Chystá BMW kapotovanou třístovku?
Text: Honza Zajíček | Foto: TVS Motor | Video: TVS motor | Zveřejněno: 12.12.2017 | Zobrazeno: 11 090x
TVS Motor Company je třetí největší výrobce jednostopých vozidel v Indii s ročním příjmem vyšším než 2 miliardy dolarů a s výrobní kapacitou více než 4 miliony vozidel ročně. V roce 2013 podepsala TVS spolupráci s BMW a od roku 2016 se v indické továrně vyrábí roadster BMW G 310R, letos k němu přibylo malé GS. A teď to vypadá, že by se k nim co nevidět mohla přidat kapotovaná motorka.
Kapitoly článku
Minulý čtvrtek představený stroj pochází ze stejné továrny, jmenuje se TVS Apache RR 310 a o jeho příchodu jsme psali loni v létě, i když se tehdy ještě jmenoval jinak. Je určen pro indický trh, těží z výše zmíněné spolupráce a rozvířil spekulace o malém kapotovaném BMW. Motorky téhle kubatury v Evropě získávají na popularitě a téměř každá továrna se snaží ukousnout si kousek z tohohle chutného koláče. Ostatně sama továrna BMW je toho se svými třístovkami důkazem a proto nevidíme jediný důvod, proč by nemělo vzniknout malé S 310 RR.
TVS Apache je v podstatě G 310R oděné do kapot. Sdílí naprosto stejnou techniku od motoru se skloněným válcem vzad, obráceným sáním a výfukem přes totožný rám až po stejné podvozkové komponenty. Motor má přesto lehce upravené parametry, kdy kompresní poměr poskočil z 10,6:1 na 10,9:1 a výkon 34 koní (25 kW) nyní dosahuje o 200 otáček výše. Z těchto údajů se dá spekulovat, že v TVS motor drobně upravili, aby víc pasoval sportovnímu charakteru motorky.
Rám je od pohledu identický, i když by někoho mohly zmást plastové kryty v oblasti kolem stupaček. Dočkal se pouze drobné úpravy geometrie, trošku jiný je podsedlák. Rozvor kol se zkrátil o devět milimetrů, sedlo je o dvacet pět milimetrů výš, motorka je o necelých 10 centimetrů nižší. Kromě těchto čísel lze sportovnější posaz vyčíst i z řídítek přišroubovaných na trubky přední vidlice.
Design stroje vyvíjeli ve větrném tunelu, u něj se ale dá předpokládat, že by se pro BMW měnil a přiblížil by se k jeho vrcholnému superbiku. Výbava by ale mohla zůstat stejná. V té jsou všechna světla s LED technologií a digitální přístrojový panel s orientací na výšku. V pravé části stoupají otáčky vzhůru směrem k ukazateli rychlosti, mimo to obsahuje i čistě okruhové fičury, jako je měřič časů na kolo, paměť maximální rychlosti nebo závodní diagnostika pro analýzu dat z jízdy.
Uvidíme tedy, co na to v bavorsku a jak dlouho bude trvat, než nám ukáží motorku, která by se mohla jmenovat BMW S 310 RR. Vznikla by tím další konkurence pro stroje, jako jsou Kawasaki Ninja 400, Yamaha YZF-R3 nebo KTM RC 390.
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.