Limitka Triumph Scrambler 1200 Steve McQueen v ČR
Text: Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 13.7.2021 | Zobrazeno: 15 224x
Triumph při představení Scrambleru 1200 předělaného na Euro 5 ukázal také limitovanou edici věnovanou jednomu z největších hollywoodských sympaťáků. Celkem těchto Scramblerů vznikla tisícovka, pět z nich se dostalo do České republiky a s jedním z nich jsme mohli udělat tuhle krásnou galerii – Triumph Scrambler 1200 Steve McQueen, Hawker Hurricane Mk IV a 2x Ford Mustang.
Triumph a jeho limitované edice, to je velmi sympatické spojení. Vlastně se dá říct, že Triumph dělá limitky pro obyčejné lidi. Dokonce i ty nejvíc nejvyšlechtěnější modely TFC se držely dost daleko od milionové hranice, která je třeba pro italské výrobce naprosto běžná. U těch běžnějších limitovaných edicí je to naopak většinou výhodný kup, protože za nevelký příplatek dostanete speciální lak a hromadu doplňků, které, kdybyste si kupovali z katalogu, vás dost možná vyjdou dráž než celá limitovaná edice. Například pro 775kusový Street Scrambler Sand Storm Edition to platí stoprocentně a velký Steve McQueen na tom není jinak. Příplatek 37 000,- za číslovanou edici ve speciálním laku a s několika továrními doplňky není vůbec zlé.
Není proto divu, že se po všech 5 kusech, které se v České republice objevily, zaprášilo jak po čerstvých houskách na krámě. A máme tu hned druhou příjemnou věc na britských speciálních verzích. V drtivě většině se povede dostat je do naší země a ne jen v jednom kuse. Například Daytony Moto2 675 Limited Edition se k nám dostaly hned tři, extra vyhledávaného Scrambleru 1200 Bond Edition se pro celý svět vyrobilo 250 kusů, k nám se dostaly dva a poměrně dost kusů se k nám dovezlo z celkového počtu 2000 vyrobených Rocketů 3 Black.
Pojďme si už ale připomenout dnešní hvězdu. Základem „Steva“ je Triumph Scrambler 1200 XE, tedy ta „blátivější“ varianta. Prvním, co vás trkne do očí, je samozřejmě barva. Nádrž a blatníky jsou nalakované do typické britské zelené pod názvem Competition Green, v případě předního blatníku jde navíc o příplatkový vyšší terénní pod světlem. Velkou parádou je samotná nádrž, na které najdete jednak klasické logo Triumph ve zlaté barvě, pak také boční kartáčované plochy ručně obtažené zlatou linkou a nakonec ještě logo limitované edice se samotným McQueenem v sedle Triumphu TR-6 z filmu Velký útěk.
Speciální motorku prozradí také výrobní číslo s hercovým podpisem na frézovaných držácích řídítek, kterými se dostáváme k dalším továrním doplňkům. Ty už tak speciální nejsou, ale zase jsou praktické. Platí to hlavně pro trubkový padací rám na spodku motoru, laserem vyřezávaný kryt chladiče je pak nejen funkční, ale i estetická záležitost. Čistě estetickou je hnědé kožené sedlo. Co už na motorce nenajdete, to je certifikát dokládající autenticitu stroje s podpisy Nicka Bloora, šéfa Triumphu a Chada McQueena, hercova syna.
Během focení se Scrambler ocitl ve vybrané společnosti. Hawker Hurricane Mk. IV je legendární britský stíhací letoun, který byl během druhé světové války nejrozšířenějším letadlem RAF. Další exemplář už má přímou spojitost se Stevem McQueenem. Ford Mustang z roku 1968 přesně v takovém zeleném provedení řídil v jedné z nejslavnějších filmových honiček ve filmu Bullittův případ. Těžko najdete petrolheada, který by ji neznal. Zelený Mustang je díky tomu natolik legendární, že ho Ford pravidelně reinkarnuje. Na fotkách je generace přestavená v roce 2008 a Bullitta jste si mohli koupit i v loňském roce.
Oficiální video limitované edice
Podívejte se na redakční test dvou Scramblerů XC a XE
Informace o redaktorovi
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.