BMW sází na jistotu: nové G650GS a R1200R Classic
Text: Jan Krajíček | Foto: BMW | Zveřejněno: 2.11.2010 | Zobrazeno: 19 721x
Ačkoliv se mohlo zdát, že BMW odhalila všechny novinky po rok 2011 už před měsícem v Kolíně, není tomu tak úplně. Nyní totiž bavorská značka ještě dodatečně představila „staronové“ cestovní enduro G650GS a také inovovaný roadster R1200R ve verzi Classic.
Kapitoly článku
V případě G650GS ale nejde o tak úplně "nový" model. Bavorák se stejným názvem totiž vznikl už roku 2000, tehdy s jednoválcovým Rotaxem vyráběným v Rakousku. Oblíbené gééso nahradil po osmi letech nový model F650GS, který z něj vyšel; jak počáteční písmeno označuje, tentokrát byl osazen dvouválcem. „Efko“ však přišlo především s výrazným ostřeji řezaným designem. Agresivní hranatý vzhled se odrazil hlavně na přední části stroje, které dominoval futuristický nesymetrický světlomet. Soudě dle pochvalných ohlasů v testech i velké oblibě mezi dobrodružněji laděnými jezdci se tehdejší géeso povedlo, a proto se nyní v BMW rozhodli ho oživit.
Na novém G650GS je na první pohled vidět, že konzervativně vychází ze stroje efkové řady, neboť je vzhledově prakticky stejné. Jen nový, opět o něco agresivnější a nesymetrický světlomet možná někoho udeří do očí. Co se celkového vzhledu týče, nekonaly se ovšem v Mnichově žádné designové orgie… Počáteční písmeno G ale především ohlašuje, že pohonnou jednotkou bude pro tentokrát zase starý osvědčený jednoválec 652 ccm, který se už nevyrábí v Rakousku, ale v Berlíně. Motor poskytne výkon 48 koní při 6500 ot./min. a k tomu maximální točivý moment 60 Nm. Při provozní hmotnosti stroje 192 kg to nejsou žádná ohromující čísla, jednoválec však poskytne široké spektrum použitelných otáček v terénu a nízkou spotřebu na silnici (při konstantní devadesátce jen 3,2 l/100 km). Zajímavou novinkou je i fakt, že se staronové geéso bude prodávat i ve škrcené verzi 25 kW, což ocení především motorkáři s výkonově omezeným řidičákem, kteří přesto touží po dobrodružství mimo asfalt. Samozřejmostí bude také vypínatelné ABS. G650GS nepřináší žádné převratné novinky, ale spíše sází na jistotu a spojuje osvědčený jednoválcový pohon a vynikající jízdní vlastnosti svých předchůdců. BMW si od nového modelu slibuje, že nabídne maximální porci ovladatelnosti, zábavy a výkonu i v takovém terénu, kde by těžší endura už měla problémy.
Žádné experimenty se nedají čekat ani v případě roadsteru R1200R. Toho bude příští rok pohánět úplně stejný 1170 ccm DOHC boxer, jaký už tepe v modelech GS a RT. Výkon roadsteru se tak zvýší na 110 koní při 7750 ot./min. s kroutícím momentem 120 Nm. Krom motoru je hlavní „novinkou“ decentní facelift, který se projevil v lehkém zaoblení krytů budíků a světla. Novinkou je silnější přední vdlice a novou podobu mají také litá kola.
Pro rok 2011 bude roadster navíc k dispozici i v nové verzi Classic, v níž nabídne více chromovaných součástí (např. tlumič výfuku, zrcátka) a klasická vyplétaná kola. BMW tedy nezaostává za ostatními velkými značkami a i ono se pro příští rok díky R1200R Classic vydává vstříc oblíbenému a stále žádanějšímu retro-stylu.
Na novém G650GS je na první pohled vidět, že konzervativně vychází ze stroje efkové řady, neboť je vzhledově prakticky stejné. Jen nový, opět o něco agresivnější a nesymetrický světlomet možná někoho udeří do očí. Co se celkového vzhledu týče, nekonaly se ovšem v Mnichově žádné designové orgie… Počáteční písmeno G ale především ohlašuje, že pohonnou jednotkou bude pro tentokrát zase starý osvědčený jednoválec 652 ccm, který se už nevyrábí v Rakousku, ale v Berlíně. Motor poskytne výkon 48 koní při 6500 ot./min. a k tomu maximální točivý moment 60 Nm. Při provozní hmotnosti stroje 192 kg to nejsou žádná ohromující čísla, jednoválec však poskytne široké spektrum použitelných otáček v terénu a nízkou spotřebu na silnici (při konstantní devadesátce jen 3,2 l/100 km). Zajímavou novinkou je i fakt, že se staronové geéso bude prodávat i ve škrcené verzi 25 kW, což ocení především motorkáři s výkonově omezeným řidičákem, kteří přesto touží po dobrodružství mimo asfalt. Samozřejmostí bude také vypínatelné ABS. G650GS nepřináší žádné převratné novinky, ale spíše sází na jistotu a spojuje osvědčený jednoválcový pohon a vynikající jízdní vlastnosti svých předchůdců. BMW si od nového modelu slibuje, že nabídne maximální porci ovladatelnosti, zábavy a výkonu i v takovém terénu, kde by těžší endura už měla problémy.
Žádné experimenty se nedají čekat ani v případě roadsteru R1200R. Toho bude příští rok pohánět úplně stejný 1170 ccm DOHC boxer, jaký už tepe v modelech GS a RT. Výkon roadsteru se tak zvýší na 110 koní při 7750 ot./min. s kroutícím momentem 120 Nm. Krom motoru je hlavní „novinkou“ decentní facelift, který se projevil v lehkém zaoblení krytů budíků a světla. Novinkou je silnější přední vdlice a novou podobu mají také litá kola.
Pro rok 2011 bude roadster navíc k dispozici i v nové verzi Classic, v níž nabídne více chromovaných součástí (např. tlumič výfuku, zrcátka) a klasická vyplétaná kola. BMW tedy nezaostává za ostatními velkými značkami a i ono se pro příští rok díky R1200R Classic vydává vstříc oblíbenému a stále žádanějšímu retro-stylu.
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz