ktm_unor




Intermot: BMW se krom stávající řady pochlubilo jen již dříve představeným S 1000 RR

Kdo čekal nějaké překvapení, bombu nebo dokonce R 1300 GS, musí čekat dál. BMW se drží strategie, kterou představilo na začátku roku 2021 a veletrhu Intermot se zúčastnilo jen tak aby se neřeklo. Expozice BMW byla poměrně skromná, jejím základem byl kamión známý i z tuzemských roadshow a svou plochou možná ani nedosahovala na tu poslední českou. Z vystavených strojů stojí samozřejmě za vyzdvihnutí jen nedávno představené vylepšené S 1000 RR.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Doby, kdy se všechny značky soustředily na světové veletrhy, jsou nenávratně pryč a dá se říct, že po covidu už svět nebude nikdy jako dřív. I bez něj se značky pomalu ale jistě začínaly soustředit na online prezentace nových modelů a sociální izolace tenhle proces jen urychlila. Nejjasněji se k tomu vyjádřila značka BMW, která na začátku roky 2021 na toto téma vydala tiskovou zprávu. „Nové živé a digitální formáty budou v budoucnu stále častěji nahrazovat tradiční vystoupení BMW Motorrad na veletrzích. To konkrétně znamená, že tradiční účasti na dvou předních motosalonech EICMA v Miláně a Intermot v Kolíně nad Rýnem, které dříve centrálně organizovala společnost BMW Motorrad, již nebudeme využívat.“ Zaznělo na jejím začátku a následující listopadová milánská EICMA to potvrdila, když BMW patřilo k několika chybějícím velikánům. Nicméně v jejím závěru stálo: „Společnost BMW Motorrad bude i nadále představovat svoji produktovou řadu návštěvníkům na vybraných regionálních motocyklových výstavách a bude otevřena novým formátům.“ Tak se také stalo a domácího veletrhu Intermot, který je pořád druhou nejprestižnější evropskou motocyklovou výstavou, se BMW zúčastnilo spíš v regionálním formátu. Nicméně i tak jste v zemi legendárního boxera o tyhle motorky doslova zakopávali. V záplavě přestaveb jste našli světoznámá jména ale i domácky upravené stroje a samozřejmě jste našli i hromadu GS nebo RR na všelijakých stáncích výrobců doplňků a příslušenství.

Jak už jsme psali, základem výstavního stánku BMW stánku byl kamión, kde našli své zázemí zaměstnanci a mimo toho také bavorské elektrické vize v podobě srandovních městských vozítek představených před rokem. Na Concept CE 02 a Vision AMBY se ale rozhodně fronta nestála. Na stánku dále nechyběl ani zbytek modelové řady zastoupený většinou jedním kusem toho či onoho modelu a platí to i pro inovovaný superbike S 1000 RR. I když strojů z této rodiny bylo nakonec víc. Za ním stálo M 1000 RR v M výročních barvách a vedle něj vytrvalostní speciál z mistrovství světa EWC, který, jak na něm bylo vidět, rozhodně nemá lehký život. Tím spíš, že šlo o kousek, který jen nedávno absolvoval 24hodinovku Bol’d Or.

 

Nás ale nejvíce zajímalo standardní S 1000 RR. To BMW dle nové strategie představilo online ve čtvrtek v týdnu před tím výstavním, takže teď to bylo o tom si ho okouknout, hlavně teda zadní partie. Červená barva s novou grafikou mu sluší, na aerodynamická křidélka pak můžete mít názor, jaký chcete, každopádně jsme je znali už z vymazleného modelu M 1000 RR. Na RR jsou identicky tvarovaná, jediný rozdíl je v materiálu. Mko má karbonová, Sko obyčejná plastová a to i v případě, že ho obléknete do karbonového paketu. Opticky se nejvýrazněji superbike proměnil v zadní části, kde mu to dle mě prospělo. Hlavně jde o krátký držák RZ, takže tu nemáme žádné dlouhé nevzhledné bidlo, které kazí celkovou siluetu motorky. Nad ním je nová podsedlovka, v případě vystavené motorky s nasazeným krytem místa sedla spolujezdce. Celkově je to takové odlehčené, ucelené a jak psali v tiskové zprávě při představení, s použitým krytem to opravdu vypadá jako závodní monoposto. I když předchozí podsedlovka s průduchy taky měla něco do sebe... I v téhle generaci byste hledali na zadku marně brzdové světlo, BMW se dál drží konceptu světel sdružených do směrovek.

Další úpravy už jsou pouhým okem sotva postřehnutelné, navíc jsme o nich psali nedávno, tak jenom rychle zrekapitulujeme. Motor posílený na 210 koní, rám s upravenou tuhostí a geometrií, brzdy převzaté ze špičkového M RR, lehká baterka v základu a vylepšená elektronika se snímačem úhlu natočení řídítek přinášející pokročilé hlídání driftů jak nájezdu, tak při výjezdu ze zatáčky. V podstatě rekapitulační článek můžeme uzavřít doplněním cen. Za „holátko“ v černé barvě si BMW řekne 521 000,-, ale v konfigurátoru můžete skončit až na 805 000,- plus tam ještě zbývají nějaké nenaceněné položky katalogu příslušenství…

 

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist