ktm_unor




KTM představila speciál na Dakar 2019

Stojí ranec, a přesto na ní na Dakaru potkáte suverénně nejvíc závodníků. Podívejte se, jak bude KTM 450 Rally Replica pro příští rok - koupit si ji bohužel nemůžete...

KTM sbírá tituly na Dakaru jak na běžícím pásu. Pravda, často jí k tomu pomůže smůla některého z konkurenčních jezdců, taková Honda už měla na vítězství našlápnuto několikrát a vždycky to skončilo nějakým průšvihem, jenže na to se historie neptá. Ta vidí jen tu souvislou nekonečnou řadu dakarských triumfů.
Ovšem pro KTM je možná ještě důležitější, že dominuje nejen na čelních místech, ale i v celkovém zastoupení na startu každého ročníku. Bez diskusí, je to tím, že rakouská značka zajišťuje nejlepší servis. Ne snad že by se ten nejposlednější soukromník dočkal stejného přístupu jako tovární jezdec, ale když si to předplatí, počítá se s ním. A na Dakaru je servis a přístup k náhradním dílům alfou a omegou.

Neoddiskutovatelný fakt ovšem je, že kátéemka tenhle svůj rallyový speciál udělala prostě dobře. Koně, odolnost, ovladatelnost, to všechno tam je - na nevyvážené rachotině možná dokážete vyhrát jednou, ale ne tolikrát. Takže piloti, kteří jezdí nejen Dakar, ale i jiné vytrvalostní soutěže (je jich spousta, akorát ten Dakar je prostě nejvíc vidět), mají na výběr, jestli skládat nějakou motorku na vlastní pěst, anebo se vydat osvědčenou a fungující cestou.
Je to mimo jiné o penězích. Tedy, hlavně o penězích. V KTM 450 Rally Replica dostáváte to nejlepší, ale taky za to musíte zaplatit. Cena je dlouhá léta plus mínus stejná, pro tenhle nový model kátéemka udává 26 000 Eur bez daně, čili skoro 700 tisíc, s daní plus další víc než kilo. A i kdybyste ty peníze měli, tak si ji nekoupíte. Tyhle motorky se u továrny objednávají dlouho dopředu a všech 75 kousků ročníku 2019 už má své majitele.

Rakušanům ke cti musíme připsat, že i když nemají problém s prodejem, neustále tuhle motorku zdokonalují. O modelu 2019 dokonce mluví jako o výrazně inovovaném po všech stránkách, s výrazně centralizovanější hmotností a lepší ovladatelností. Jednovačková čtyřipade nabídne více síly v celém spektru díky nové hlavě, lepší převodovku a ještě větší trvanlivost. Motormanagement je nový s jiným vstřikovacím hrdlem, stejně jako airbox, který postoupil trochu místa elektroinstalaci a baterce.
Dosti upravené je i šásko. Kývačka je úplně nová, navíc s přepracovaným přepáčkem a jiným zadním tlumičem, přední vidle s uzavřenými cartridgemi nyní nese označení WP XACT PRO 48. Ač laikům může Rally Replica připadat pořád stejná, tak věřte, že i kapoty jsou úplně jiné a nádrže upravené. Jezdec dostane k dispozici měkčí sedátko, ovšem během závodního nasazení si na něj stejně sedne jen málokdy...

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 33 Kč od 11 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
TomekEV přispěl 3 Kč
C3RNY přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
basett přispěl 3 Kč
Selver přispěl 3 Kč
PParez přispěl 3 Kč
Milan_S přispěl 3 Kč
jardahoral přispěl 3 Kč
Jacob_M800 přispěl 3 Kč
DIESEL1100 přispěl 3 Kč
DoktorMax přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist