Michal "Indi" Dokoupil o letošním TT
Text: Petr Poduška | Foto: Motorkáři.cz , Petr Poduška | Zveřejněno: 24.6.2014 | Zobrazeno: 11 961x
Minulý rok to na Manu kvůli technickým problémům ještě nevyšlo. Zato letos si Indián spravil chuť, a nečekaně přivezl z nejtěžšího silničního závodu hned dvě vysněné trofeje. A to mu ještě třetí stříbrná soška Merkura unikla jenom o vlásek, když se zdržel kvůli banální komplikaci v pitstopu. I tak Michal s týmem Motopoint Indi Racing Team dosáhl pro český roadracing největšího úspěchu od dob Františka Šťastného.
Proti minulému roku, kdy se tým potýkal s technickými problémy, došlo letos k několika změnám: tým MIRT podpořilo dodáním motocyklu zastoupení značky Yamaha pro střední Evropu, a také o motory se postaral jiný dodavatel. A že šlo o změny k lepšímu, to dokazují sříbrné Merkury za 14. místo v závodě Supersport II. a 10. místo ve třídě Lightweight. Kromě toho byla Indiho Yamaha třetí mezi netovárními motocykly, a na topspeedech dokonce dosahovala vyšší rychlost než tovární motorky.
Michal v čtvrtek odlétá na další závody do Irska, ale slíbil, že ještě předtím si udělá čas na on-line rozhovor se čtenáři našeho webu. Dotazy nejen ohledně letošního TT mu můžete pokládat prostřednictvím formuláře pod článkem až do zítřejšího odpoledne. Krátce potom na ně Indi bude odpovídat.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Otázky a odpovědi
Gratuluju k úspěchu na TT, konečně se i tobě zadařilo po těch letech potíží.
Chtěl bych se zeptat jestli tě baví víc jezdit u nás, kde jedeš na skvělých motocyklech a jedeš špičku a nebo spíše v Irsku kde tu techniku nemáš asi na takový úrovni.
A druhý dotaz:
Je český road racing místo který tě může posunout jezdecky někam dál nebo jestli už je potřeba jezdit v Irsku kde je ta konkurence jiná ?
A už poslední:
Neuvažuješ o IRRC ?
Díky za odpovědi a Good Luck :)
Díky Jakube (doufám, že jsem se nesplet)!
Baví mě jezdit všude, když mám dobrej bajk pod zadkem, tak je to samozřejmě ještě lepší. Letos mám díky týmu MIRT asi vůbec nejlepší techniku, co jsem kdy měl k dispozici tady doma. Dobrá technika v Irsku byla určitě u AIR Kawasaki, ale tam trochu vázla příprava těsně před a na samotných závodech, přesto jsem s nima toho zažil hodně a moc rád na to vzpomínám, protože se mi 2009 a 2010 hodně dařilo. Letos tam mám motorku do třídy Supertwin u týmu RT&E, což je sice malej tým, ale jdou do toho srdcem, nejsem pod žádným tlakem, mám to jako trénink, a kam se to vyvine dál se uvidí. Je to teď prostě takový kamarádský a nikdo nemá přehnaný očekávání, takže o to je větší radost, když se s tím co máme k dispozici zadaří.
Je potřeba jezdit jinde, protože jen tak jezdec získá srovnání "se světem" a v road racingu je to právě to Irsko a hlavně tři největší podniky jako TT, Ulster a Northwest, kde ta špička je vždycky. Pak teprve pozná, kam to ještě jde se posunout. Sice hraje velkou roli technika, ale ti kluci prostě uměj a já chtěl od začátku patřit mezi ně.
O IRRC jsem nikdy neuvažoval, protože se mi ty okruhy moc nelíbí. Je to přesně ten typ tratí, který nemám vůbec rád a nejdou mi, navíc je to hodně nákladný, co se týče cestování. Nemyslím, že by tam byli jezdci na vyšší úrovni, než co jsou kluci tady u nás. Frohburg ale třeba v plánu máme, protože je blízko.
Ani se nemusím ptát... Muselo to být hodně náročné ( jako vždycky) ale ta nůše úžasných pocitů na tomhle magické místě musela stát za to, viď?!
No Libore...sám to znáš :-) TT je prostě nejvíc na světě! Letos to bylo krásný a všechno se povedlo jak mělo....akorát tys tam chyběl!
Dobrý den Michale, prvotně bych Vám chtěl pogratulovat k výsledku jenž jste dosáhl pro naší malou zemi. Ač jsme stát malý ve světě roadracingu díky Vaším úspěchům máme nemalé jméno,díky za to. Měl bych dotaz zda své úspěchy rozšíříte i na letošní první IRRC v Hořicích? Závodům 300 zatáček Gustava Havla nepřálo právě nejlepší počasí(ale na Vašem konečném výsledku to nic nemění, jel jste výborně a pódiová umístění jsou toho důkazem).Bude možnost Vás vidět na trati? Díky
Děkuju a velmi si toho vážím od vás všech.
IRRC v Hořicích je otázkou. Přihlášku poslanou máme, ale to jestli mi dají divokou kartu, není ještě jisté. Záleží kolik stabilních jezdců nepřijede a uvolní se tak místo. Pokud to ale vše klapne, budeme tam!
AHOJ MICHALE . NEJDŘÍV VELKÁ GRATULACE . K TVÝM VÝSLEDKÚM , A PROSÍMDÁ SE SLAVNÁ TT NA MANU , PŘIROVNAT POCITY , Z ATMOSFÉRY A DĚNÍ KOLEM ZÁVODÚ K NĚJAKÉMU JINÉMU . ? NEBO TOHLE JE VRCHOL . PODLE MĚ ANO .DÍKY.
Máte pravdu, je to vrchol. Takovým slabším odvarem je UlsterGP, ale jinak se to nedá porovnat. Tourist Trophy se prostě musí zažít a přesně jak říkal Franta, jak to jednou člověk zkusí, chce za každou znovu!
Gratuluju Indi k výsledkům a hlavně že si dojel v pořádku. Myslíš, že je reálná šance se v blizké budoucnosti dostat v 600cc třeba do TOP3? Nebo je tam nějaký nepřekonatelný rozdíl / hendikep proti těm jezdcům co tam jsou teď? Myslím, že mají velkou výhodu zkušeností, ale zase si myslím, že ty na to jezdecky máš. Má na to motorka? Díky a ať to líta.
Myslím, že je reálná šance se dostat do top 6, což jsou jezdci na leaderboardu, kteří jsou pak vidět i v TV. Naše motorka je skvěle připravená tak, aby vydržela velkou porci kilometrů. Kdybychom měli třeba víc motorů, jako tovární týmy, mohli bychom si dovolit mít motory ještě našlapanější. Pak bychom ale měli třeba i kontrolu trakce, telemetrii, která by urychlila ten můj posun atd. a to už jsou zase úplně jiný finance. Přesto to ale musím zkusit a na tohle se zas tak moc nedívat, jinak nemá smysl se do těch soubojů s Tyco Suzuki, Honda TT Legends, Yamaha Milwaukee, Kawasaki Quattro Plant a dalšíma ani pouštět ;-)
takže sme Indiane dobře odhadli, že by sezona 2014 měla bejt tvojí TOP...Hořice luxusní...Man luxusní...seš Silver panáček...a to ještě není konec sezony...nebo snad bude ještě lepší třeba sezona 2015? A když už jo, tak co by v ní mělo bejt lepší než letos?
Vždycky něco může být lepší, ale fakt je, že letos to prostě všechno klaplo a je to asi nejlepší sezona, co jsem kdy měl. Dobrý to bylo i první rok na TT, kdy jsem zajel fakt dobře i když mi bouchla převodovka, ale pak jsem i vyhrál Dundrod, byl jsem několikrát Top Ten ve všech závodech Ulster GP kam jsem nastoupil, odvezl jsem si pěkný umístění i z dalších irských závodů a celkově se mi ten rok taky dařilo. Letos to bylo ale jiný, protože vím, co se dá ztratit, a tak si toho možná víc vážím, nebo si to prostě jenom uvědomuju včas. Budu doufat, že příští rok se zase posunu na další metu a budu na TT vepředu stabilně. To bych si přál.
ještě snad jednu otázečku jen tak mimo roadracing...na Man sem ti psal, že v chatě kterou si měl v Hořicích zůstala podprda....a nikdo se k ní z ženskejch nemá...ty náhodou nevíš komu patří?
))
Moc dobře víš vole že nevim :-D
Cau Michale.Jako velkej mazec na Manu,ani nevis co mi delalo srdce kdyz jsem cekal na kazdy usek nez se ojevi tve jmeno
))Jednou me uplne vyridis nacelniku.Pral bych si te videt jeste v Horicich,a to je otazka: Jestli neuvazujes o divoky karte??? Nekdo jim musi ukazat jak se Horice jezdi
)))A druha otazka: Uz se ti dostalo zajmu nejakeho profi tymu?? Dik Petr (mouka)
))
To chce novej bypass :-D
Jinak jak už jsem psal, IRRC jet chceme v Hořicích, ale teď to nezáleží na mě, ale na pořadateli, takže když to klapne, budu tam, a když ne, tak se budu pakovat o něco dřív na Ulster GP ;-)
Indi, přišla už nějaká nabídka z ostrovní stáje na příští sezónu? A co MacauGP?
Já nejsem zrovna ten co by chtěl mlžit, ale když já nesmím ani naznačovat :-D
Samozřejmě teď je ještě brzo a všechno se začíná řešit a dojednávat cca po Ulsteru. Já jsem ale v týmu Motopoint fakt spokojenej a nerad měním fungující a zavedený věci.
Co se týče Macau, tak to taky řešíme. Já osobně nechci jet v cizím týmu na cizí motorce, kterou tam uvidím poprvé. Z toho už jsem vyrostl. Tehdy s tou Yamahou jsem měl velký štěstí na tým a hlavně osobního mechanika, takže proto jsem mohl dobře zajet a uspět. Když jsem jel za DMR na BMW, tam bylo zřetelný, že je zajímá jejich stabilní jezdec Jimmy Storrar a já jsem tam byl tak nějak do počtu. Navíc ani ten tým jako takovej nebyl zdaleka dobrej jako East Coast racing s Yamahou. Proto pokud mám jet, strašně záleží s kým. Rád bych jel s MIRTem, ale nemáme litrovou motorku, takže je dost možný, že prostě nepojedu, protože tam za každou cenu být nemusím.
Gratulace a ať se dál daří...
Díky pane :-)
Ještě jednou GRATULACE JAK PRASE a držím palce do dalších závodů!
?
a otázka:udržuješ si ¨kondičku¨ třeba jako M.Rutter který si rád dopřeje pivečko a pak se nevejde do komby
Byla dobrá oslava?
DÍK JAK SVIŇ :-D
já si dám pivko rád a vcelku pravidelně, poslední rok to byly Svijany, ale chtělo by to zase něco novýho neprofláklýho a dobrýho :-)
Rutter už má na to věk se nedostat do komby, ale mě nenechá trenér vydechnout, takže já na to nemám zatím nárok.
Zdravím Indiho :). Myslím, že je na místě smeknout klobouk před Tebou jak jezdíš a nepochybně i před mechaniky za kus krásné odvedené práce. Myslím, že jsi už docela velká ikona nejen českého Road racingu a tím mířím k otázce, která tu asi už tak nějak padla:
Je pro Tebe Indy dostačující závodění u nás - bylo by rozhodně škoda Tě tady nevídat :) - nebo je konkurence v Irsku a zajímavé okruhy pro Tebe větší výzva respektive je stále co zlepšovat? :)
Díky a ať Ti to šlape chlape! :))
Vždycky jsem dával přednost závodům u nás před těma venku, a bude to tak i dál. Jedinej závod, kterej má absolutní přednost, je Tourist Trophy. Závody jsou u nás kvalitní a konkurence je tu taky, nicméně Irsko je trochu jinej druh závodění a není špatný se tam s místníma popasovat. Tak jako to nemají snadný tady u nás třeba v Hořicích, tak já to zase nemám snadný tam, ale je to dobrá škola!
Ešte raz veľká gratulácia a vyslovenie pochvaly,uznania a obdivu pred nastúpenou bojovou jednotkou. Už bolo načase!
Jedna možno z tisíca otázok ktoré by som položil:
Ako sa jazdia podvečerné tréningy proti zapadajúcemu slnku? Je všetko pod kontrolou alebo treba sem tam to zatiahnuť aj naslepo tak ako je to uložené v hlave? Mne sa to ide pri monitore dosť blbo
Na TT je to častej jev, a mají dokonce na to bílou vlajku s nápisem SUN (slunce) a nejhorší je to právě v první čtvrtině. Pak už je to lepší, ale ty táhnoucí se stíny jsou kolikrát dost matoucí. Snadný to tedy není, ale jsme tam na tom všichni stejně. Zatáčky na slepo tam jsou, a to i bez sluníčka. Je nutný tu trať 100% znát, bez toho to nejde a nebo jde, ale bude to pomalý :-)
ahoj Michale, jak se ti libi reklama na bohyni INDY od airbank?
To je takový to tlustý modrý ve skříni? :-D docela dobrý...ale já jsem už zvyklej "hele Indi, až jindy" ;-)
Hrozne me sere, ze jsem to pondeli nebyl v praci a nemam tak podepsanej ram svyho specka s tvoji fotkou... I zadarmo bych to pondeli robil;)), kdybych vedel, ze tam bude indian a ne "nejaka" tiskovka o motorkach.
Tak to mě taky mrzí,to je hustá náhodička :-D tak dej vědět a já se zastavim, v Praze jsem na tréninku pořád.
Gratuluji, držím palce ve sbírání dalších trofejí.
Děkuju, doufám že se to bude dařit, a že jednou naplním tyhle slova "dobrej závodník, je starej závodník"
Nejlepší dotaz má Larry, koukej na to odpovědět :D
ty aby ses nepřidal...Veroniky ta podprda není, Lenky taky ne, takže těžko říct....beztak s ní určitě teď Larry spí a nechává si něco zdát :-D
..., kdy požádá o ruku svoji dlouholetou přítelkyni Veroniku !!!....
Už se stalo v roce 2011! Jenže pořád nám toho lezou nějaký závody a není čas :-D zatím to vypadá, že by to mohlo klapnout příští rok hned po TT na Manu....
Zdravím Indi! Gratuluji k letošním úspěchům! Bylo krásné a napínavé sledovat Tvoji jízdu na TT! Můj dotaz je který úsek na Manu je pro Tebe oblíbený a který naopak nejtěžší?Co Ti bleskne hlavou těsně po tom co odstartuješ a blížíš se k první zatáčce?
Ještě jednou velké gratulace Tobě i celému týmu!!! Těším se až Tě zase uvidíme v Těrlicku! Ať Ti to jezdí stejně dobře i nadále a štěstí stojí vždy při Tobě!!!
Nejradši to mám na Bray Hill hned po startu...tam to totiž všechno začíná a okamžitě tě to hodí do závodního modu a nejmíň u zdi na Bottom of Barragerow u tý zdi po levé ruce v tom dolíku. Je to dost nebezpečný i když si najedeš dobře a tak se vždycky pomodlím :-)
Hned po startu jde všechno stranou a snažím se maximálně koncentrovat na to co dělám, abych neudělal chybu. Do Těrlicka se už všichni neskutečně těšíme jako každej rok!!!
1) Indi - good luck do budoucna. Chceme víc než stříbrnou plaketu.
2) Chtěla jsem se zeptat jak je to s přihlášením na IOMTT, může se každý přihlásit nebo to je jen pro zvané závodníky? A na kolik tě výjdou takové 2 závodní týdny?
3) Položil jsi letos korunku na své oblíbené místo?
4) Koho z velkých jmen současnosti na IOMTT máš nejradši?
Ještě jednou hodně štěstí a fandíme ti!!!
1) tak ono tam vlastně nic víc než stříbro není, ale za to první místo je ten stříbrnej panáček o něco větší a já bych potřeboval náčelníka k těm malejm :-D
2)přihláška se musí vyplnit a poslat, nicméně pořadatel si vybere sám, jestli toho jezdce chce nebo ne. Závodník taky musí prokázat šest výsledků z roadracingu. TT vyjde nízkorozpočtově tak na 150.000,- ale to se fakt musí šetřit se vším. Tak jsme to měli první rok ve třech lidech s jednou motorkou.
3) přiznám se, že letos ne, ale byla tam Veronika, která ji tam dala, takže úkol týmově splněn ;-)
4) Bruce Anstey, je to pohodář, sympaťák a neskutečně dobrej jezdec na TT. Profík.
No a z těch co se kamarádíme, tak Gary Johnson.
Ahoj Indi,
1) jak si hlídáš hmotnost mimo sezónu?
2) Shazuješ pak nějaká kila před závodním obdobím? Pokud ano, jak?
3) Máš nějaký speciální jídelníček během závodního víkendu?
Měj se fine, ať se ti daří ;)
Jo hlídám...nesmím totiž zhubnout pod 65 kilo :-D takže před sezonou nabírám z cca 60-63 kilo na 67, trénuju 5x týdně s Michalem Žáčkem a všechno to jde maximálně do svalů. Víc kilo je zbytečný a ani mi to moc nejde nabrat přes 67. Během závodů mám problém vůbec něco sníst, takže mě trenér nutí jíst cokoliv normálního, ale jakmile ten danej den odjezdím co mám, tak sežeru na co přijdu. Dám si třeba dvě tři polívky a dvě až tři hlavní jídla a všechno to sním.
Zdarec Indi,
Obrovská gratulace k obrovským úspěchům na Manu ! Zajímalo by mě když skáčeš v té velké rychlosti horizonty, upravuješ nějak pozici na motorce ? To zbylé kmitání říditek po tlumiči řízení nějak koriguješ nebo zatáhneš plynem a ono se to srovná ?
Je to mazec se odvážit a jezdit všechny ty přírodní okruhy! Ať se daří ještě líp než doposud, máš můj velký obdiv!
Díky! Je to podobný jako na motokrose, ale kmitání řidítek musíš korigovat, protože plyn mám většinou plnej na doraz. Až když je průšvih, tak teprv něco řeším plynem, ale ubrat je špatně, takže fakt jen mírně. Na velkejch skokách samozřejmě stoupnout do stupaček a držet plyn konstantně, aby motorka nešla jen na zadní kolo, ale zároveň neubrat, aby se nekopla na předek, což je ze všeho nejhorší varianta.
Ahoj, nebudu se vyptávat. Jen chci poslat velké gratulace. Je mi jasné že za účastí na TT stojí velké usilí i finance. A je krásné a čest že máme zastoupení Česka, v podobě Indiho. Smekám pomyslný klobouk a přeji spoustu dalších úspěchů, nejen na Isle of Man.
Děkuju. Jakmile skončí sezona, od podzimu už jedu fyzickou přípravu na další TT. Tým zase řeší motorky, finance a další důležitý věci a to mě hodně psychicky osvobodilo, protože dřív jsem to měl všechno na triku čistě já sám a už mi třeba nezbýval na trénink čas ani peníze, kolik jsem měl dalších jinejch starostí okolo zajištění celé sezony. Teď jsem víc v klidu a mám prostor v hlavě se soustředit jen na závody a proto si vážím toho, co pro mě Motopoint a lidi v týmu dělají a je to pro mě čest jet na TT jako Čech v českém týmu.