ktm_unor




Ducati uhranula veletrh výroční Panigale V4 SP2 30° Anniversario 916

Je tomu 30 let co Ducati přivedla na svět skvostnou 916. Ostrý superbike se postupem času stal designovou ikonou, mnohými považovanou za nejkrásnější motorku na světě. 916 to dotáhla dokonce na mnoho sportovních úspěchů, ale taky do Muzea moderního umění v New Yorku, a není tedy divu, že třicáté výročí nemůže nechat Ducati jen tak.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Oslavou je výroční edice modelu Panigale V4, oděná do grafiky, připomínající vítěznou 916, na které Carl Fogarty v roce 1999 vyhrál pohár superbiků. Moderní Panigale je krasavice už sama o sobě a rudé zbarvení doplněné o italskou trikoloru a bílé plochy s velkou číslovkou „1“ mezi světly vypadá prostě perfektně.

Speciální edice přijde na svět pouze 500 kusů, z nichž každý ponese speciální plaketu s číslem v rámci edice na frézovaných horních brýlích. Chybět nebude ani certifikát a speciální ochranná plachta.

Po technické stránce půjde o specifikaci SP2, doplněnou ještě o několik unikátních drobností a samozřejmě hromadu karbonu. Karbonová jsou třeba kola či nádechy vzduchu k předním brzdám Brembo Stylema R s pumpou MCS 19.21, která umožňuje nastavení páčky brzdy z levého řídítka. Karbonový je přední blatník, aerodynamická přítlačná křidélka, kryt výfuku nebo otevřené víko suché spojky.

Konkrétně otevřený kryt spojky je součástí okruhové sady. V ní dostanete navíc i sadu pro odstranění držáku SPZ, hliníkové zátky do závitů zrcátek, hliníkové závodní víčko nádrže nebo okruhovou telemetrii s GPS modulem.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Výroční Panigale je samozřejmě „jednosic“, navíc se speciálním sedlem. Nechybí ani drobnosti jako frézované páčky, nastavitelné stupačky a další speciality. O odpružení se starají semiaktivní tlumiče Öhlins a vidlicový čtyřválec o objemu 1 103 cm3 má u provedení SP2 215,5 koně a 123,6 Nm. To všechno na 173 kilogramů suché hmotnosti.

Skvostná limitovaná edice už tak skvostného stroje se díky své limitovanosti stane primárně sběratelským artiklem a není se čemu divit. Taky bychom si ji dali radši do obýváku.

Na stánku samozřejmě nechyběl nový jednoválec Hypermotard 698 Mono o kterém jsme již psali v samostném článku.

 

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist