yamaha_demo_tour




Bavarian Cafe: z lásky ke klasice

Brandon Mungai a jeho velká vášeň ke starým motocyklům BMW vytváří hotová umělecká díla.

Dáváte přednost umění a nebo jízdním vlastnostem? Café racery, nebo chcete-li veškeré přestavby mohou mít jedno nebo druhé, a ty nejlepší umí spojit oboje dohromady. Velký fanda do starších bavoráků Brandon Mungai si položil stejnou otázku a pochopil, že jeho velká vášeň k detailům nemůže být v rozporu s jízdními vlastnostmi. 
Přesto, největší záměr jeho děl je zachovat dobovou atmosféru se vším co k tomu patří, tedy i s jízdními vlastnostmi. Brandon respektuje původní záměry výrobce. Ponechává mnoho originálních dílů jako jsou tachometr, hlavy válců, brzdy a další. Navrch pak přidá část ze své osobnosti, jak se říká přidá svůj vlastní podpis. Přesněji charakterizoval jeho výtvory slovy: svoboda, mužství a kočovný duch.
Brandon začal restaurovat stroje BMW před několika lety a i přesto, že je především vášnivý jezdec, u jeho výtvorů mu nejde primárně o jízdní vlastnosti. Jeho umělecké choutky poznáte ihned když přijdete k němu domů, kde jen pár metrů od kuchyně trůní vyšperkovaný, ale zatím nedodělaný model R90S. Jedná se zatím o jeho nejdelší prácičku, kterou započal v roce 2013. Není kam spěchat, majitel totiž nestaví motocykly pro zákazníky, ale pro sebe. Největší potěšení mu dělá, že může obnovit zašlý stroj podle svých představ.
Konkrétně R90S je teprve čtvrtým strojem a předcházel mu model R 75/5 v roce 2011, který byl první jenž postoupil oživovací proces. Brandon si jednoduše řekl, že když můžou upravovat a restaurovat motocykly jiní, proč by nemohl i on. A jak už tomu bývá, všechny začátky jsou těžké, i on si vybral svůj příděl neštěstí hned na začátku. Na motocyklu měl nehodu, nezraněn však musel pohřbít svoji prvotinu R75, která se později dočkala další, ale už jinačí úpravy. Vzápětí se vrhl na úpravy modelů R100 z roku 1983 a R75 ročníku 1972. Oba motocykly se tak líbily, že si našly nové majitele. Nejvíce zaujala pečlivost v každém detailu a kvalita zpracování, která přesahovala i tu od BMW. Brandon však nerad slyší, že jeho stroje jsou ještě lepší než když byly nové.

Blíží se dokončení jeho modelu R90S a velká časová i finanční investice ho nutí přemýšlet zda motocykl prodá. Je si jistý tím, že bez restaurování nemůže být, ale nesnáší pomyšlení na to, že je téměř jako mechanik, který něco udělá a pošle to pryč z domu. Způsob, kdy do každého stroje dá kus svého umění a nápadu, chvíli si jej nechá a pak prodá, aby mohl zase vytvořit něco jiného, je zatím to pravé. Další na řadu přijde R100S a opět se bude jednat o jeho vlastní vizi. Nejtěžší bude si udržet standard předcházejících kousků, od teď se totiž očekává už jen prvotřídní práce.


Informace o redaktorovi

Tomáš Procházka - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):
Motokatalog.cz



TOPlist