé jsme jeli do Rumunska po vlastní ose. A ten tip, letošní září jsme byli na Dukle a dovolím si tip na ubytování, "Penzion v údolí" pana Sakalíka, v Kružlové. Na Google maps je telefon. Neskutečně ochotný, příjemný pán, suprové ubytování, má i obchod a hospůdku s točeným pivem pod 1 E. Chce to si najít info dopředu, nečekaně jsme to ráno místo do zasněžených Alp otočili na Duklu, ale tam nenajdeš kromě kusých info v památníku nic. Žádné info, žádné směrovky, žádná mapa. A tak narazíš na letadlo či tanky, ale ani cedulka okolo a snadno jiné přejedeš. Něco už pamatuju, a tak vím proč, ale to sem nepatří. Každopádně přeju mnoho šťastných kilometrů, vždy kolečkama dolů. A zase něco napiš.

spike-cz (144) napsal 22.09.2017 v 14:42

No některé zkušenosti bolí. Snad bude vše dobré.
Slovač podle tvého plánu jsme jeli letos. Pro inspiraci .. mám tu cestu popsanou v deníku motorky.

DoktorMax (2) napsal 20.09.2017 v 20:50

Nejspíše se mu neudělalo dobře, nebo nedával zcela pozor a zatáčku začal točit, až když jel rovně a byl za středovou čárou, pak zadní brzda- motorka bokem a nakopnutí a let bokem z motorky po balistické křivce ... jako Kim s raketami...
Jinak plánuji ve skrytu duše východní Slovensko (autovlak - Košice - Dukla- Tatry a přes severní Moravu postupně zpět ). Ale uvidíme...

fatman (34) napsal 20.09.2017 v 19:28

Dobrý tip na výlet, i když pro nás z Moravy asi trochu vzdálenější...
Celkem mi i chybí info, co že se to Honzovi vlastně stalo.Proč havaroval?Písek?Jel poslední, tak "četl"vaše stopy...Nebo "zakopl v přílišném náklonu o stupačku?My na chopperech a cruiserech to známe...
Bohužel i takové věci se stávají...Nakonec ale vše dobře dopadlo, takže nezbývá, než se zeptat po vzoru jedné dámy:"Tak kam příští rok?".

DoktorMax (2) napsal 19.09.2017 v 18:38

ad chudelapipa:
- nutno rozlišovat: ambulantní ošetření ( faktura domů a nebo platba na místě- zažil jsem s rodinou a vždy rychle a bezproblémově)
- a mezi hospitalizací s komerčním připojištěním - nemocnice se vždy jistí, že statisíce za vrtuli + JIPku + operaci apod někdo zaplatí - proto nutná spolupráce s asistenční službou, která garantuje proplacení nákladů na transport a ošetření pacienta / klienta. V tomto případě by měl klient jen sdělit kontaktní číslo na asistenci a o více se nestarat. Což se nestalo...

DoktorMax (2) napsal 19.09.2017 v 18:15

Jednalo se asistenční službu nasmlovanou pro komerční pojišťovnu VZP. Na pobočce VZP byla děvčata velmi vstřícná (jednání zde v Čechách), ale asistence po telefonu hrůza. A to jsme všichni tři i naše partnerky (obíhaly paralelně vše doma v Klatovech) zdravotníci a trochu se v tom umíme pohybovat
Vyplňování formulářů zabralo v součtu několik hodin právě pro absenci práce asistenční služby. Fakturu jsme už neřešili, to si snad vyřešila nemocnice a komerční pojišťovna mezi sebou později. Ale nepamatuji, že by u nás v nemocnici zahraniční pacienti i v akutních stavech vypisování tolik papírů...

Karlovarak (12) napsal 19.09.2017 v 07:56+1

Zajímavá destinace s dramatickou zápletkou a poučení .
Na cestách jsme měli pád kolegy naštěstí jen drobné šrámy na motorce, ale teprve teď my dochází že jsme znal jen jeho křestní jméno a to bylo vše. Takže určitě příště pojedu s kartičkou kde co pojištěno a kontakty na blízké.
hodně štěstí na dalších cestách

stokly (0) napsal 19.09.2017 v 06:41

Ahoj! já bych docela uvítal název nejmenované asistenční služby. Nejlepší je reálná zkušenost...

chudelapipa (-161) napsal 18.09.2017 v 22:57-3+1

trošku to pisatel hrotí,nic není jak píše,v prvotní fázi po havárii nikoho nezajímají finance a pojištění,vše vám přijde domů do cz,fakturace atd,potom řešíte doma s pojišťovnou,má zkušenost

spike-cz (144) napsal 18.09.2017 v 21:13

Díky chlapi za cestopis, trochu smutný, ale poučný. Soubor rad na konci je myslím k nezaplacení. Taky jsem musel letos řešit transport jezdce a jeho stroje ze zahraničí a je opravdu vhodné nic nepodcenit. Jinak to může člověka solidně zadlužit.
Palec nahoru !

OndraCB (104) napsal 18.09.2017 v 12:50

Jméno té asistenčky asi netřeba hádat dvakrát

Pedrito (49) napsal 18.09.2017 v 10:40+2

Absolutní souhlas s předchozím komentarem. Mozna bych doplnil, ze je dobre znat vsechny tri pojisteni (Zdravotni + cestovni + pripojisteni, pojisteni nehod/accident insurance a pojisteni motky + cislo na asistencni sluzbu). V nekterych zemich je to obcas trochu komplikovanejsi, protoze bez pojisteni nehod napr. nepristavi ambulanci ci odtahovku.

Jinak mam podobnou zkusenost jako v tomto clanku (akorat ze strany havarovaneho). Mel jsem nehodu a muj kamarad nevedel jakou pojistovnu zdravotni ci motky mam. Dokonce se stalo, ze mu na moji pojistovne podle znacky motorky rekli, ze pojisteni vubec nemam! Kdybych mel nejakej vaznejsi uraz a nebyl plne pri smyslech netusim, jak by to dopadlo. Takze vsem doporucuji tyhle rady urcite dodrzovat na cestach i kolem komina!

Druha vec – Cerny les. Doporucoval bych relativne jezdit opatrne, Cerny les je raj svycarskych motorkaru, ktery tady jezdej za levnyma pokutama a jidlem :) V Cernym lese je povolena 100kmh a hodne lidi jezdi i 160kmh, takze casto jedou i v protismeru (pripadne jedou zavodni stopy, coz znamena, ze hlavou jsou nekde uprostred protismeru). Takze moje rada je jezdit vnejsi stopu (tzv. svycarska/nemecka skola) at je do zatacky videt co nejdal a hlavne jezdit s rozestupy, at jeden dement nesejme celou skupinu.

jets (525) napsal 18.09.2017 v 08:30-1+5

Souhlasím s Rosťou, je moc dobře že jsi to sepsal. Málokdo je na takovou situaci připravený. V létě mě vykradli v Itálii a já vůbec netušil kde jsem (v nějakém městě kam jsem dojel podle navigace na pláž), jaké je telefonní číslo na policii (112 nefungovalo, 2,5 minuty jsem poslouchal italský automat a pak to vzdal), italsky jsem neuměl ani slovo a policajti zase anglicky, no zážitek. Rady do života na konci jsou krásný blbovzdorný návod jak se připravit na takovéto průšvihy. Rozhodně v téhle sekci mají místo, protože si fakt nepamatuju, že by někdo tuhle důležitou věc tady popsal. Přeju brzký návrat do jedné stopy.



TOPlist