yamaha_demo_tour




Novinka: Harley-Davidson Road King Special

Další model s novým motorem Milwaukee-Eight je tady. Harley-Davidson představuje nový custombagger v temně černém stylu s vyšším výkonem a rychlejší akcelerací, Road King Special 2017.

Pro mnoho fanoušků značky Harley - Davidson byl Road King vždy tím pravým klasickým touringem. Jeho legendární silueta je součástí tradice, jejíž kořeny sahají až do roku 1949, kdy první stroje této řady s označením FL vyrazily na silnice. V roce 2017 začíná téměř 70letá historie tohoto modelu psát svoji novou kapitolu a „Král silnic“ se vrací jako novinka aktuálního modelového roku, s novým motorem Milwaukee-Eight, s lepšími jízdními vlastnostmi a v moderním dominantním stylu.

Nový Road King Special, zahalený v temně černém kabátu, je moderním ztvárněním klasického modelu a posouvá styl touringů Harley-Davidson novým směrem. Vylepšený motor a styl doplňuje i nové odpružení. Nová konstrukce předních vidlic podporuje lepší tlumení a kompletně přepracované zadní odpružení nyní umožňuje hydraulické nastavení předpětí (místo předchozího vzduchového).

„Řada FL vždy odrážela čistý zážitek z jízdy ve stylu Harley-Davidson. Záměnou chromovaných prvků za temně černé provedení a snížením profilu jsme posunuli tradiční model Road King
do nového stylu a vytvořili moderního reprezentanta scény customových baggerů. Road King Special je postavený pro silné zážitky z jízdy a nelze mu upřít razantní výraz. Přesně tak jsme si
ho představovali,“
říká Brad Richards, Styling & Desing viceprezident Harley-Davidson.

Moderní styl, vysoká řídítka, dominantní temný lak

Temně černé přední části dominuje masivní těleso světlometu, charakteristický prvek tvarů Road King Special, ještě zvýrazněný absencí standardního čelního štítu. Celkový dojem posilují vysoká řídítka typu „mini-ape“, jež umožňují jezdci zaujmout agresivní a zároveň pohodlnou jízdní pozici.

Kryt motoru, řídítka a ruční ovladače, zrcátka, směrovky, boční kryty motoru a vzduchového filtru, koncovky a kryty výfuků modelu Road King Special jsou také provedeny v černé barvě. Chrom najdeme pouze na některých klíčových součástech motoru – kryty vahadel, trubice zdvihacích tyček a kryty zdvihátek – aby vynikl ikonický tvar motoru Milwaukee-Eight. Motor má nový kryt zapalování se stejným povrchovým zpracováním, jaké využívá konzola na nádrži a vzduchový filtr.

Nová lesklá černá kola Turbine jsou odlitá z hliníkových slitin. Přední kolo o průměru 19 palců doplňuje úzký blatník. Protažené sedlové brašny vzadu kopírují křivku výfuků a navozují dojem sníženého podvozku, aniž by bylo nutné zkracovat zdvihy odpružení. Zadní kryty vyplňují prostor mezi sedlovými brašnami a zadním blatníkem a ve spojení s nízko osazeným držákem registrační značky posilují snížené linie zádi motocyklu. Standardní výbavou modelu Road King Special je bezpečnostní systém Harley-Davidson Smart Security.

Road King Special je prvním modelem, který přichází s motorem Milwaukee-Eight v temně černé barvě. Motory Milwaukee-Eight mají o 10 % vyšší točivý moment než předchozí motory používané
u motocyklů řady Touring. Kromě navýšeného zdvihového objemu mají tyto motory také větší kompresní poměr a čtyřventilové hlavy válců s 50% nárůstem kapacity sání a výfuku. Ventily není nutné seřizovat, konstrukce zdvihátek ventilů umožňuje nastavit ventilové vůle v továrně pro celou dobu životnosti motoru. Dvě zapalovací svíčky na válec přispívají k účinnějšímu spalování. Rozvody s jednou vačkovou hřídelí jsou lehčí, mechanicky jednodušší a mají nižší vnitřní tření i menší hlučnost.

Rychlejší akcelerace

Motor Milwaukee-Eight váží stejně jako jeho předchůdci, takže jeho vyšší výkon přímo přispívá
k rychlejší akceleraci motocyklu. Motocykly s pohonnou jednotkou Milwaukee-Eight 107 zrychlují v porovnání s motory TwinCamHigh Output 103 z nuly na 100 km/h a ze stovky na 130 km/h o 11 % rychleji, což odpovídá 2-3 délkám motocyklu.

Systém odvodu tepla

Motor Milwaukee-Eight přináší vyšší komfort řidiče a spolujezdce v důsledku lepšího odvodu tepla
a přepracovaného výfukového systému. Cílené chlazení motoru Milwaukee-Eight 107 směruje chladicí olej k nejexponovanějším oblastem hlav válců. Nové snímače klepání umožňují přesnější řízení časování. Koncovky výfuků byly posunuty do nové polohy a katalyzátor byl přesunut tak, aby se teplo nedostávalo ke spolujezdci. Volnoběžné otáčky klesly z 1000 ot/min na 850 ot/min.

Pohodlnější pozice

Nová úzká konstrukce primárního převodu a štíhlý tvar vzduchového filtru přinášejí více místa pro nohy a umožňují jezdcům snazší došlápnutí nohou na zem. Všechny modely s motorem Milwaukee-Eight jsou vybaveny zesílenou hydraulickou spojkou Assist& Slip.

Nižší vibrace

Motor Milwaukee-Eight je uložený v gumových silentblocích a používá vyvažovací hřídel, díky které dokáže vyrovnat 75 % primárních vibrací při volnoběžných otáčkách. Zachovává si tradiční pocit motorů Harley® V-Twin, ale hladký chod při vyšších rychlostech přináší pohodlnější jízdu pro jezdce i spolujezdce.

Plnější zvuk výfuků

V důsledku lehčích ventilů, optimalizovaného provedení krytů a vylepšení převodového ústrojí má nová pohonná jednotka nižší mechanický hluk. Sání a vzduchový filtr jsou konstruovány tak, aby tlumily hluk sání, ale současně zajišťovaly maximální kapacitu. Nižší mechanický hluk pohonné jednotky dává vyniknout legendárnímu dunění dvouválcového motoru Milwaukee-Eight, a přitom umožňuje splnit všechny globální emisní a hlukové normy.

Vylepšené dobíjení

Nový systém nabíjení motoru Milwaukee-Eightmá o 50 % větší výkon při volnoběžných otáčkách, aby vyhověl zvýšeným nárokům, jaké vyžadují moderní cestovní funkce jako přídavné osvětlení, výkonný audiosystém, vyhřívané prvky a další doplňky.

Ovladatelnost i pohodlí modelu Road King Special zvyšují nové komponenty předního a zadního odpružení, které používají všechny motocykly Harley-Davidson 2017 řady Touring.

Vylepšené jízdní vlastnosti, větší pohodlí

Nové zadní tlumiče využívající emulzní technologii umožňují o 15 až 30 % větší rozsah nastavení předpětí než předchozí standardní tlumiče modelů Touring. Přední odpružení využívá novou technologii s dvojitým průtokovým ventilem, která se vyznačuje výkonným tlumením díky kazetové konstrukci používané u závodních strojů a lineárními parametry útlumu a sníženou hmotností. Propojené brzdy Reflex se systémem ABS jsou zárukou výkonného a dobře regulovatelného brzdného účinku.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (12x):



TOPlist