ktm_unor




Benelli chystá TRK 800, malý Harley-Davidson přijde v létě

Co to jako má být, míchat v jednom článku italskou Benelli s Harleyem? On se totiž loni v létě Harley-Davidson dohodl s čínskou firmou Qianjiang, že pro něj bude vyrábět maloobjemový motocykl. Stejná společnost vlastní také italskou Benelli a byla to právě interní tisková konference Číňanů, ze které unikla fotografie potvrzující příchod nových strojů.

O případu H-D jsme informovali samozřejmě hned jak tahle zpráva vyšla, od té doby se moc nových informací neobjevilo. Ono vlastně také není co zjišťovat, základ v Benelli 302S je známý, finální vzhled se od grafických podkladů bude lišit pravděpodobně jen minimálně, teď můžeme doplnit tak akorát datum představení. Na fotce prezentace, kterou vynesl někdo z účastníků tiskové konference a která už vesele koluje motocyklovým světem, je u modelu HD338 vidět polovina června, tedy rok po prvním oznámení.

Mnohem zajímavější nám ale na této prezentaci přijdou další modely Benelli. Příchod TNT600i pravděpodobně není nic pro nás Evropany. Šestistovkové čtyřválcové TNT se prodává v Indii, kde vešly v platnost pro letošní rok nové emisní limity, a právě k nim se váže inovace modelu 2020. V polovině března by se mělo objevit inovované TRK502X následované na konci dubna očekávaným Leoncinem 800. Nedlouho po něm, v polovině května, by měl zažít premiéru nový čtyřválec 600N se sportovnějším bratříčkem 600RR. Pořád nám moc nejde do hlavy, proč by si Benelli stavěla konkurenci pro své 752S, tak se nechme překvapit, jestli vůbec půjde o model pro Evropu. Spolu s HD338 se pak objeví dvěstěpadesátka, údajně by mělo jít o retro jednoválec podobný modelu Imperiale. Hned měsíc po něm má své místo v prezentaci model, který zahraniční novináři přeložili jako Empire 530. Tady se dá jenom hádat, zda-li nepůjde o Imperiale s větším motorem nebo o něco úplně jiného. A v polovině září máme ten nejzajímavější údaj s názvem TRK800. Už menší pětistovka je solidní motorka za slušné peníze a osmistovka by mohla jít v jejích šlépějích.

Základ čekejme v modelu 752S respektive v osmistovkovém Leoncinu, takže něco kolem osmdesátky koní a 70 Nm, což na lehce svižné cestování bude bohatě stačit. Pokud půjde novinka ve šlépějích své mladší sestry, bude k dispozici nejprve v silničním provedení se sedmnáctipalcovými koly, později přidá i offroadověji se tvářící variantu s větším předním kolem. Ostatní věci včetně designu a další výbavy jsou ve hvězdách, každopádně se nám tu rýsuje další zástupce střední třídy cestovních endur, který určitě dokáže bodovat hlavně atraktivní cenovkou. Vzhledem k datu uvedenému v prezentaci tipujeme, že se ho dočkáme buď v Kolíně na Intermotu nebo v Miláně na veletrhu Eicma. Tam už bychom také měli mít jasno o osudu šestistovkového čtyřválce a o tom, jestli se i v Evropě dočkáme jeho provedení GT. Hlavně ale doufáme, že se s palbou nových modelů trošku zrychlí jejich skutečné zahájení výroby, protože to v případě současné Benelli není žádná sláva.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Autoři článku obdrželi prémie 18 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Mraf přispěl 6 Kč
Hydropes přispěl 6 Kč
pernik92 přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist