Fantic s verzí Deluxe přináší drobné změny pro Caballero
Text: Honza Zajíček | Foto: Fantic | Zveřejněno: 30.7.2020 | Zobrazeno: 11 018x
Kdo chce pěkného klasického a universálního scramblera, může sáhnout po Caballeru 500 od italské značky Fantic. Kdo to myslí trošku vážněji s jeho používáním mimo asfalt, pro něj má výrobce pětistovku ve verzi Rally s vyššími zdvihy, řídítky a další povinnou offroadovou výbavou. A kdo chce vyloženě stylovku do města, může nově sáhnout po pětistovce Deluxe. Ta spolu s unikátní barevnou kombinací přichází s drobnými úpravami, které obdrží všechny nově vyrobená Caballera se standardním zdvihem.
Caballero Scrambler 500 Vláďu v loňském testu bavilo svou radostí ze života, hravostí a samozřejmě svým vzhledem a stylem, kterým vlastně dostalo skoro všechny hned po svém představení. A právě po stylové stránce je nová verze Deluxe tím nejvyšším stupněm, který si můžete u Caballera představit. Zejména tedy v případě, že jste spíš městský typ, který má rád pěkné elegantní věci. Ostatně i samotný výrobce takhle o své novince mluví.
Caballero Deluxe 500 poznáte hlavně podle specifické šedé barvy na nádrži a obou blatnících, tu doplňuje sedlo v hnědé kůži. Stejnou barvu pak mají také gripy na řídítkách a chránič hrazdičky. Aby byla motorka opravdu decentní a elegantní, má kryty chladiče a podsedlové plasty v matné černé a ani číselná tabulka s logem není nijak vykřičená. S touhle motorkou by člověk v klidu mohl dojet v obleku na jednání a od ostatních členů dorazivších v německých prémiových vozech by určitě sklidil uznalé pokyvování.
Technický základ je samozřejmě identický se základním Scramblerem. Sílu 40 koní a 43 Nm mu dává vodou chlazený jednoválec Zongshen, rám je trubkový ocelový doplněný o hliníkovou kyvnou vidlici, pěknými kousky lehké slitiny jsou i brýle na obrácené vidlici nebo obrobek spojující rám s kývačkou a motorem. Zdvihy odpružení jsou solidních 150 milimetrů, které doplňují přední 19palcové a zadní 17palcové kolo, brzdy dodává Brembo pod svou rozpočtovou značkou ByBre. Celý tenhle balíček by s příchodem Deluxe měl být zase o něco dokonalejší, ve Fanticu totiž zapracovali na dodávce paliva a slibují méně ucukanou reakci na přidání a ubrání plynu. Zároveň k tomu také o něco živější projev jednoválcového motoru. Drobnou úpravou si prošlo také odpružení, které dostalo o něco měkčí a komfortnější nastavení. Podle zpráv italských novinářů by poslední změnou u nových Caballer mělo být o 20 milimetrů nižší sedlo (800 mm) a k dostání by měla být ještě sada, která případně celou motorku sníží o další 2 centimetry. V Itálii už je novinka dostupná a cenově se řadí mezi základní Caballero, u nás nabízené za 179 900,-, a Caballero Rally, za které dáte bez jedenácti stovek rovných dvě stě.
Informace o redaktorovi
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.