yamaha_brezen




Sportovnější Moto Guzzi V7, inovace V100 Mandello a výroční barvy pro Stelvio

Když italská značka vloni zásadně předělala svůj klasický motor modelu V85TT a doplnila ho o variabilní časování ventilů, všichni jsme čekali, že ho brzy dostanou i nové modely V7. Ale představené novinky V7 jdou vlastní cestou. Mají vyšší výkon, lepší výbavu a pokročilejší elektroniku, ale jinak to s modernizací nepřehánějí a po stránce designu zůstávají věrné klasice.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Moto Guzzi V7 Sport

Jeden z nejprodávanějších modelů Guzzi dostává pro letošek pořádnou posilu a zatímco až dosud šlo vždy hlavně o retro stroje, teď už se vůbec nemusí stydět za označení V 7 Sport, které poprvé dostal už jeho vzor před téměř 60 lety. S novou výbavou v podobě dvou kotoučů přední brzdy a obrácené přední vidlice už nebude problém naplno využít posílený motor. Bez změny zůstává ocelový dvojitý kolébkový rám, dva zadní tlumiče i rozložení hmotnosti. Nová jsou také paprsková kola z lehké slitiny, která oproti kolům modelu V7 Stone ušetřila 1,8 kg.

Ikonický vzduchem chlazený podélně uložený dvouválec do V s kardanem teď plní normu Euro 5+. Nově je zde ovládání plynu Ride-by-Wire, které kromě přesnějšího a řízení vstřikování umožnilo začlenit i tempomat. Motor také dostal nové vačky s vyšším zdvihem ventilů, menší změny proběhly i v sání a výfukovém systému, pro novou normu Euro 5+ namontována třetí lambda sonda. Výkon se zvýšil o 4 % z 65 k při 6800 ot/min na 67,3 k při 6900 ot/min. Hlavně ovšem došlo k nárůstu točivého momentu ze 73 Nm při 5000 ot/min na 79 Nm při 4400 ot/min a výrobce slibuje mnohem plnější a lineárnější průběh točivého momentu. K jízdním režimům Road a Rain, které jsou společné pro všechny modely této rodiny, zde přibyl jízdní režim Sport vyvinutý speciálně pro tento model V7 Sport, navíc je nově k dispozici také náklonové ABS a kontrola trakce.

Hlavní posilou je přední brzda a dva plovoucí kotouče o průměru 320 mm a monoblokové radiálně uchycené čtyřpístkové třmeny Brembo. Prověrkou prošla také převodovka, u níž se snížila hlučnost prvního rychlostního stupně, silnější konstrukci dostal také kardan, který by teď měl být spolehlivější, protože po internetu se občas objevovaly stesky majitelů na netěsnosti kardanu. Mezi další vychytávky patří inovovaná spínací skříňka a palivoměr.  K dispozici budou dvě barvy: historická Verde Legnano jako u prvního modelu V7 Sport nebo pastelová Grigio Lario. V podstatě stejné aktualizace jako u modelu Sport, ale bez obrácených vidlic, dostaly i modely V7 Special a V7 Stone.

Moto Guzzi V100 Mandello

Tento inovativní roadster přišel s hodně novou architekturou motoru a spolu s konstrukčně podobným modelem Stelvio posunuly značku Moto Guzzi do moderní doby, kde může konkurovat dalším evropským a japonským značkám. Pro příští sezónu dostane verze Moto Guzzi V100 Mandello S, která už tak byla "nabušená" bohatou technologickou výbavou zahrnující semiaktivní odpružení Öhlins Smart EC 2.0, obousměrné rychlořazení, systém monitorování tlaku v pneumatikách TPMS a multimediální platformu Moto Guzzi MIA, navíc další posilu. Od modelu Stelvio zdědí systém PFF Rider Assistance s technologií 4D Imaging Radar, který díky funkcím varování před čelní srážkou (FCW), sledování mrtvého úhlu (BLIS) a asistenta pro změnu jízdního pruhu (LCA) zajišťuje bezpečnější jízdu.

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute

Tato barevná limitka vzdává hold stejnojmennému slavnému alpskému průsmyku Stelvio, otevřenému v roce 1825. V limitované a číslované edici vznikne 2 758 kusů, což je nadmořská výška průsmyku. Slavný průsmyk spojující údolí Valtellina a Val Venosta má celkem 88 ostrých zatáček, z toho 48 z tyrolské strany, 40 z lombardské strany. Na to odkazuje i grafika tohoto motocyklu, která zahrnuje třeba legendární vlásenkové zatáčky a zeměpisnou délku a šířku.

 

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



cfmoto_duben
Objednat reklamu
TOPlist