yamaha_demo_tour




Gas Gas přidává pro rok 2022 další modely

Zatímco stroje od značek KTM a Husqvarna prezentuje mateřský koncern Pierer Mobility Group v poměrně těsném časovém sepětí, Gas Gasy pořád má zatím tak trochu odděleně. Novinky od původně španělské značky tak přicházejí později, ale je jich více. Dokonce hned o tři, resp. čtyři modely.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Novodobé rakouské Gas Gasy za sebou mají první modelový ročník a necelý rok fungování, takže asi nepřekvapí, že co se nějakých úprav týče, neproběhly žádné. Ani grafika se u modelů 2022 nemění, ale to určitě ničemu nevadí, však ta letošní ještě zdaleka není okoukaná a Gasíky v té červené (motokrosy), resp. červeno-bílé (endura) vypadají parádně. Ale to samé se týkalo i trialů 2022, které jsou „venku“ už od března a jedinou změnou je homologace na Euro 5. Tu mají i endura označená jako EC, kde se nic nemění a stále tam najdeme dva dvoutakty (EC 250, EC 300) a dva čtyřtakty (EC 250F, EC 350F), přičemž u Gas Gasu překvapivě nemají velké čtyřdobé kopyto o objemu 450 či více. Třeba napřesrok.

Motokrosová řada nese označení MC a ta je pro příští rok podstatně silnější, když přibyly hned dva modely. Vlastně když do motokrosů započteme ještě dětské minicrossy, jež Gas Gas někdy prezentuje zvlášť a někdy zase ne, tak tři modely. Začneme tím nejmenším, což je právě dětský minicross MC 85 17/14. Pětaosmdesátka byla v nabídce již letos, ovšem na velkých kolech 19/16 (fotky jsou k dispozici dokonce jenom s těmi velkými koly), teď si zátah šestikvaltového dvoutaktu s přívěrou užijí i menší svišti, akorát odpružení WP Xact bude mít víc práce. Pro ještě menší závodníky má Gas Gas v nabídce i modely MC 50 a MC 65 plus elektrickou MC-E 5.

Nová menší pětaosmdesátka v nabídce české sítě oficiálně není, ale další novinka už ano. Tou je motokrosový dvoutakt MC 250, který doplňuje stopětadvacítku, a je jasné, že na tohle ďáblovo náčiní už budete muset mít ruce. Pro milovníky těch nejryzejších zážitků, ostrého výkonu a nízkých servisních nákladů bude ovšem MC 250 požehnáním. Plochý karburátor, pětikvalt od Panklu, DDS spojka, brzdy Brembo, odpružení WP Xact vzadu s přepáčkem, prostě samé fajn věci. Ale běda, jak téhle potvoře přestanete vládnout!

To třetí motokrosová novinka, čtyřdobá MC 350F, bude na ovládání mnohem milejší. Tenhle model zaplňuje díru mezi dvěstěpadesátkou a čtyřistapadesátkou, stejně jako u sesterských KTM a Husqvarny. Spousta motokrosařů nedá na tenhle objem dopustit, ta kombinace lehkosti (bez paliva 99,5 kg) a výkonu (58 koní!) prostě funguje, zejména na nižších výkonnostních úrovních.

Čtvrtá a poslední novinka není určena nejen pro český, ale ani pro evropský trh. Jde o cross country dvoutakt EX 250, přičemž pětihlavá řada EX (dvoutakty 250 a 300, čtyřtakty 250, 350 a 450) je připravena pro americký trh a je to jakási kombinace měkkých endur a ostrých motokrosů. Kdy ta bude v USA dostupná, netušíme a je nám to jedno. Nás zajímají ty „naše“ modely, a u těch vězte, že většina je u dealerů – aby ne, když jsou s modely 2021 identické. Ty opravdu nové, tedy MC 250, MC 350F a MC 85 na malých kolech by se u prodejců měly začít objevovat zhruba od října.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 5 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Kytí přispěla 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist