Harley-Davidson představuje cestovní enduro, streetfighter a další
Text: Honza Zajíček | Foto: H-D | Video: H-D | Zveřejněno: 1.8.2018 | Zobrazeno: 32 724x
Včera doslova obletěly svět fotky chystaných modelů Harley-Davidson. Není se čemu divit, továrna doslova šokuje zcela novými kubaturami a třídami. Hlavními hvězdami jsou cestovní model Pan America a naked Streetfigter, ale to není všechno. U Harleye pomalu přichází revoluce.
Oficiální název projektu by se dal přeložit jako „více cest na H-D“, a už z názvu je jasné, že se v Milwaukee pokusí o rozšíření svého portfolia do dosud nepoznaných kategorií. Odvážný plán směřuje až do roku 2022, kdy se k dosud představeným novinkám přidají ještě další, zatím neznáme stroje. „Vedle našich stávajících věrných jezdců se pomocí naší revoluce za svobodu na dvou kolech budeme snažit oslovit i další řidiče, kteří si doposud nemysleli, že bychom jim mohli nabídnout nějaké vzrušení z jízdy,“ dodává k budoucnosti H-D CEO a prezident značky Matt Levatich. Proto H-D představuje modulární platformu motorek o objemech 500 – 1250 kubíků, která pokryje tři naprosto odlišné segmenty se čtyřmi objemy motorů. První modely využívající tuhle platformu by se měly objevit v roce 2020 a další by je měly postupně doplňovat až do roku 2022.
Harleji samozřejmě půjde i o udržení stávajících zákazníků a své silné pozice na trhu, na kterou jim ale nemilosrdně šlape na paty další americká značka – Indian. Proto bude i nadále pokračovat vývoj a vylepšování stávajících Touringů a Cruiserů. Fanoušci těchto modelů se tak nemusí ničeho bát, nebudou vůbec o nic ochuzeni.
Důležitost Asijských trhů dokládá fakt, že H-D prostřednictvím spolupráce s tamními výrobci chystá vývoj dostupných malých modelů o objemu 250 – 500 kubíků. Ty by měly pomoci v rozvoji jména H-D v Indii, jednom z největších a nejrychleji rostoucích trhů na světě a samozřejmě i na dalších Asijských odbytištích. Nás ale hlavně zajímá, co se bude dít tady. Pojďme si tedy představit, co na nás Harley chystá.
Livewire
První novinka není úplně novinkou. Koncept elektrické motorky představili v Milwaukee už v roce 2014. Od té doby probíhal průzkum trhu a vývoj elektromotocyklu, to vše vyvrcholí v příštím roce, kdy se Livewire dostane do prodeje. U H-D mluví o typickém Harleyovském vyjádření individuality, ikonickém stylu a výkonu, nicméně motorka nemá vůbec nic společného s choppery a cruisery. Místo toho vidíme motorku s klasickou naháčovskou geometrií a ergonomií, takže by spíš než o motorku na poklidné kochání mělo jít o zábavný stroj s chutí k zatáčení, který bude k dispozici během roku 2019.
V H-D několikrát mluvili o tom, že chtějí být špičkou v rozvoji elektromotorek, takže tu máme také skici připravovaných lehkých městkých strojků, které by do roku 2022 měly rozšířit flotilu elektrických Harlejů. Nejzajímavější je asi skica flattrackeru, který má nejblíž ke klasickým motorkám, další dva obrázky už míří spíš mezi městská elektrokola. Na to, jak budou vypadat ve finále, si ale ještě počkáme.
Pan America
Že se Harley pustí do cestovního endura, by napadlo asi málokoho. Segment motocyklových SUV je ale z hlediska tržeb tak lákavý, že si ho ani výrobce „dlouhých vidlí“ nemůže nechat ujít. Představuje proto prototyp motocyklu 1250 Pan America. Jak už jsme psali výše, jde o jeden ze strojů nové modulární platformy, jejímž základem je zcela nový motor. Z fotek můžeme věštit, že půjde o moderní vodou chlazený agregát poplatný dnešní době. Dá se tedy čekat čtyřventilová technika, rozvod OHC, o elektronickém plynu a z něj vyplývajících asistentech nemá v dnešní době smysl vůbec pochybovat.
I když je motorka na fotkách vyfocená na terénních gumách, tak vzhledem k nízkým zdvihům a velikosti kol tipujeme, že půjde vyloženě o silniční cenduro. Kromě loga H-D na nádrži motorka zaujme i svým vzhledem, který je vskutku originální. Představení sériového modelu je plánováno na rok 2020, uvidíme, jak moc se bude lišit od tohohle prototypu.
Streetfighter
Motorka s tímhle názvem už tady byla. Byla z Itálie a byla výborná, takže si H-D nasazuje celkem vysokou laťku. Ve stejném roce jako cestovní enduro má vyjet z bran americké továrny také sportovní silniční naked s objemem 975 ccm. Vzhled je správně agresivně nahrbený a dává tušit motorku s chutí ke zlobení. Uvidíme, jak s tím bude korespondovat motor, protože to vypadá, že nový agregát bude stále dlouhozdvihový. Ale to měly i všechny Buelly a přesto, nebo právě proto, si našly spoustu fanoušků.
Custom
Poslední představený prototyp už bude hrát do not fanouškům klasických Harleyů. Budou mu ale muset odpustit nový vodou chlazený agregát, podobně jako u modelů V-Rod. Jinak jde ale o klasické H-D, nicméně řádně přiostřené. Nízký minimalistický vzhled, balonové pneumatiky a nahoru vyvedené výfuky opravdu připomínají spíš povedenou stavbu. Tenhle moderní „powerbobber“ by se měl objevit v roce 2021. Budoucnost H-D vypadá opravdu zajímavě.
Video
Informace o redaktorovi
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.