Kawasaki den v Rabí
Text: Jarda Ducháček , Filip Tichý | Zveřejněno: 4.6.2006 | Zobrazeno: 10 169x
Kawasaki ve středu umožnila novinářům vyzkoušet letošní novinky na běžných silnicích. Jen pár metrů pod hradem Rabí na nás čekalo šest modelů ZX-6R, ZX-10R, ZZR1400, ER-6n, ER-6f a Z750S a lákalo nás na půlhodinové vyjížďky do šumavských hvozdů. Občasná přeháňka sice moc neusnadňovala zkušební jízdy, ale nakonec se i počasí umoudřilo.
![](/upload/images/cache/clanky/2006-06/3564/20100330130854-10282_jpg_resize_160x95__type_jpg_.jpg)
Na další jízdu vyrážíme s kolegou na dvojici nových ER - naháči Kawasaki ER-6n (viz test zde) a kapotované Kawasaki ER-6f. O jejich designu už se toho napsalo dost, takže se nebudu opakovat, raději se sami podívejte na fotky.
![](/upload/images/cache/clanky/2006-06/3564/20100330130854-10290_jpg_resize_160x95__type_jpg_.jpg)
Po rozjezdu na mě ER-6n celkově působila dojmem relativně malé motorky, ale ani se svýma téměř dvěma metry jsem neměl žádné problémy s ovládáním. Jen jsem měl zvláštní pocit, že na mě fouká ještě o něco víc než na ostatních naháčích, asi díky tomu, že světlo a přístrojovka jsou posazeny o něco níže než bývá zvykem.
Také jsem si všiml často kritizovaných zrcátek a zeptal jsem se, jaktože výrobce nedokáže navrhnout delší a účinnější tvar. Zástupci Kawasaki nám následně podali logické vysvětlení: zrcátka jsou navržená tak, aby umožňovala perfektní průjezdy městem. Na obou stranách nepřekračují šířku řidítek (a i ta jsou poměrně úzká), takže dopravní zácpou projedete jako nůž máslem. Opravdu věřím, že s tak úzkou a obratnou motorkou s pružným tahavým motorem jde o perfektního adepta na dojíždění do práce, při kterém se dá užít spousta zábavy.
Po přesednutí na Kawasaki ER-6f je cítit, že vlivem malinko odlišného posazu a nastavení podvozku je jízda klidnější a protahování zatáčkami rozvážnější. Polokapota je opravdu znát a cestování po dálnicích bude poměrně příjemná záležitost.
Konečně přichází chvíle, kdy si vyzvedávám klíčky od královny - Kawasaki ZZR1400. Posaz je opravdu pohodlný, však to je taky pořádně velká mašina, jen nohy jsou hodně pokrčené. S respektem nahazuji motor a s nádherným basovým zvukem v uších zkouším první kilometry. Všechny obavy z neovladatelného výkonu jsou rázem pryč. ZZR se chová poslušně a přívětivě, perfektně drží stopu v zatáčkách, jen při rychlých přechodech je řízení trochu pomalejší. Popojíždění na křižovatce nebo při otáčení při focení vyžadovalo hodně pozornosti a chtělo by více cviku - spojka je přeci jen dimenzovaná na krocení dvouset koňů a není dělaná na dávkování nepatrných impulzů při popojíždění krokem.
Na povely rukojeti plynu reaguje ZZR přesně a předvídatelně - kolik si přejete, tolik dostanete. A ten zátah je opravdu ohromující. Samozřejmě jsem neodolal a vyzkoušel ji na pár dlouhých rovinkách. Přál bych každému zažít ten mocný tah, který vás plynule katapultuje dopředu, když ve dvoustovce podřadíte a vezmete za plyn.
Výkonu odpovídají i perfektní brzdy a odpružení, takže razantní brzdění se obejde bez ponoření přední vidlice a celé zastavení působí jistým a bezpečným dojmem.
Je zvláštní, jak může projížďka člověku změnit názor na design motocyklu. Na výstavách a fotografiích mi nová ZZR nijak zvlášť nepadla do oka a trochu mi připomínala létající talíř mimozemské civilizace. Při návratu z projížďky to najednou byla nádherná motorka a nic bych na ní neměnil. A mít vepředu čtyři světla mi najednou přišlo jako skvělý nápad, protože na této mašině si budete chtít opravdu často bliknutím uklidit auta na stranu...
![](/upload/images/cache/clanky/2006-06/3564/20100330130854-10298_jpg_resize_160x95__type_jpg_.jpg)
![](/upload/images/cache/clanky/2006-06/3564/20100330130854-10303_jpg_resize_160x95__type_jpg_.jpg)
ZX-6R mně přišla přítulnější pro jízdu na okreskách a tak jsem se místo focení vydal na osamělou projížďku do okolí Sušice. Tahle motorka Vám hned padne do ruky, je velmi lehká a snadno se skládá do zatáček – velké Ninje musíte o dost více pomáhat. V tomto ohledu bych měl jasno a „velkou“ volil na okruh a „malou“ pro běžný provoz.
Informace o redaktorovi
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)