Novinky 2015 - na co se letos těšíme?
Text: Petr Poduška | Foto: Motorkáři.cz | Zveřejněno: 6.1.2015 | Zobrazeno: 22 581x
Teprve před pár dny jsme se v Hitparádě ohlíželi za uplynulou sezónou, ale začátkem nového roku už panuje v redakci úplně jiná nálada. Netrpělivě čekáme až sluníčko zas rozpálí silnice, a přitom se přehrabujeme v nadílce nových modelů. Těch si výrobci připravili zase pěknou řádku, přičemž největší strkanice se letos odehrává v kategorii Supersport, a konkrétně u dvousetkoňové hranice. Vypadá to, že náš okruhový specialista Tommy bude mít v létě plné ruce práce, ale i ostatní redaktoři se mají na co těšit. A co vy? Najdete mezi našimi tipy svojí vyvolenou?
Kawasaki Ninja H2/H2R
Ducati 1299 Panigale
Yamaha YZF-R1/M
Aprilia RSV
BMW S1000RR
Bez mnichovského superbiku by tenhle seznam nebyl kompletní, i když konstruktéři od BMW se zdánlivě nadřeli nejméně - ale to jen proto, že měli hodně dobrou výchozí pozici. Už předchozímu modelu scházelo k dokonalosti jenom pár drobností, a mezi absolutní špičku jsme ho řadili nejenom kvůli top parametrům, ale hlavně díky bohaté a precizně odladěné elektronické výbavě. V té se nově objevuje příplatkový semi-aktivní podvozek, který byl doposud vyhrazen pouze majitelům fajnové verze HP4. Zapomenout samozřejmě nesmíme ani na úpravy řadového čtyřválce, které řadí BMW mezi dvousetkoňovou elitu - i když v tabulkách se píše "jenom" 199 k.Suzuki GSX-S1000/F
Při pohledu mimo závodní okruhy, musíme ocenit celkem logický a očekávaný krok v podání Suzuki. Tahle značka potřebovala dostat svého delegáta mezi populární naked-biky už jako sůl, a šla na to osvědčenou cestou. Motor ze superbiku - ač staršího, ale podle mnohých toho nejlepšího - vsazený do nového rámu, který slibuje skvělou ovladatelnost. Zatím postrádáme oficiální parametry, očekává se výkon někde kolem 150-160 koní. Z hlediska výbavy to není žádná velká přehlídka, ale to by se mohlo příznivě odrazit na ceně. Na scénu rovnou nastupuje i turistická verze F.BMW S1000XR
Podobným způsobem vznikl fungl nový model s modrobílou vrtulí na nádrži, a je celkem zřejmé, komu chtějí Němci ukousnout z koláče. Papírové předpoklady má S1000XR vynikající - výkon 160 koní je stejný jako u nové Multistrady, stejně velké sedmnáctipalcové ráfky na obou kolech jej předurčují hlavně k radovánkám na asfaltu, a posez si je také dost podobný s italskou konkurencí. A protože už víme, jak u BMW umí pracovat s elektronikou, vypadá to na parádní svezení.KTM 1290 SuperAdventure
Když rakouská fabrika přišla před dvěma lety s fungl novým modelem 1190 Adventure, byli jsme z něj úplně na větvi. Jediné co nám trochu chybělo, byl větší cestovní komfort - a ejhle! Asi jsme nebyli jediní. Proč by jinak v KTM hned začali stavět další verzi, zaměřenou podle jejich slov především na pohodlí posádky? Větší motor s tím koneckonců také trochu souvisí, a navíc má jít o nejbezpečnější motorku současnosti. ABS už je přežitek, teď frčí stabilizační systém MSC a asistent pro rozjezdy do kopce. My jsme ale zvědaví hlavně na to pohodlíčko za řídítky.Harley-Davidson LiveWire
Tahle elektromotorka se letos sice ještě na prodejnách neobjeví, ale doneslo se k nám, že do české kotliny v průběhu jara dorazí jeden testovací kousek, Ten by měl putovat po republice se známým H-D demo truckem, a my si rozhodně nenecháme ujít příležitost k aspoň krátkému svezení. Vždyť je to vůbec první šance ochutnat pocit z jízdy na velké motorce, která nepotřebuje benzín. A možná i pohled do budoucnosti, kdo ví?Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)