ktm_unor




Nové modely Kawasaki MX 2011

Nové čtyřtaktní motokrosové speciály od Kawasaki nafasují pro sezónu 2011 řadu hodně zajímavých novinek a některé z nich by se časem mohly uplatnit i u silničních strojů.

Kawasaki představila inovace pro dvě hlavní kubatury zastoupené modely KX250F pro kategorii MX2 a KX450F pro kategorii MX1. Oba stroje dostanou celou řadu vylepšení jako upravený rám, vylepšený motor, ve kterém Kawasaki opět zapracovala na tvaru pístu, zadní odpružení. Závodníci tak dostali posílenou munici, který pomůže zhodnotit jejich jezdecké umění a vystřelit je na stupně vítězů, kde se tyto zelené mašiny především v zámořských pohárech také objevují. Zároveň se také podstatným způsobem stírá rozdíl mezi továrními speciály a sériovými stroji.
Hlavní změny se udály především u modelu KX250F, která po vzoru své větší sestřičky dostala elektronické vstřikování s možností provozu bez baterie. Otočení klikovky pomocí startovací páky dokáže vygenerovat dostatek elektřiny pro elektrický systém a vstřikování, takže motor lze nahodit na první našlápnutí. Přibyla také možnost ladění charakteru motoru pomocí doplňkové sady Kawasaki Fuel Injection Calibration Kit pro ladění poměru vstřikování a map zapalování pomocí počítače. Součástí této sady je navíc i data logging.
Další lahůdkou skrývající se v útrobách KX250F je nový systém předního odpružení Showa pod názvem Separate Function Fork. Zatímco až dosud odpružení ve vidlích sestávalo z dvou kompletů pružiny a olejového tlumení, v novém pojetí jedna trubka obsahuje pružinu a systém pro nastavení jejího předpětí a druhá tlumicí mechanizmus. To podstatně usnadňuje a urychluje ladění charakteristiky odpružení i servis. Kromě lepších vlastnosti nabízí toto řešení i snížení hmotnosti, s čímž ovšem tak úplně nekoresponduje fakt, že nová KX250F je zhruba o půl kila těžší než loňská verze.

Video

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (16x):
Motokatalog.cz



TOPlist