BMW K1600GT a GTL, šestiválcové cesťáky pro rok 2011
Text: Filip Tichý | Foto: BMW | Zveřejněno: 8.7.2010 | Zobrazeno: 24 096x
Německý výrobce se sice v posledních letech hodně zaměřil na sportovní stroje, ovšem to neznamená, že by zanedbával svoji tradiční doménu - velké cestovní motocykly. Na začátku prázdnin proto byly v Mnichově zveřejněny základní parametry a první skici dvou velkých cesťáků GT a GTL poháněných šestiválcovou šestnáctistovkou.
Kapitoly článku
![](/upload/images/cache/clanky/2010-07/16350/20100707175408-BMWK1600LT_jpg_resize_156x99__type_jpg_.jpg)
Motor
Hlavním trhákem bude řadový šestiválec o maximálním výkonu 160 koní již při 7500 ot/min a krouťákem 175 Nm při 5000 ot/min a 70 procent krouťáku by podle slov výrobce navíc mělo být k dispozici již téměř od volnoběhu - 1500 ot/min. Pro srovnání, osmnáctistovkový šestiválcový boxer Goldwing disponuje výkonem 120 koní a krouťákem 167 Nm. Řadový šestiválec BMW ovšem kromě vyšších parametrů nabídne také odlišný projev a pocit z jízdy a je skvělé, že se tato koncepce po letech znovu vrací na trh a oživí zapomenutou kategorii legendární strojů jako CBX. Hmotnost motoru se zastavila na přijatelné hodnotě 102,6 kg, nový šestiválec BMW se také vyznačuje ještě extrémně úzkou stavbou. Celkem má na šířku pouhých 57 cm - to je srovnatelné se soudobými čtyřválci! Užší už je pouze připravovaný Horex s véčkovou stavbou. Nikoho asi nepřekvapí, že motor je nabitý elektronikou a používá elektronický snímač polohy plynové rukojeti a nabídne v dnešní době stále častější možnost nastavení režimů - Rain, Road a Dynamic.
Podvozek a výbava
Základem podvozku je litý rám po vzoru S1000R, hliníkový podsedlový rám, a samozřejmě osvědčené bavorácké systémy odpružení Paralever a Duolever s kardanem a systémy elektronického nastavení předpětí ESA II, kontrolou trakce a samozřejmě ABS. I u podvozku se velké míře hledělo na maximální snížení hmotnosti, o čemž svědčí magnesiové držáky palubky či hliníková podsedlová část. Novinkou ve světě motocyklů bude velký barevný multifunkční TFT displej, který kromě rádia, bluetooth intercomu nabídne i integrovanou satelitní navigaci. Model K1600GT bude mít nakročeno na sportovnější styl jízdy díky s vyšším sedlem a sportovnějším, byť i tak velmi turistickým posazem. Model K1600GTL se bude vyznačovat nižším sedlem a posazem bez váhy na rukou díky delším řídítkům, podobně jako je tomu u dosavadní vlajkové lodi K1200LT. Navíc bude vybaven integrovanou trojicí kufrů ve stylu dosavadní řady LT - zde se jednoznačně počítá s častou jízdou se spolujezdcem.
Adaptivní xenonové světlomety
![](/upload/images/cache/clanky/2010-07/16350/20100707175408-08_BMW_K_1600_GT_GTL_adaptive_Xenon_headlight_jpg_resize_140x99__type_jpg_.jpg)
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz