ktm_unor




Šok z Itálie: Ducati bude jezdit motokros!

Od rudé značky z boloňského Borgo Panigale bychom čekali leccos, ale mělo by to co do činění s dvouválcovým motorem a silnicí. Jenomže Ducati nyní oznámila, že vstupuje do úplně nového světa. Už příští rok chce závodit v italském motokrosovém mistráku a pomáhat s vývojem jí bude Antonio Cairoli!

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Jsou věci, o kterých se šušká tak nějak napříč odvětvím, a když konečně jsou oficiálně oznámeny, zkoumají se hlavně detaily. Ovšem tohle je bomba, jejíž výbuch jsme prostě nečekali. Ducati se podařilo dva roky tutlat, že své terénní aktivity nerozvíjí jenom ve formě cestovního endura DesertX, a pořádně makala na konceptu jednoválcového offroadu, který nasadí už příští sezónu v prestižním italském mistrovství v motokrosu, kde bude posuzovat, jestli jde technicky správným směrem. A když půjde všechno dobře (jako že peněz v tom vývoji už bude nasypaných hodně, takže to dobře jít musí), pustí do světa ne jenom jeden či dva motokrosové modely, nýbrž celou řadu terénních motocyklů. Začínat se na každý pád bude s motokrosem a uvidíme, jestli dále budou už jenom ostrá endura, anebo se technický základ použije třeba i na něco civilnějšího. Nemůžeme si nevzpomenout, že původní modely Scrambler v 60. letech byly právě jednoválce…

Ale to už hodně předbíháme a spekulujeme. Pojďme se vrátit k tomu, co nám Ducati o svém záměru prozradila. Tak především s dalším vývojem motokrosového speciálu jí bude pomáhat člověk nadmíru povolaný, devítinásobný mistr světa v motokrosu Antonio Cairoli. Když v pondělí přišla tisková zpráva, že se KTM s Tonym loučí po dlouhých 13 letech spolupráce, říkali jsme si, kde tenhle nezmar asi skončí, ovšem Ducati nás opravdu nenapadla ani v nejdivočejším snu. Pro Italy je to samozřejmě skvělé, že získali takhle rychlého a hlavně technicky nadaného pilota, který už sice na nejvyšší úrovni dva roky nezávodí, ale zkušeností s sebou přinese opravdu hodně. Je to vlastně podobný příběh, jako když Triumph angažoval Rickyho Carmichaela, akorát že tady je to ještě o propojení dvou italských ikon, z čehož budou na Apeninském poloostrově všichni asi dost na větvi. Že závodní aktivity v italském mistráku bude napřesrok pro Ducati zajišťovat velezkušený tým Madii Racing a v sedle stroje bude coby vývojář i závodník sedět osminásobný italský šampión a vítěz Motokrosu národů 2021 Alessandro Lupino, to jenom podtrhuje míru úsilí, které Ducati do tohoto projektu investuje.

Ač z videa ani obrázků není ze samotné motorky poznat vlastně nic, vidíte úplně normální krosku, tak už teď víme, že zatímco u Triumphu to vypadá, že se vydali zcela konvenční cestou, v Ducati se nebojí technických výzev. Tady vám odcitujeme dvě věty z tiskové zprávy: „Těžištěm offroadového projektu Ducati je kombinace hledání lehkosti dotažené do extrému, špičkových komponentů a motorů vyznačujících se velmi širokou křivkou dodávky výkonu. Ta je získána díky použití desmodromického systému, který se používá na všech sportovních motocyklech boloňské společnosti počínaje MotoGP.“ Takže krosky od Ducati budou taky desmo! Až čas ukáže, jestli to nebude prostě jenom zbytečně drahá složitost, ale vzhledem k otáčkám současných čtyřdobých motokrosových jednoválců by to naopak mohlo být řešení, jak z motoru dostat ještě více síly. Upřímně, už se nemůžeme dočkat, až novou krosku od Ducati uvidíme na vlastní oči!

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist