Kawasaki cross modely 2012
Text: Petr Poduška | Foto: Kawasaki | Zveřejněno: 20.5.2011 | Zobrazeno: 26 192x
Také Kawasaki už se pochlubila s nejnovějšími výsledky práce svých vývojářů a představila motokrosové speciály, které budou v prodeji pro sezónu 2012. Z prvních zpráv je vidět, že zelený arzenál prošel skutečně důkladnou modernizací. Poměrně zásadní novinky najdeme u KX450F, ale největší rozruch se odehrává kolem dvěstěpadesátky, která jako první motokros na světě dostala do výbavy duální vstřikování paliva. Nejmenší speciály KX85 a KX65 si pro příští rok musí vystačit s novými barvami a grafikou.
Kapitoly článku
Kawasaki KX450F 2012
Řídící jednotka nové KX450F nabízí kromě startovacího asistenta LCM na výběr ještě tři základní mapy: Standard, Hard a Soft. Ty se nastavují pomocí konektorů, dodávaných společně s motorkou. Před jízdou stačí jen vybrat vhodnou barvu konektoru podle a zacvaknout konektor do zásuvky na pravé straně krku řízení. Jako doplňkovou výbavu lze ještě přikoupit klasický kit na přeprogramování jednotlivých palivových map podle osobních preferencí.
Dalším příspěvkem k individualizaci nové KX450F je možnost snadného nastavení jízdní polohy. Hýbat se dá jak s polohou řídítek, tak i s výškou stupaček. Dvě sady excentrických objímek na řídítka vytváří celkem čtyři kombinace jejich umístění: standard, posunutí vpřed o 15 mm nebo 25 mm, či posun vzad o 10 mm. Dva páry děr na držáky umožňují snížit stupačky o půl centimetru, což zároveň posouvá níž těžiště a zlepšuje stabilitu.
Se stejným cílem byly u nové Kawasaki KX450F ořezány na minimum a odlehčeny všechny plasty. Dolů se posunulo všechno, co šlo - včetně palivové nádrže, která současně se stěhováním o dva centimetry níž ztratila skoro litr na objemu a deset deka na váze. Zhubla také přední pneumatika, konkrétně do šířky (z 90/100 na 80/100) i na váhu (o 150 gramů). Inovace u přední gumy už nesouvisí s pozitivním vlivem na těžiště, ale s úsporou neodpružené hmotnosti a lepší ovladatelností. Zapomenout na centralizaci hmoty už se v dnešní době rovná malému konstruktérskému harakiri, a tak i na tenhle moderní vývojový prvek došlo u koncovky výfuku, která je proti loňskému modelu o šest centimetrů kratší. Vyladěno bylo také odpružení, kde podstatná změna proběhla v oblasti přepákování zadního tlumiče.
Kawasaki KX250F 2012
Přestože řídící jednotka nové KX250F musí na rozdíl od předchozího modelu s konvenčním systémem obsluhovat dva vstřiky, pořád ještě ke své práci nepotřebuje akumulátor, a její rozměry narostly jen nepatrně.
U zadního odpružení Uni-Trak se posunulo přepákování tlumiče pod úroveň kyvné vidlice, a vzniklý větší zdvih následně pomohl k přesnějšímu vyladění pérování. Všichni, kdo si pořídí novou KX250F se díky tomu mohou těšit na lepší trakci zadního kola, a výrazné omezení efektu přidřepnutí zadku po přidání plynu.