ktm_unor




MV Agusta definitivně pod křídly KTM, Pierer Mobility už má většinu

Rakouský motocyklový koncern se dále rozrůstá. K aktuálním značkám KTM, Husqvarna, GasGas, WP Suspension a mnohým dalším nejen motocyklovým, které vlastní soukromá společnost Pierer Mobility AG ,se nyní přidává italská MV Agusta. Italská značka s turbulentní historií navázala spolupráci se společností Stefana Pierera před necelými dvěma roky a Pierer si rovnou koupil čtvrtinu MV Agusty. Nyní podíl poskočil na 50,1 % - tedy na většinu.

„Začíná to minoritně, ale končí to majoritně…,“ napsal tenkrát Honzis v krátkém článku v listopadu 2022, který mluvil o navázání strategického partnerství mezi Stefanem Piererem a Timurem Sardarovem – do té doby výlučným vlastníkem MV Agusty. Tehdy společnost Pierer Mobility AG získala 25,1 % a Sardarov v následném rozhovoru, který pro naší redakci zpracoval Alan Cathcart, ujišťoval, že peníze použil k rekapitilizaci svého podnikání a že jde primárně o využití dodavatelské sítě KTM zejména na severoamerické trhy. Říkal také, že MV Agusta potřebuje individuálního podnikatele, který bude chápat podstatu značky, a povede jí podle toho.

Ruský rodák Timur Sardarov získal značku v roce 2018 s úmyslem vytáhnout ji zpět na výsluní, což se také do jisté míry podařilo. Nová tisková zpráva hovoří o pěti modelech, které MV Agusta představila v roce 2023, a o tom, že se všechny speciální edice rozprodaly do několika hodin od jejich oznámení. Je zde i důležitá zmínka o tom, že letošní rok má italská značka namířeno k tomu, aby po mnoha letech vykázala zisk.

Případný zisk ovšem vykáže již pod novým většinovým majitelem. S tím, že to končí majoritně, měl totiž Honzis pravdu a z původních 25,1 % se před pár dny stalo 50,1 %. Společnost Pierer Mobility AG je tím pádem novým většinovým vlastníkem MV Agusty. Sardarov si ponechává zbylých 49,9 %. Již nyní má tedy MV Agusta nové vedení. Na nejvyšší pozici CEO nastoupil jeden z členů představenstva Pierer Mobility AG Hubert Trunkenpolz. Sardarov bude ve značce vystupovat nadále v roli vicepředsedy, konzultanta a ambasadora značky.

Nás i vás ale samozřejmě nejvíc zajímá, co bude změna většinového vlastníka znamenat pro produkty – tedy pro motorky, které MV Agusta vyrábí. Ty byly vždycky velmi specifické a do značné míry okouzlující a je otázkou, zda jejich jedinečnost přetrvá. Ve zmíněném článku Honzis také strašil „Abychom si za pár let nekupovali MV Agusty vyrobené v Mattigofenu“ a právě tomu jsme teď blíž než kdy jindy. MV Agusta by se mohla velmi jednoduše zařadit po bok Husqvarny, které také dříve sídlila v italském Varese (tak jako nyní MV Agusta) a aktuálně se jedná spíš o doplňkovou značku KTM, sdílející rakouskou techniku. Tedy ne, že by na rakouské technice bylo cokoliv špatně, ale mimořádnost italské MV Agusty prostě nemá.

Pierer Mobility AG ve svojí krátké tiskovce zdůrazňuje, že se chystá rozšířit stávající výrobní kapacity v italském Varese a ve střednědobém horizontu zde vyrábět 10 000 MV Agust ročně. Zda ovšem půjde o modely se svébytnou technikou, nebo přeplastovanou a přeznačkovanou techniku KTM, to je ve hvězdách. Myslím, že nebudu daleko od pravdy, když řeknu, že pravděpodobnější je ta druhá varianta.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist