ktm_unor




KTM Duke 690 Track. Ready to race?

O tom, že se letos na okruhy díky KTM Duke Cupu vrací tradice závodů na jednotných sériových motocyklech, jste už nejspíš slyšeli. Jestli se vám představa ježdění na okruhu s nabroušeným Dukem líbí, ale z nějakých důvodů se šampionátu nemůžete zúčastnit, máme pro vás skvělou zprávu. KTM uvolní dvě stovky stejných strojů do volného prodeje.

Kapitoly článku

Když jsme na podzim viděli v Miláně model 690 Duke poprvé, netušili jsme, že KTM rozjede s touhle novinkou tak velkou parádu. V únoru pak přišly zprávy o tom, že se rakouská značka stala sponzorem připravovaného seriálu závodů European Junior Cup (EJC), které doplní vybrané závody mistrovství světa Superbike. Všichni závodníci budou mít k dispozici stejný materiál, a jak správně tušíte, půjde o motocykly KTM 690 Duke. Na cestu k prvnímu startovnímu roštu dostaly do výbavy něco málo závodních komponentů, jejichž správnou funkčnost vyzkoušel a naladil Jeremy McWilliams. Do seriálu, který se skládá z osmi závodů přidružených k vybraným závodním víkendům mistrovství světa Superbike, mezi nimiž figuruje také Brno v druhé půli července, už jsou přihlášeni jezdci ze třinácti zemí.
Značce KTM se před časem v podobné situaci osvědčilo dát na trh omezené množství závodně naladěných supersportů RC8 R Track, které byly vyvinuty pro podobný účel jako letošní závodní speciály 690 Duke. Proto se Rakušané rozhodli vyrobit nad rámec potřeby závodů dalších 200 motocyklů 690 Duke, stejně vybavených a nastavených, jako jsou stroje připravené na závody KTM Cupu EJC. Na to, jak exkluzivní nabídka leží na stole, není cena nijak přemrštěná: za méně než 10 000 EUR můžete mít KTM 690 Duke s celou řadou komponentů od KTM PowerParts, ale hlavně s výkonem o 9 koní nad běžnou verzí, a hmotností o 10 kg menší oproti standardním 150 kilům. Homologace pro použití v silničním provozu bohužel není součástí dodávky – motorce po dietě totiž chybí některé základní prvky, povinné výbavy.
Ke zvýšení výkonu motoru si ladiči vzali na pomoc kompletní titanový výfuk Akrapovic, trochu si pohráli s airboxem, a navrch přidali vačkovou hřídel a palivovou mapu s logem PowerParts. Myslelo se také na pohodlí závodníků – díky změnám v ergonomické oblasti a použití sedla PowerParts má jezdec na Duke Track více prostoru na střídání posezu na motorce. Stupačky ze skladu originálního příslušenství PowerParts zvyšují světlou výšku a poskytují lepší zpětnou vazbu než základní verze, a užší řídítka Renthal umožňují zaujmout závodnější pozici. 
Rám zůstal prakticky beze změny, ale na podvozku se ještě nějaké rezervy našly. Jako první šlo stranou ABS, které jezdci na okruhu zdaleka neocení tolik jako nové radiální třmeny Brembo. Nová přední vidlice WP je plně nastavitelná, stejně jako zadní tlumič od stejného výrobce. Jestli chcete zažít pocity závodníků European Junior Cupu, máte jedinečnou možnost.

Specifikace KTM 690 Duke Track

  • KTM PowerParts: airbox, vačky, řídítka, sedlo
  • Plně nastavitelné odpružení vpředu i vzadu
  • Ráfky Marchesini z lehkých slitin
  • Závodní brzdový systém a kotouče Brembo
  • Titanový/karbonový výfukový systém Akrapovic
  • Antihopingová spojka APTC
  • Pevné stupačky a záchytná kapota na olej podle mezinárodních závodních předpisů
  • Snížená řídítka
  • Kryt zadního sedla
  • Suchá hmotnost: 140 kg (-10 kg oproti standardu)
  • Výkon: 79 k (+9 k oproti standardu)

Termíny závodů European Junior Cupu 2012
  • 22. 4. – Assen (NL)
  • 6. 5. – Monza (I)
  • 10.6 – Misano Adriatico (I)
  • 1. 7. – Motorland Aragon (E)
  • 22. 7. – Brno (CZ)
  • 5. 8. – Silverstone (GB)
  • 9. 9. – Nürburgring (D)
  • 7. 10. – Magny Cours (F)

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (12x):



TOPlist