Zontes přidá do své nabídky cruiser 310V
Text: Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 28.11.2019 | Zobrazeno: 12 719x
Čínský výrobce Zontes zaznamenal v loňském roce vcelku úspěšný vstup na náš trh, kde zabodoval slušnými jízdními vlastnosti, hlavně ale v této cenové a objemové kategorii nevídanou výbavou a atraktivními detaily. Proto jsme na milánské Eicmě neminuli ani stánek tohoto výrobce, kde jsme si mohli prohlédnout také nový model 310V.
Kapitoly článku
O této ambiciózní značce jsme se prvně zmínili po loňské výstavě Intermot. To jsme ještě vůbec netušili, že se k nám bude dovážet, ale jejich nové vodou chlazené třistadesítky nás zaujaly svým odvážným vzhledem, slušným zpracováním a hodně zajímavou výbavou. Že nejsme jediní, u koho dokázaly nové stroje vzbudit zvědavost nebo alespoň rozpoutat debatu, dokazují úspěšné prodeje a reakce u našich testů. Další stroj, který by se měl na jaře na našem trhu objevit vedle nahatého 310R a 310T je powercruiser 310V. I když by asi bylo vhodnější ho nazývat jenom cruiser, přeci jenom jde o třístovku, kde zase tolik toho „poweru“ není. Na druhou stranu začínat svou motorkářskou kariéru rovnou na 150koňovém XDiavelu není ideální a někdo k tomuhle designu ani takový výkon nepotřebuje. Tento cruiser byl k vidění už loni, ale jenom prototypové fázi. Ta se ale ve finále od té sériové příliš neliší.
Vzhledově tu tedy máme dalšího zástupce třídy sportovních cruiserů s uhlazeným designem, kam se řadí zmiňovaná Ducati nebo třeba Benelli 502C. Zontes k tomu přidává živé barvy, několik svých odvážných křivek a tradičně také bohatou elektronickou výbavu. O pohon se stará čtyřventilový jednoválec o objemu 312 cm3, známý také z dalších modelů Zontesu. V tomto případě podává stejných 35 koní a 30 newtonmetrů, které nastupují v 9500 respektive v 7500 otáčkách. Převodovka je šestistupňová a výkon se na zadní kolo dostává přes spojku s antihoppem a klasický řetěz. Velikostí a celkovou stavbou jde spíš o menší motorku, vypovídá o tom třeba rozvor 1488 milimetrů nebo hmotnost natankovaného stroje 157 kilogramů. Když k tomu připočtete sedlo ve výšce 720 milimetrů, vyjde vám ideální cruiser pro všechny střízlíky nebo pro slečny. Naprosto dospěle naopak působí podvozek. Kolem motoru vykukuje trubkový rám, vzadu je pěkná kyvka ve stylu silničních KTM s atraktivní dírou skrz, se kterou naopak kontrastuje dvojice tlumičů. Vpředu je doplňuje tlustá USD vidlice a hodně na vzhledu dělají také gumy. Tady je vpředu rozměr 110/70 na sedmnáctipalcovém ráfku, vzadu je plnotučná 180milimetrová guma na ráfku o stejném průměru a na obou kolech jsou kotoučové brzdy. Uvidíme, jak se široká zadní pryž projeví na ovladatelnosti.
Čím se hlavně všechny Zontesy chlubí, to je výbava a různé vychytávky a samozřejmě, že ani Včko na tom není jinak. Je u bezklíčové zapalování, elektrický zámek řízení, elektronicky se otevírá také víčko nádrže a nechybí ani velká TFT přístrojová deska s bluetooth konektivitou, která by měla dokázat zobrazovat také navigační příkazy nebo informace o hovorech, zprávách či přehrávané hudbě. Krom toho si na displeji můžete vybrat jedno ze čtyř možných zobrazení údajů. Najdete tu také dva motorové jízdní módy, první je ekonomický, druhý sportovní. Pravdou ale je, že u těchto malých objemů se výraznějších změn v chování nedočkáte. Mezi další technologické vychytávky můžeme zařadit LED světla nebo ABS Bosch 9.1M. Není to ale jenom o elektronice, k této kategorii totiž patří také skryté stupačky spolujezdce nebo nastavitelné přepákování pro řidiče, což 310V nabízí a přidává k tomu třeba integrovaný padací rám nebo opěrku pro spolujezdce. Zajímavá štika v rybníce a sami jsme zvědaví, jak si povede vedle zmiňované Benelli. Ta má sice o válec navíc, větší objem a z toho vyplývající větší výkon, má ale také extra kilogramy a je celkově větší.
Informace o redaktorovi
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.