ktm_unor




Novinky 2015 - na co se letos těšíme?

Teprve před pár dny jsme se v Hitparádě ohlíželi za uplynulou sezónou, ale začátkem nového roku už panuje v redakci úplně jiná nálada. Netrpělivě čekáme až sluníčko zas rozpálí silnice, a přitom se přehrabujeme v nadílce nových modelů. Těch si výrobci připravili zase pěknou řádku, přičemž největší strkanice se letos odehrává v kategorii Supersport, a konkrétně u dvousetkoňové hranice. Vypadá to, že náš okruhový specialista Tommy bude mít v létě plné ruce práce, ale i ostatní redaktoři se mají na co těšit. A co vy? Najdete mezi našimi tipy svojí vyvolenou?

Kawasaki Ninja H2/H2R

Nejdřív nakoukneme do kategorie, která je novinkami doslova nabitá. Úvodní slovo musí logicky dostat značka, která na podzim do Kolína přivezla slibovanou pecku v podobě třistakoňového (!) závodního speciálu. Něco takového tady prostě ještě nebylo, a dát si pár kol s ostrou H2R na brněnském dromu je určitě snem každého střelce. Mnohem reálnější možností asi bude osedlat civilní verzi tohoto skvostu, která disponuje o sto koní menším výkonem a může legálně i na silnici. Kromě přeplňovaného motoru Kawa příjemně překvapila i spoustou dalších zajímavých a nových řešení, jako je příhradový rám nebo letmo uložené zadní kolo.

Ducati 1299 Panigale

Boloňská značka se v boji o trůn nejvýkonnějšího superbiku vydala jednoduše cestou navýšení zdvihového objemu, a dokázala vymáčknout z převrtaného motoru Superquadro dokonce tabulkových 205 koní. To je hodně zajímavá cifra, zvlášť když vezmeme v úvahu, že předchozí model nebyl žádný lenochod! Teď se navíc zlepšil také poměr výkon/hmotnost, takže čekáme že s novou Panigale bude na okruhu ještě víc srandy. Ze zálohy to celé bude jístit armáda elektronických asistenčních systémů, ale to už pomalu se stává standardem.

Yamaha YZF-R1/M

Hodně širokou základnu fanoušků určitě potěšila značka z Hamamatsu, když ukončila čekání na novou R1. Trpělivost se v tomto případě ale vyplatila, protože tady nejde o žádné kosmetické změny. V první řadě jde samozřejmě o výkon, a ani Yamaha s rovnou dvoustovkou koní nezůstává za konkurencí pozadu. Zgruntu překopaný je ale i design motorky, a majitele nastupující generace se mohou připravit na extra porci elektroniky včetně kompletního dataloggingu a G-snímačů. Dostatečnou zárukou je skutečnost, že s vývojem nového modelu pomáhal svému chlebodárci i legendární Valentino. V nabídce je i verze R1M pro okruhové fajnšmekry.
 

Aprilia RSV

Ani značka, dominující světovému šampionátu superbiků, rozhodně nechce z kola ven. Vidlicovému čtyřválci proto naordinovala řadu technologických novinek, a dostala se také přes dvousetkoňovou metu na tabulkových 201 k. Design se tady měnil jenom decentně, ale hodně zajímavě vypadá elektronický arzenál a hlavně příplatkový systém Aprilia Multimedia Platform, který ve spolupráci s vaším chytrým telefonem udělá ze sériovky skutečného závoďáka s aktivním nastavováním asistenčních prvků (kontroly trakce, anti-wheelie atd.) podle polohy na trati, a dokonce i virtuální telemetrií.

BMW S1000RR

Bez mnichovského superbiku by tenhle seznam nebyl kompletní, i když konstruktéři od BMW se zdánlivě nadřeli nejméně - ale to jen proto, že měli hodně dobrou výchozí pozici. Už předchozímu modelu scházelo k dokonalosti jenom pár drobností, a mezi absolutní špičku jsme ho řadili nejenom kvůli top parametrům, ale hlavně díky bohaté a precizně odladěné elektronické výbavě. V té se nově objevuje příplatkový semi-aktivní podvozek, který byl doposud vyhrazen pouze majitelům fajnové verze HP4. Zapomenout samozřejmě nesmíme ani na úpravy řadového čtyřválce, které řadí BMW mezi dvousetkoňovou elitu - i když v tabulkách se píše "jenom" 199 k.

Suzuki GSX-S1000/F

Při pohledu mimo závodní okruhy, musíme ocenit celkem logický a očekávaný krok v podání Suzuki. Tahle značka potřebovala dostat svého delegáta mezi populární naked-biky už jako sůl, a šla na to osvědčenou cestou. Motor ze superbiku - ač staršího, ale podle mnohých toho nejlepšího - vsazený do nového rámu, který slibuje skvělou ovladatelnost. Zatím postrádáme oficiální parametry, očekává se výkon někde kolem 150-160 koní. Z hlediska výbavy to není žádná velká přehlídka, ale to by se mohlo příznivě odrazit na ceně. Na scénu rovnou nastupuje i turistická verze F.

BMW S1000XR

Podobným způsobem vznikl fungl nový model s modrobílou vrtulí na nádrži, a je celkem zřejmé, komu chtějí Němci ukousnout z koláče. Papírové předpoklady má S1000XR vynikající - výkon 160 koní je stejný jako u nové Multistrady, stejně velké sedmnáctipalcové ráfky na obou kolech jej předurčují hlavně k radovánkám na asfaltu, a posez si je také dost podobný s italskou konkurencí. A protože už víme, jak u BMW umí pracovat s elektronikou, vypadá to na parádní svezení.

KTM 1290 SuperAdventure

Když rakouská fabrika přišla před dvěma lety s fungl novým modelem 1190 Adventure, byli jsme z něj úplně na větvi. Jediné co nám trochu chybělo, byl větší cestovní komfort - a ejhle! Asi jsme nebyli jediní. Proč by jinak v KTM hned začali stavět další verzi, zaměřenou podle jejich slov především na pohodlí posádky? Větší motor s tím koneckonců také trochu souvisí, a navíc má jít o nejbezpečnější motorku současnosti. ABS už je přežitek, teď frčí stabilizační systém MSC a asistent pro rozjezdy do kopce. My jsme ale zvědaví hlavně na to pohodlíčko za řídítky.

Harley-Davidson LiveWire

Tahle elektromotorka se letos sice ještě na prodejnách neobjeví, ale doneslo se k nám, že do české kotliny v průběhu jara dorazí jeden testovací kousek, Ten by měl putovat po republice se známým H-D demo truckem, a my si rozhodně nenecháme ujít příležitost k aspoň krátkému svezení. Vždyť je to vůbec první šance ochutnat pocit z jízdy na velké motorce, která nepotřebuje benzín. A možná i pohled do budoucnosti, kdo ví?

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Kterou z novinek 2015 byste si vybrali vy?

  1. Hlasováno: 101x
  2. Hlasováno: 79x
  3. Hlasováno: 93x
  4. Hlasováno: 49x
  5. Hlasováno: 64x
  6. Hlasováno: 54x
  7. Hlasováno: 165x
  8. Hlasováno: 194x
  9. Hlasováno: 67x

Hlasování

Dotazník se zobrazí pouze přihlášeným uživatelům. Nejste bohužel přihlášení, tuto akci můžete provést v pravém horním rohu nebo se nově registrovat.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (42x):



TOPlist