yamaha_demo_tour




Tahle přestavba Hondy CX500 má veškerou plechařinu z kamene

Když se podíváme na historii přestaveb všech druhů a typů, můžeme snadno nabrat dojmu, že už bylo vše postaveno. Jenže to není tak úplně pravda. Ještě pořád jsou tu totiž lidé, co vymyslí něco nového, naprosto neotřelého.

Jen se podívejte na Němce Chrise Zernia, žijícího v Mendigu. Tento jedinec se rozhodl přihlásit do stavitelské soutěže trefně nazvané „Build da Fukker“ a pro tuto příležitost potřeboval něco vskutku ojedinělého.Začít s Hondou CX500, která je mezi staviteli velmi oblíbená, se může zdát jako špatný nápad, ale Chris vzal přestavbu za naprosto jiný konec, než všichni ostatní. Do své dílny si nechal navézt celkem 450 kilogramů čediče vytěženého z nedalekého lomu a z tohoto vulkanického kamene se jal tesat kompletní plechařinu na svou Hondu.Celkem Chris vytesal několik kůsů o souhrnné hmotnosti 60 kilogramů. Tím nejsložitějším byla přední maska s uložením světla, do které musela dokonale sednout kulatá lampa z LED diod. Ta je na své místo vlepená a prý funguje jak má. Následovala nádrž, držící se původních tvarů, pod jejímž víčkem je vyhloubená díra na trochu životodárné tekutiny. No a nakonec je tu sedlo café racer střihu, doplněné o číselné tabulky.Šedesát kilo materiálu na místo původních, relativně lehkých dílů z plechu, si samozřejmě vyžádalo několik úprav. Rám byl zesílen a pod sedlem přibyla zcela nová trubka, podpírající kamenný monolit. Kvůli zvýšené hmotnosti byly přední vidlice zaměněny za kusy z Hondy VT600 Shadow a zadní tlumiče pochází z Harleye Dyna. Retro kola Comstar obouvají gumy Bates Baja.

Možná se teď ptáte, jestli taková věc vůbec jezdí, nicméně Chris by vám pohotově odpověděl, že naprosto bez problému. Na místě je samozřejmě jistá opatrnost, neboť přední brzda vzala za své a zbyl už jen obstarožní zadní buben, ale krom toho jezdí 355 kilo vážící motorka prý docela normálně. Dokonce i to sedlo z kamene je podle Chrise vcelku pohodlné.Není se čemu divit, že pozoruhodná stavba sklidila v rámci zmiňované soutěže velký úspěch. Chris se proto už teď těší, až si postaví další podobnou, tentokrát založenou na Harleyi. Jen tu přední brzdu pro příště ponechá na svém místě, bez ní to koneckonců není tak úplně ono.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):
Motokatalog.cz



TOPlist