motopoint_unor_shad




Moto Morini má na stánku hned pět novinek

Dříve ryze italské, dnes s vlastníkem v Číně, přichází Moto Morini se čtyřlístkem nových modelů. Ta zahrnuje maloobjemového naháče a cruiser, Corsaro 750 v cestovní verzi GT, X-Cape s novým vzhledem a větším motorem, a nakonec – jak je tématem letošní EICMA – lehké cestovní enduro menšího objemu.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Moto Morini 3 ½

I Moto Morini má svou „třiapůlu“. Tato konkrétně odkazuje na model 3 ½ Sport z roku 1974, takže si veze patřičně retro design a jedná se o pěkný uhlazený klasický naháč bez větších výstřelků. Na druhou stranu je otázkou, jak bude vypadat třeba jízdní pozice, neboť řídítka jsou typu clip-on, uchycená na vrchních brýlích. Mezi nimi se pak nachází digitální TFT přístrojovka s integrovanou navigací.

Většina pozornosti se ovšem stejně upírá k motoru. Tím je v siluetě nepřehlédnutelný vidlicový dvouválec s válci rozevřenými do 60°, disponující objemem rovných 350 cm3. Mimochodem podle vzhledu motoru je jasné, že jde o agregát Qianjiang Motorcycle Group, který používá ve svých motorkách třeba QJMotor. Výkon 33 koní je dosahován v 8 500 za minutu, točivý moment 31 Nm pak přichází v 6 500 otáčkách. Zatím můžeme jen předjímat, ale vypadá to na celkem pohodový charakter, pasující k naháči tohoto střihu.

Rumble

Rumble je cruiser v bobber stylu – tedy s minimalistickou zádí a s baňatými gumami, obutými na šestnáctipalcových kolech. Stejně jako u „třiapůly“ tu vévodí pěkný čistý design, a v něm citlivě zabudovaný malý vidlicový dvouválec totožných parametrů.

Rumble jsou s 3 ½ technickými příbuznými, na druhou stranu nejde říci, že by šlo o dvě motorky, postavené na stejné technice. Rám modelu Rumble je jinak řešený, stejně jako chladič před motorem a samozřejmě podsedlová část. Paradoxně nejpodobnější jsou si motorky při pohledu zepředu, neboť LED kulatý světlomet je patrně úplně stejný. Oba stroje dorazí na trh v druhé polovině roku 2025.

 

Corsaro 750 GT

Ze světa větších objemů přijíždí Corsaro ve verzi GT. Ryze moderní platforma, na které stojí i vedle vystavené nahaté Corsaro a supersportovní Corsaro Sport se sci-fi designem, na sebe vzala cestovní háv s přední kapotáží a nastavitelným větrným štítkem, který doplňují kryty rukou. Vyšší řídítka slibují uvolněnou a napřímenou jízdní pozici, rozměrnější sedlo pro spolujezdce zase akcent na cestování ve dvou. Jezdci dělá společnost sedmipalcový TFT displej s konektivitou a integrovanou navigací. Chybět nebude ani radarová technologie – konkrétně monitorování slepých úhlů za motocyklem – která doplní náklonové ABS a další elektroniku.

Chtělo by se říci, že půjde primárně o konkurenci k Yamaze Tracer 7, ovšem výkonem je Corsaro celkem vysoko nad japonskou „sedmičkou“. Vidlicový dvouválec s rozevřením válců 90° má sice střídmých 749 cm3, ale disponuje velmi solidním výkonem 96 koní. Otáčky, při kterých je výkon dosahován, jsme se bohužel nedozvěděli, stejně tak nevíme ani hodnotu točivého momentu. V nabídce se každopádně objeví i verze se sníženým výkonem pro řidičák A2 a k dealerům dorazí nové GT opět ve druhé polovině příštího roku.

Corsaro Sport

Na stejné technice staví též supersportovní Corsaro Sport. To se pochlubí ostrým designem, sportovní pozicí za řídítky a stejným základem jako GT - tedy vidlicovým dvouválcem o výkonu 96 koní, zavěšeným v příhradovém rámu. 

Corsaro

Trojici Corsar doplňuje to bez přídomku, nabírající formu sportovního naháče. Technika opět stejná, tentokrát ale vůbec nejodhalenější.

Alltrhike

Podivně komplikovaný název poslední novinky odkazuje na anglický výraz „hike“, tedy „pěší výlet“, či ještě přesněji „výšlap“. Lehké cestovní enduro ale slibuje výlety i do míst, kam vás ani nohy nedonesou. Jedná se o další model z bobtnající řady maloobjemových cestovních adventur v rallye stylu, a pokud je vám podezřele povědomý, tak nejste mimo. Jedná se o technický základ převzatý z CFMoto 450MT, a to včetně motoru a částí podvozku.

Alltrhike si veze jednadvacítku přední kolo a tlumiče KYB se zdvihy 210 milimetrů vpředu a 190 milimetrů vzadu. Do toho je tu samozřejmě vypínatelné ABS, nastavitelný větrný štítek, TFT displej s navigací a hmotnost 175 kilogramů. Sedlo je ve výšce 847 milimetrů a nádrž na 18 litrů by měla na nějakou chvíli vystačit.

Dvouválec z CFMoto o objemu 450 cm3 je řadový a disponuje výkonem blízko legislativní hranice – konkrétně má 44 koní v 8 500 otáčkách. Točivý moment 44 Nm přichází v 6 250 za minutu. Modelu Alltrhike se dočkáme již relativně brzy – k dealerům by měl dorazit již v prvním pololetí příštího roku.

X-Cape 700

Jelikož má cestovní enduro X-Cape už v kubatuře 650 motor CFMoto, nikoho nepřekvapuje přechod na větší sedmistovku. Zvětšenou verzi agregátu dalo CFMoto postupně téměř do všech dosavadních 650, a nyní došlo i na Moto Morini, které motory odebírá. 

Souběžně s větším motorem Moto Morini také v detailech přepracovalo vnější vzhled po vzoru větší dvanáctistovky, jinak ale zůstala většina náležitostí při starém. Pořád jsou tu drátěná kola v kombinaci 19/17 a částečně nastavitelný podvozek, ale také nový TFT displej s navigací, USB-C porty a další slušná výbava. 

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



cfmoto_duben
Objednat reklamu
TOPlist