ktm_unor




Nové Indiany Scout poprvé v Česku

U dealerství Indianu v pražských Řeporyjích bylo ve středu odpoledne rušno. Vůbec poprvé se tu sezvané veřejnosti (která dorazila z velké části na vlastních Indianech) představily novinky z modelové řady Scout v čele se sportovně střiženou verzí 101.

Kapitoly článku

Představení kompletně nové generace, složené z pěti modelů Scout, přitom proběhlo relativně nedávno – konkrétně na začátku dubna. Česká republika je tak jednou z prvních evropských zemí, kde je Scout k vidění, a na místě byly k osahání tři provedení z pěti – staré školy v podobě Classicu a Bobberu, které slouží jako nekomplikované základní modely, a ve dvou barvách i vrcholný model 101 Scout, který se chlubí větším předním kolem, sportovnější pozicí za řídítky, nastavitelnými tlumiči a velkými brzdami Brembo s dvojicí kotoučů vpředu.

101 je také jediný Scout s vyšším výkonem oproti standardu. Zatímco všechny ostatní modely mají 105 koní a 108 Nm, „ostrá“ varianta nabídne při stejném krouťáku 111 koní. Motor je přitom všude stejný, a sice zvětšený vodou chlazený vidlicový dvouválec, který si oproti předchozí generaci polepšil ze 1 133 na 1 250 cm3.

Vedle motoru je největší a nejdiskutovanější novinkou rám. Scout opustil stávající konstrukci s hliníkovým rámem a tu nahradil konvenčnějšími ocelovými trubkami. I přesto jsou ale nové motorky lehčí (v průměru o 5 kilogramů) a jedním z důvodů bylo podle zástupců značky vylepšení vzhledu. Zatímco velké hliníkové odlitky starších Scoutů, které vynikaly pod sedlem a u krku řízení, nemusely být každému po chuti, nový Scout ukazuje klasické trubky, ovšem kombinované pro změnu s plastovými kryty… Takže zase tak podstatná změna to není.

Mnohem podstatnější změna se odehrála u zadního kola, kde dosavadní dvojici nad sebou umístěných výfuků nahradil jeden o dost „macatější“ kus. A i když bychom raději něco vzhledově lehčího, na vině jsou klasicky emise. Nové Scouty už splňují normu Euro 5+, která zkrátka znamená zase větší a těžší výfuky než dosud.

Mimochodem mnoho z vás si povšimlo, že na tiskových fotografiích, které doprovázely uvedení novinek, není motorka ani jednou vyfocená z levé strany. Ten důvod je celkem nasnadě – stejně jako u konkurenčního Harleye, i vodou chlazené Indiany mají pravou stranu „pohledovou“, která se vystavuje, a levou stranu „nepohledovou“, na kterou se nastěhovaly všechny nezbytné hadice, kabely a konektory.

Za sebe ovšem musím říct, že u Indianu vyšla levá strana přece jenom méně „bolestivě“ než u Harleye. Na hadice od chlazení a jejich svorky sice není úplně pěkný pohled, ale pořád je tu znát úspěšná snaha vtisknout nějaký design válcům nebo levému víku motoru. Ani ten větrák na chladiči není až tak okatě vystrčen, a přestože se levou stranou chlubit nebudete, nedopadlo to úplně hrozně.

Až dosud to může vypadat, že na nových Scoutech hledám spoustu negativ, ale všechno jsou to spíše detaily (a za ten výfuk může zkrátka legislativa). Jako celek na mě novinky zapůsobily velmi solidně. Je tu znát slušná „prémiovost“, která k cenovce náleží a velká spousta drobnějších i větších prvků je provedena opravdu precizně. Moc se mi třeba líbí předek modelu 101, kde se krásné brýle, držící zlaté nastavitelné vidle, pěkně doplňují s představci řídítek a drobnou maskou, která to celé kryje tak akorát.

Na Classicu vypadá zase suprově krásná vyplétaná kola, obutá do tak akorát baňatých pneumatik a částečně schovaná v hlubokém klasickém blatníku. A leccos do sebe má i začerněný Bobber s malou kapličkou světla a zkrácenými blatníky a balónovými koly.

Bohužel na svezení ještě nedošlo, ale pracuje se na tom, tak snad již brzy bude moci padnout nějaký verdikt. Věřím ale tomu, že tak jako dosud, zachová si Scout sympaticky dravý motor, kombinovaný s příjemnou ovladatelností a přístupností. Koneckonců sedlo je dostatečně nízko na to, aby v pohodě dosáhl na zem každý, a nepřemrštěných 240 kilogramů (podle modelu) je soustředěno dost nízko, což napomáhá manévrovatelnosti na místě.

Už v tuto chvíli si můžete svého Scouta v česku i objednat a začíná se na 412 900 korunách za model Bobber. Minimalistický Sport Scout a Scout Classic vyjdou na 429 900 korun, a nejdražší je cestovní Super Scout a 101 Scout za 509 900 korun. Nejdražší dva už ale mají automaticky i lepší výbavu s dotykovým displejem, USB konektorem, jízdními módy a kontrolou trakce – zbylé modely dostanete v základu s analogovým budíkem a bez zmíněných vychytávek.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist