BMW Motorrad a Jiří Najman na tandemu s Vláďou: To, co chceme, si musíme umět prosadit
Text: Vláďa Novotný | Foto: Honza Zajíček | Video: Vláďa Novotný | Střih: Honza Zajíček | Foto: Archiv Jirky Najmana | Zveřejněno: 21.3.2025 | Zobrazeno: 3 724x
Seriál rozhovorů na tandemu s Vláďou přivítal dalšího zástupce značky a tentokrát je to Jiří Najman z BMW. Jirka má na starost poprodejní služby, a to znamená hlavně servis, řešení reklamací, komunikaci se zákazníky, ale také doplňky a oblečení. V rozhovoru uslyšíte, co jeho práce obnáší, jaké záležitosti řeší, ale také jaké motorky ho baví, na kterých se rád sveze a jak na motorkách začínal.
O čem se mluvilo:
- O práci Area Aftersales Managera
- Co znamená autorizovaný servis a co musí splňovat
- O záruce, prodloužené záruce a řešení problémů
- Co obnáší uvedení nového modelu pro prodejce a co pro mechaniky
- O motorech, servisních intervalech a údržbě
- Proč je GS dlouhodobě tak populární a jak se vyvíjí
Nekrácená verze povídání v délce 1 hodina 26 minut k poslechu zde
Hned úvodem rozhovoru Jirka Najman přiblíží, co jeho pozice Area Aftersales Manager znamená a jakou funkci u BMW Motorrad at BMW Group zastává. Ano, ten název je celkem krkolomný a myslím, že jeho práci daleko lépe vystihuje manažer poprodejního servisu. Pak už je víc jasné, že řeší záležitosti spojené s autorizovanými servisy BMW, reklamace a školení personálu. V rozhovoru dojde řeč na nejrůznější motory, elektroniku i podvozky, ale také na spolehlivost, na pravidelný servis a péči o motocykly v záruce. Právě záruka je zajímavým tématem a Jirka vysvětluje, jak je to s prodlouženou zárukou, s překlopením na nového majitele nebo řešením vzniklých problémů nebo co pro značku znamená svolávací akce.
Páteční tandem se zaměří na populární model GS, jeho vývoj a využívání nejmodernějších technologií a elektroniky, které se dost často přebírají z automobilového průmyslu. Právě v tom má BMW Motorrad jistou výhodu a Jirka jako přínos vnímá také aerodynamický tunel, který při vývoji cestovních i sportovních motorek dává velký smysl a přináší spoustu poznatků. Dost zásadní je nástup automatizované převodovky, která se objevuje u strojů s novým třináctkovým boxerem. Řeč dojte také na motory, které si BMW vyrábí samo a také na ty, které se občas stávají terčem kritiky, protože jsou vyráběny v Asii. Rozhovor se dotkne také čínských motorek a jejich útoku na evropský trh. Značky na to musí reagovat a dost možná se to týká i BMW, které vedle exkluzivních strojů nabízí také cenově dostupnější modely. Všechny bez rozdílu je možné vyzkoušet u prodejců, ale také v rámci akcí, které BMW Motorrad CZ & SK chystá a Jirka je představí.
Informace o redaktorovi
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)