RSD R NineT Vintage: Když se minulost potká se současností
Text: Honza Zajíček | Foto: www.rolandsands.com | Zveřejněno: 28.8.2018 | Zobrazeno: 11 146x
Chce to velkou fantazii a hodně umu, aby člověk pokaždé dokázal přijít s něčím jiným a originálním, zvlášť na poli přestavěných BMW. Roland Sands je naštěstí v tomto směru obdarován bohatě, takže se můžeme pokochat další krásnou prací na téma NineT z jeho dílny.
Jestli sériové „najntýčko“ vypadá retro, tak tahle motorka je doopravdy stará. Může za to celková silueta, která jakoby z oka vypadla stařičkému BMW R5. Roland se touhle inspirací ostatně vůbec netají a říká, že jeho čistý balíček spojuje minulost s budoucností. A má pravdu.
Časy dávno uplynulé tady zastupuje hlavně nádrž. Spousta přestaveb sází na zachování objemových proporcí a když už se jejich autor rozhodne vyměnit nádrž, zpravidla jen za kus z o něco staršího BMW. Když už dá úplně jinou, často je velikostně podobná. Ve spojení s velkou hmotou motoru pak motorky většinou dál budí dojem velké svalnaté motorky. V RSD ale vsadili na dlouhou a štíhlou kapkovitou nádrž, která motorku opticky odlehčila, zjemnila a dodala jí potřebný kus elegance.
Tomuhle dojmu samozřejmě přihrávají i další ručně vyrobené díly karoserie v podobě obou blatníků. Zadní podobně jako u R5 těsně kopíruje kolo, jen je o spoustu centimetrů kratší. Nemá smysl diskutovat o jeho funkci, protože s motorkou v krásném bílo-černém laku stejně nikdo v dešti jezdit nebude.
S barevnou kombinací přišel sám zákazník, říkejme mu pan G, a je výsledkem dlouhých debat a vyjednávání. Jenže po úpravě přední vidlice, začernění zadního tlumiče a ostatních podvozkových dílů, to začalo dávat smysl a motorce dává lak neuvěřitelný šmrnc. Kostěná barva se nakonec objevila i na rámu, který je jen decentně začištěn a nakonec se povedlo panu G vymluvit oblíbené omotávky výfuku, čímž motorka opět získala na eleganci.
Velký podíl na retro dojmu má také sedlo Pagusa, přesně jako na starém BMW. Na nich se používala také kola o větším průměru, takže se na Roladnovu stavbu nastěhovaly devatenáctky z jeho katalogu. Když v něm budeme listovat dál, objevíme tam přední a zadní brzdovou pumpu s páčkami, kryty válců, kryt motoru, budíků a taky světla. To všechno je spolu s dalšími drobnostmi na motorce k vidění v řádně temné variantě.
Z katalogu RSD jsou také výfukové koncovky, na druhé straně u přípravy směsi asistují otevřené hříbky KN. Katalogovou výměnu prodělaly také brzdy, kde si brembácké třmeny povýšily o několik tříd. Na závěr si kluci v dílně trošku zaexperimentovali s kusem drátu a vznikl z toho originální BMW kryt předního světla.
Roland Sands opět předvedl své umění a vyslal do mnichovské centrály jasný vzkaz. Takže ho tam koukejte poslechnout a udělejte R NineT Bobber, který se bude moct postavit proti Triumphu! Recept je poměrně jednoduchý.
Informace o redaktorovi
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.