yamaha_srpen_skutry




Benelli připravuje Leoncino 800

Italská značka, patřící dlouhá léta čínskému gigantu Qjianjiang, má velmi slušně rozjetou řadu pětistovek, kde konkurenci zle zatápějí adventura TRK a scrambler Leoncino. V Pesaru ovšem míří ještě výš. Minimálně objemově.

Velkou novinkovou smršť předvedla Benelli loni – sportovní naháč 752S, nádherné retro Imperiale 400, sportovní cruiser 402s, další verze půllitrového Leoncina Sport a Trail, doplněné o malou dvouválcovou dvěstěpadesátku, a tím samým motorem vybavená adventura TRK. Pětistovka TRK X, malý naháč BN 125. No, bylo toho hodně.

Dokonce tolik, že se spousta z těchto modelů zatím ještě ani nedostala do výroby. Vlastně skoro všechny. Ale napřesrok už bychom se prý měli dočkat. Aspoň byl čas dolaďovat detaily, takže se v mezičase z onoho „malého XDiavelu“, jak se okamžitě modelu 402s začalo přezdívat, stala pětistovka. Upřímně nám to původní čtyřkilo nedávalo moc smysl, když Benelli už dvouválcovou pětistovku v TRK a Leoncinu dávno používá.

Dlouho očekávaný naháč 752S dostal už jen naprosté finální dolaďování, jako třeba jinou přední vidlici Marzocchi. Taky byly lehce upraveny informace o výkonových parametrech, které u řadového dvouválce s objemem 750 cm3 budou činit 77 koní při 8500 a 67 Nm při 6500 otáčkách. Finální produkt by podle Italů měl být na prodejnách příští léto. To by se prý také měly objevit stopětadvacítkové verze TRK a Leoncina, ale tam jsme upřímně docela skeptičtí…

Velká novinka ovšem na stánku Benelli nechyběla. Bohužel k ní Italové nepřidali žádnou tiskovou zprávu, takže o tom, co to bude, se můžeme jenom dohadovat. Leoncino 800. Ale ono to dohadování se půjde asi lehce. Cíl útoku je jednoznačný, Ducati Scrambler, a způsob boje také, nový motor z výše zmiňovaného naháče 752S.

Velké Leoncino ovšem nebude jen převlečená sedm-pět-dvojka, má naprosto jiný podvozek – rám, kyvku, samozřejmě kola, vyplétaná a vpředu větší. Do produkční podoby ještě bude muset přibýt držák RZ, zrcátka a jiná přístrojovka, ale jinak na nás Leoncino 800 působí jako hotový stroj. Skoro bychom nejpozději za rok v Miláně očekávali již hotový motocykl s pevně daným datem spuštění výroby.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Autoři článku obdrželi prémie 48 Kč od 8 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
pernik92 přispěl 6 Kč
masi přispěl 6 Kč
LesaPáán přispěl 6 Kč
shrek86 přispěl 6 Kč
KALUP přispěl 6 Kč
alpel přispěl 6 Kč
FORM přispěl 6 Kč
Biker-VFR přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist