CFMoto představuje hned dvě nové čtyřistapadesátky – naháč a cruiser
Text: Dominik Valášek | Foto: CFMoto | Zveřejněno: 4.9.2023 | Zobrazeno: 15 661x
Čínské CFMoto posiluje svojí řadu dvouválcových čtyřistapadesátek. Ta začala juniorským supersportem 450SR, a pokračuje naháčem 450NK – což je po stránce techniky vlastně svlečené SR – ale celkem neočekávaně i cruiserem 450CL-C.
CFMOTO 450NK
Začněme tím nahatým zástupcem, tedy 450NK. V jeho ostře sekaných tvarech z pera italského designového studia Modena 40, které založil španělský návrhář Carles Solsona, jde celkem jasně rozpoznat design značky, a konkrétně většího sourozence 800NK. Právě z něj přebírá menší strojovna masku s velkým LED „ypsilonem“, ale třeba i tvarování plastů pod nádrží.
Srdcem stroje je stejný, a dokonce i stejně naladěný motor, jaký najdeme ve zmiňovaném supersportu 450SR. Řadový dvouválec o přesném objemu 449 cm3 má ojniční čepy na klice posunuté o 270 stupňů, takže pálí jako motor s véčkovou konfigurací. Parametry nejsou na daný objem vůbec špatné – maximální výkon 46,9 koně (34,5 kW) je jen maličký kousek pod legislativní hranicí pro řidičák A2 a motor ho dosahuje v rovných 10 000 otáčkách. Točivý moment činí 39,3 Nm, a toho je dosahováno v 7 750 otáčkách za minutu. CFMoto udává i dynamické parametry – konkrétně akceleraci z nuly na sto za 4,9 sekundy a maximálku 178 km/h.
Podobnost se 450SR pokračuje i za hranice motoru. Stejně jako kapotovaná varianta, má i 450NK rozvor 1 370 milimetrů a výšku sedla 795. Není tedy žádným překvapením, že když si srovnáte motorky vedle sebe, viditelné části rámu se nijak neliší. Stejná je i kapacita nádrže 14 litrů a pohotovostní hmotnost se liší jen nepatrně – se 165 kilogramy je 450NK o 3 kila lehčí. Dost odlišná je nicméně jízdní pozice, tady naháčově vzpřímenější, vhodná na sportovní blbnutí, ale klidně i na každodenní dojíždění.
Vpředu používá naháč obrácené vidlice o průměru 37 milimetrů, vzadu pak centrální tlumič. Kola jsou sedmnáctipalcová, obutá v pneumatikách o rozměrech 110/70 R17 vpředu a 150/60 R17 vzadu. Přední brzda je jednokotoučová o průměru 320 milimetrů, bržděná čtyřpístkovým brzdičem J.Juan, vzadu je pak kotouč 220 milimetrů. Nechybí ABS a kontrola trakce, spojka je antihoppingová.
Přístrojová deska je tvořená pětipalcovým TFT displejem, který zobrazuje všechno potřebné. Příplatkový T-box pak zařídí i konektivitu s mobilem, a to včetně možnosti sledovat motorku na dálku v mobilní aplikaci. Stejně tak lze přidat ještě USB nabíjecí konektory.
CFMoto 450NK je už v tuto chvíli skladem v ČR a známá je i cena, která činí sympatických 135 990 korun – tedy o 14 000 méně než v případě supersportu 450SR. V nabídce budou dvě barvy – bílá Nebula White s černými doplňky nebo modrá Zephyr Blue s bílými doplňky.
CFMOTO 450CL-C
O tom, že CFMoto „svlékne“ svou kapotovanou čtyřistapadesátku, se vědělo dopředu. Větší překvapení je ovšem druhá novinka, která přišla s 450NK téměř souběžně. Jde o cruiser 450CL-C, který přestože staví na stejných základech jako naháč a kapotovaný supersport, vydává se přece jenom do úplně jiné (a pro CFMoto úplně nové) kategorie.
CL-C přichází s retro designem v „britském“ stylu. To znamená balonové šestnáctipalcové pneumatiky, drobnou nádrž na 12 litrů, široká řídítka a kulaté kompaktní světlo, doplněné o elegantní kulatý budík – byť se jedná o displej. Sedlo je pouhých 690 milimetrů nad zemí, delší rozvor má 1 485 milimetrů a jízdní pozice by měla být celkem uvolněná, s nohama „uprostřed“. Pohotovostní hmotnost činí 181 kilogramů.
Motor je stejný jako v naháči a supersportu – tedy řadový dvouválec pálící jako véčko – tentokrát však s posunutými hodnotami výkonu a točivého momentu. Nižší výkon 40,8 koně (30 kW) je dosahován už v 8 000 otáčkách za minutu, vyšší točivý moment 42 Nm pak přichází v 6 250 otáčkách za minutu. Velkou zajímavostí je použití řemene jako sekundáru namísto řetězu, což u cruiserů téhle kategorie zdaleka není zvykem.
I CL-C má vpředu vidlice o průměru 37 milimetrů, zadní centrální tlumič, a přední brzdu 320 milimetrů s brzdičem J.Juan. Samozřejmostí je také ABS s kontrolou trakce. K mání bude černočerná barva Nebula Black nebo o něco veselejší Ruby Red, kombinující na nádrži rudou a červenou.
Také 450CL-C se dočkáme na českém trhu, nebude to ale úplně hned. První motorky by se měly dostat k motorkářům až na sezónu 2024 a cena zatím není známá – byť podle cen výše zmíněných čtyřistapadesátek lze celkem dobře odhadovat, v jakých relacích se budeme pohybovat.