Honda den 2007
Text: Filip Tichý | Foto: Jarda Ducháček | Zveřejněno: 16.5.2007 | Zobrazeno: 13 660x
Již tradičním setkáním příznivců a majitelů motocyklů s křídlem ve znaku je Supermoto Honda den, který se letos konal po dva dny 14. a 15.5. 2007 na Masarykově okruhu v Brně.
První den byl věnován novinářům a zvaným zákazníkům, následující pak však majitelům strojů této značky a zájemcům o zkušební jízdy na letošních modelech. My jsme dorazili na okruh již v ranních hodinách a počasí slibovalo ideální podmínky.

Honda CBR1000RR Fireblade

Honda CBR600RR

Z 11tis. ot/min ve výjezdech výborně akceleruje a zatáčkovité pasáže si doslova užívám. Koleno (bohužel také špička boty) i stupačka na zemi a Honda dělá jako by nic, prostě drží stopu a jede tam, kam ji pošlete. Samozřejmě, že na tom má svůj velký podíl neuvěřitelná váha 155 kg, ale také pneumatiky, které byly po dojetí jak „lepidlo“. Budu se asi opakovat, ale je nezbytné to říci - opět excelentní brzdy…
Honda CBF1000ABS

Na rovinkách tahle Honda v pohodě drží krok, ale to na okruhu neplatí. V zatáčkách jemné pohupování a hlasité škrtání od stupaček brzy připomene, že sedíte na spíše univerzálním cesťáku. To samé platí pro brzdy - z čeho jsem byl v provozu nadšený, je najednou na okruhu měkké. Konečný verdikt - s CBF si na okruhu zajezdíte, a pokud do toho dáte srdce, nebudete ani tak pomalí, ale nesmíte si ani na chvíli sednout na nic sportovnějšího.
Honda CB600F Hornet

Velmi slušné brzdy, dobrý posaz dovolující sportovní zalehnutí i vysedávání, dobrý rám a tuhé odpružení podle mě v současné době činí z Horneta špičku mezi šestkovými naháči - lepší svezení na okruhu za tyhle peníze prostě neseženete. A po příjezdu do boxů jsem jako už mnohokrát předtím zjistil, že motorka, která mi předtím designově až tolik neseděla, je najednou po vzájemném důkladném seznámení i krásná a rád bych se na ni chodil dívat do své garáže...
Povození na stopětadvacítkách

První svezení s malým Varaderem mě příjemně překvapilo. Velmi dobrý podvozek, zajímavý průběh zátahu véčkového motoru i lákavý vzhled velké motorky - super mašina pro teenagery vyššího vzrůstu.
Od jedenácti hodiny na trať vyrazila zajímavá kolona. Pod vedením Ondry Lelka se tu totiž prohánělo asi třicet policejních Pan-Europeanů. Okruhové mašiny to zrovna nejsou, ale jejich mamutí zátah při zrychlování na cílové rovince mě přesvědčily, že ujíždět dálniční policii určitě není dobrý nápad. Při pokecu s řidiči těchto strojů jsem se znovu ujistil, že jde z valné většiny o náruživé motorkáře, kterým doma v garáži často stojí další motorky.
Během polední přestávky na cílovou rovinku nastoupil stuntrider Pavel Vik alias Max. Osobně jsem o něm zatím jen četl v rozhovoru na našem serveru, takže jeho vystoupení pro mě byla premiéra a můžu potvrdit, že je na co koukat. Co ten si s tou motorkou dělá, je přímo neskutečné. A přitom to všechno v jeho pojetí vypadá tak snadno a jednoduše… V boxech zatím tvrdě pracovala cestovní kancelář Ondra Lelek, který bral odvážné zájemce a zájemkyně na jedno kolečko po závodní trati.
Honda den pokračoval i v úterý, kdy byla dráha vyhrazena pro veřejnost a stroje značky Honda bez ohledu na původ a stáří. Podle našich zpráv ale úterní dopoledne poznamenala celá řádka položených motocyklů. Odpoledne se pak spustil pořádný slejvák, který většinu účastníků od řádění na trati spolehlivě odradil.
Informace o redaktorovi
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?