ktm_unor




Nový Challenger od Indianu chce být nejlepším americkým baggerem

Jeden týden motor, druhý týden celý motocykl. Tak přesně tuhle strategii použil americký Indian při uvádění nového Challengeru. Ještě jsme ani pořádně nevstřebali informaci o novém dvouválci PowerPlus a už tady máme celý motocykl, jenž podle výrobce má dramaticky předefinovat výraz americký bagger. Hlavními zbraněmi mají být americké svaly, o úroveň lepší technologie a prémiový komfort.

Kapitoly článku

Slibuji, že už se pokusím ty PR řečičky, které jsem si půjčil do úvodu nahoře, omezit na minimum. Když mně to někdy nedá a musím se o ně podělit, doufám, že se také dobře bavíte. Jako třeba u vět: „Indian Challenger přináší novou úroveň výkonů pro jezdce, kteří chápou, že zdánlivě malé detaily dělají velké rozdíly. Naším záměrem bylo nenechat žádný kámen neotočený a udělat bagger, který překračuje standardy v kategoriích, jako je výkon, ovladatelnost, pohodlí a technologie.“ Amen.

Začneme tím, co už víme. Challenger pohání úplně nový dvouválec PowerPlus o objemu 108 krychlových palců, tedy 1769 cm3, který má čtyřventilový DOHC rozvod, kapalinové chlazení a parametry, jaké ještě sériový dvouválcový americký motor neměl – 122 koní, 178 newtonmetrů. Jelikož je váha Challengeru taková standardně americky baggerová (377 kg Dark Horse, resp. 381 kg Limited) a výkonové parametry velmi nadstandardní, tak to bude asi pěkný zážitek a ty řeči o vůdci baggerové smečky po stránce dynamiky nebudou nadsazené.

Podvozek Challengeru sestává z hliníkového rámu, u Indianu tradičního, doplněného vzadu o kyvku s centrálním tlumičem Fox s hydraulicky štelovatelným předpětím pružiny a vpředu o 43mm USD vidlici, jež se v této kategorii moc nevyskytuje (spíš vůbec). Také zdvihy jsou velmi slušné, 130 a 114 mm, to byste u baggeru nečekali. Kola jsou naopak naprosto obvyklá 19“ a 16“, tady Američané naštěstí zůstali nohama na zemi. Brzdová soustava vypadá celkem přísně s 320mm kotouči a čtyřpístkovými, radiálně montovanými monoblokovými brzdovými třmeny Brembo M4.32 vpředu, vzadu má kotouč průměr 298 mm a třmen má pístky dva.

Přes brzdy se krásně dostáváme k elektronice, která na Challengeru hraje významnou roli. Najdete tady totiž víceosou inerciální jednotku, jejíž funkce výrobce shrnuje pod název Smart Lean Technology, který vás má přesvědčit, že jste v jakékoli zatáčce v naprostém bezpečí. Jde o to, že namísto nějaké obyčejné kontroly trakce tady máte pokročilý dynamický cajk a ABS funguje i v náklonu. Navíc je tady integrovaný i Drag Torque Control, což je protiprokluz při prudkém brzdění motorem. Vše se tradičně nastavuje na přístrojovce, nový sedmipalcový dotykový displej čtyřjádrového Ride Command systému má být tím nejlepším, co se momentálně v segmentu montuje. Ale o jeho funkcích jsme psali už při představení velkých cruiserů Indian 2020.

U baggeru je důležitá samozřejmě i výbava pro cestování, která je také na velmi dobré úrovni. Máte tady tempomat, komfortní sedlo, bezklíčkové zapalování, trojici dynamických módů s příslušným nastavením motoru, ABS i kontroly trakce, voděodolné kufry s objemem přes 68 litrů, 100wattové audio a ochranu proti větru od přední rozměrné kapoty vybavené nastavitelným plexi (v rozmezí cca 70 mm) a uzavíratelnými průduchy.

A právě tahle kapota, poprvé u Indianu uchycená k rámu a nikoli k řídítkům, bude dělit motorkáře na ty, kteří jsou z Challengeru nadšení, a ty, kteří mu nebudou moci přijít na jméno. Je, ehm, svá. Slovíčko „elegantní“ bych sem vůbec netahal. Takový trochu Chevrolet Camaro v jedné stopě. Co se jí určitě nedá upřít, je originalita. Challenger si s ničím jiným nespletete, je fakt jiný než vše ostatní. Na mě je ten dojem až příliš plastový, zůstanu věrný podstatně střízlivějším tvarům Chieftainu, nicméně Challengeru děkuji za to, že rozmnožil nabídku tvarů přední kapoty, která u baggerů dlouhodobě zůstávala poměrně zkostnatělá. Co se mi ovšem vyloženě líbí, je to přední světlo, velký centrální světlomet a boční proužkové pozičky. Mimochodem osvětlení je kompletně z LED diod.

Indian Challenger se bude nabízet ve dvou verzích, a sice coby matný Dark Horse (v matné černé ta přední kapota vypadá poměrně dost bakelitově) s černým motorem anebo zářivě barevný Limited se spoustou chromovaných prvků. Každá z těchto variant bude k dispozici ve třech barvách a budete si ji moci vybavit mnoha doplňky.

V nabídce je buď 70 jednotlivých položek, anebo dva výbavové kity. Pro Dark Horse se bude hodit Rogue Collection s černými prvky a zvednutými řídítky, na Limited zase pasuje Tour Collection s 406mm plexi, opěrkami zad pro jezdce i spolujezdce, stupačkami na padácích, plošinami pro spolujezdce a dalšími drobnostmi.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 9 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Vendis přispěl 3 Kč
medvidek78 přispěl 3 Kč
Zdenek54 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist