ktm_unor




Eicma: Tři novinky od Moto Morini

Trojici nových strojů představila světu italská značka Moto Morini ještě před zahájením milánského veletrhu EICMA. Včera uvedla model se stylovým názvem Milano, odkazující na model 3 1/2 ze sedmdesátých let, spolu s café racerem postaveným na základech Corsara ZZ. Dnes odhaluje třetí novinku, kterou je Scrambler vycházející z modelu Milano.

Kapitoly článku

Motorku nesoucí název druhého největšího italského města pohání vidlicový dvouválec Bialbero Corsa Corta s 1187ccm, navržený Francem Lambertinim. Ten samý člověk má na svědomí i dvouválcovou třistapadesátku, bijící v rámu originální 3 1/2 z roku 1969. Oproti Corsaru nabídne nižší výkon 110 koní a celkově bude umírněnější.

Základ podvozku tvoří fanouškům značky dobře známý trubkový rám, který prodělal zásadní úpravy pro snazší ovladatelnost, a to hlavně pro méně zkušené jezdce. Vpředu ho doplní plně nastavitelná obrácená vidlice s kluzáky potaženými DLC povlakem pro snížení tření. O tlumení nové zadní kyvné vidlice se pak stará (opět plně nastavitelný) centrální tlumič vyvinutý přímo pro Moto Morini.
Motorka přijíždí na kovaných kolech doplněných o 320 mm brzdové kotouče vpředu a jeden 320 mm disk vzadu. Do něj se bude zakusovat dvoupístkový třmen, přední kotouče bude krotit pár čtyřpístkových monobloků. Vše je samozřejmě od Bremba. O provoz ABS se stará jednotka Bosch 9.1 MP a můžete ho jednoduše vypnout tlačítkem na řídítku. Jestli protiblokovací systém běží se dočtete na TFT displeji, který Milano přebírá z Corsara. Pro nový model je ale vybaven originální grafikou.

Druhou včerejší novinkou je café racer, jehož celé jméno zní Moto Morini Corsaro Ti22, a už jeho název leccos naznačuje. Vrcholné Corsaro ZZ shodilo své svršky a místo nich obléklo slušivý retro-kabátek z hliníku. Přední světlo doplňuje malá kapotáž, nádrž je užší s celkově upraveným tvarem. Tuhle dvojici pak doplňuje jednomístná podsedlovka. Černo-zlaté lakování pak silně kontrastuje s broušeným aluminiem.

Zkratka Ti22 odkazuje na oblíbený tuningový materiál – titan. Z něj je vyrobený výfukový systém, o jehož výrobu se postarala firma Arrow. Svody obtočené kolem motoru mají dát vzpomenout na dvoutaktní éru a výfuky s expanzními nádobami. Dalšími specialitami tohoto modelu jsou frézované horní brýle s logem „MM“, drátěná kola namísto klasických paprskových, nebo karbonové páčky na řídítkách.

Zbytek motorky od divize One-Off, která se stará o individuálně upravené stroje, je identický s Corsarem. Pro připomenutí tedy dodejme: vidlicový dvouválec, 139 koní, 125 newtonmetrů, radiální čtyřpístky od Bremba a pětipalcový TFT displej.

Model Scrambler 1200 už je sice v nabídce značky nějakou dobu, do příštího roku ale vyjede kompletně překopaný. Už podle fotek poznáte, že je to v podstatě novinka Milano obutá na špuntech a s vyššími řídítky. Kola zůstávají sedmnáctipalcová, místo paprsků tu ale najdete dráty. Scrambler má také upravený tvar sedla, podsedlové plasty doplňuje hliníková tabulka a stejný materiál nejdete i na panelech na nádrži. Terénní verze Milána je také vybavena mřížkou světla, jiným předním blatníkem nebo chrániči kluzáků vidlic. Technika podvozku a motoru je naprosto stejná.

Další motocykly na stánku Moto Morini na výstavě Eicma:

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 1 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 1 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist