Nový showroom Ducati v Praze a premiéra Streetfighter V4S
Text: Filip Tichý | Foto: Jan Altner | Zveřejněno: 3.3.2020 | Zobrazeno: 8 755x
Italská „červená“ značka včera na okraji Prahy otevřela nový showrom, který ale navíc slouží jako zastoupení celé Ducati pro ČR. Z perfektního zázemí, velkého servisu a pořádného skladu náhradních dílů tedy budou těžit i dealeři Ducati v celé ČR.
Kapitoly článku
Obrovská budova a nasvícené expozice s dostatkem místa pro desítky motocyklů vypadají až neskutečně. Když si vybavím svoji první návštěvu českého zastoupení Ducati asi před 15 lety v maličkém krámku na dvě motorky pod Palmovkou, kde záruční servis probíhal v chodbičce, hned se mi vybaví vzpomínky třeba na první testy tehdejších novinek Ducati GT 1000 nebo Ducati Sport 1000! Přesun do nových moderních prostor na Pankráci v roce 2008 tehdy působil jako zázrak!
A podobnou změnu jsme zažili na premiéře nového showroomu kousek od křižovatky Jižní spojky a Průmyslové. Větší, modernější prostory s dokonalým „desmo“ designem a několika novinkami 2020 připravenými na slavnostní premiéru v ČR. Realizační tým si zaslouží velkou poklonu, tedy „svatá trojice“ v podobě majitele, ředitelky a manažera zastoupení Ducati ČR, jmenovitě Jindřich Hudeček, Veronika Michlová a Petr Portužák. Ti nás provedli celým areálem a při krátké prezentaci i historií českého zastoupení značky.
A že je na co navazovat! Desítky okruhových dnů Ducati Days v Mostě, každoroční Demo Tours s testovacími jízdami, ale třeba i trvalá charitativní podpora dětského domova v Krásné Lípě. Mimochodem ani tato akce nebyla výjimkou, na závěr proběhla charitativní dražba tří grafik motocyklů Ducati podepsaných Claudio Domenicalim a na konto dětského domova putovala pěkná suma 45 tisíc korun.
Slavnostní otevření zahrnovalo i českou premiéru nádherně překoňovaného naháče Streetfighter V4S. V reálu vypadá trochu jako pořádně naštvaný dvouplošník, na bocích mu po vzoru superbiků vyrostla plastová křidélka, která tlačí přední kolo k zemi – při rychlosti 270 km/h dávají údajně sílu 28 kilogramů a také a zvyšují stabilitu při brždění. A přestože jde o naháče a slovo Street v názvu má znamenat určení do města, motor Desmosedici Stradale má v 12 750 otáčkách působivý výkon 208 koní. Ale je pravda, že v režimu Street je to „pouhých“ 155 koní.
Skladba komponent je podobná Panigale, rozdílem je trošku jiná geometrie. Streetfighter má rozvor 1488 mm, stopu 100 mm a úhel hlavy 24,5° (Panigale: 1469 mm, 100mm, 24,5°). Street má také sedátko pro spolujezdce, které ale většina jezdů asi hned vymění za aerodynamický kryt. Ducati se v posledních letech skvěle daří nejen ve segmentu sportovních motocyklů, ale také v retro-stylu řady Scrambler. Druhou italskou premiérou je proto nová verze Scrambler 1100 s označením PRO, který pro rok 2020 nabízí jinak řešené výfuky, obměněné komponenty i zajímavé barvy (více informací zde.
Otevření pražského showroomu zpestřily i unikátní sportovní speciály Ducati, hvězdou byl superbike Marca Melandriho z Mistrovství světa Superbiků WSBK 2018. Další superbike, který ještě před pár lety vodil za řídítky legendární Troy Baylis.
Aby celá akce nebyla jen tak „na sucho“, mohli si pozvaní hosté vyzkoušet mototrenažér Lukáše Peška.
Informace o redaktorovi
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jan Altner - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.