Na Sicílii testujeme Hondu ADV350
Text: Jan Rameš | Foto: Honda | Zveřejněno: 26.1.2022 | Zobrazeno: 13 748x
Dá se říci, že zásadní novinky pro rok 2022 má japonská Honda dvě a jednou z nich je offroadově laděný maxiskútr ADV350. O víkendu jej vyrážíme otestovat na italskou Sicílii. Nějaké otázky?
Kapitoly článku
V objevování nových kategorií a zaplňování prázdných míst na trhu je Honda mistr. Dost často to vypadá jako pitomost a nezřídka z toho je prodejní trhák. Za posledních deset let bychom těch příkladů našli spoustu v čele s řadou NC, do níž patří i Integra nebo X-ADV. Právě tenhle terénní maxiskútr s motorem kategorie 750 ukázal novou cestu a po loňském faceliftu se stal dokonce v roce 2021 nejprodávanější Hondou v Evropě! A to se bavíme o stroji za více než 300 000 Kč. Honda teď přidává jeho menšího sourozence, přičemž platí pravidlo: poloviční objem, poloviční cena.
Teda samozřejmě ne tak docela. ADV350 má ve skutečnosti objem 330 cm3, ale ta cena je opravdu přesně poloviční: 154 900 Kč. Úplně stejnou hodnotu najdete i na cenovce maxiskútru Forza 350 a stačí mít trochu za ušima, abyste hned pochopili, že se vlastně jedná o stejnou techniku, ale pokaždé v jiném balení. Forza je čistě silniční záležitost, uhlazený elegán, zatímco ADV350 působí drsnějším dojmem a čiší z něj ochota, poprat se i s nějakou tou šotolinou.
Ovšem pozor, až na motor, jednoválec s parametry 21,5 kW/31,5 Nm, velikost kol a nejspíše rám jsou každý skútr úplně jiný. Hondě musíme nechat, že to nevzala tou jednodušší cestou, že by jen předělala čumák, dala jiná řídítka, nazula špuntovky a měla hotovo. Ne, ADV350 má úplně jiné plasty, jiné ráfky, jiné odpružení (vpředu USD vidlice!), prostě jiné všechno. Třeba i přístrojovku, která vypadá podobně jako u X-ADV a působí velmi dobrodružně. Škoda, že neznáme zdvihy odpružení Forzy, neboť á-dé-véčko má sedlo o 15 mm výš a jeho zdvihy 125/130 mm jsou na skútrové poměry opravdu dlouhé.
Co do praktičnosti by si oba skútry neměly mít co vyčítat, také ADV350 uloží pod sedlo dvě helmy a pod řídítky, v tomto případě terénními trubkovými, najdete klikací schránku. Co zůstává otázkou a na co jsem hodně zvědavý, jaká bude ochrana proti větru. Forza nabízí obrovské, elektricky štelovatelné plexi, zatímco ADV má podstatně menší štítek s manuálním nastavením a ani ta jeho nejvyšší poloha nevypadá kdovíjak vysoká. Ale znáte to, není nad osobní zkušenost. Jelikož nás na Sicílii čekají teploty do 10 °C, držím si palce, ať mě svou účinností překvapí. Kryty rukojetí jsou v základu. Jsem také zvědavý na jízdní pozici, jestli se bude dát rozumně postavit při jízdě v terénu, ale toho si moc neužijeme, naplánovaná je jen krátká sekce, jinak to bude především o městě a okreskách, dohromady něco přes 170 km.
Podívejte se na video z výstavy EICMA, kde jsme si na chvíli mohli ADV350 zkusit.
Pokud víte už teď, že vás na Hondě ADV350 zajímá něco konkrétního, napište mi to níže a já se na to teď o víkendu na Sicílii pokusím zaměřit.
Informace o redaktorovi
Jan Rameš (Odebírat články autora) - Výška redaktora: 174 cm
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Otázky a odpovědi
Chtělo by to porovnat s nějakým podobným strojem. Třeba Kymco DT X360 350i ABS.
Ahoj, no to by určitě chtělo, hele ale s sebou do kufru jsem si Kymco na to testování Hondy vzít nemohl ;-)
Dobrý den. Mám Hondu Forza 300, rok 2016. Používám ji na cestu do práce (60km denně, polovina okresky, polovina Praha) a občas výlety. Na tento účel mi vyhovuje. Jediná věc, kterou řeším, jsou rozbité silnice nižší třídy v okolí Prahy. Měl bych tedy dotaz, jak se ADV350 chová na silnicích horší kvality, vzhledem k jinému typu odpružení. Děkuji za odpověď. V. Šmejkal
Dobrý den, právě podvozek je hlavní devizou ADV350, na horších silnicích má hodně pěknou charakteristiku. Lokaci organizátoři vybrali opravdu dobrou, protože svou kvalitou silnice na západě Sicílie silně připomínaly ČR.
Mě zajímá asi totéž jako řadu dalších: Přímé porovnání s Forzou 350 jednak po stránce ochrany jezdce (plexi i kapotáž), po stránce jízdního komfortu (zejm. na horších silnicích) a zda modifikovaná koncepce má vliv na jízdní výkony stroje. Děkuji
Ochrana proti povětří logicky horší, ale rozhodně ne špatná, kvalita jízdy na horších silnicích naopak jednoznačně lepší. Jestli pojede jeden skútr o 3 km/h více než druhý, to těžko soudit a poznalo by se to až při přímém srovnání a ještě by to bylo o konkrétním kousku. Motor je tam stejný.
Klasická otázka, která asi zajímá všechny kolem skútrů Honda: Jak funguje čelní štítek ve srovnání s Forzou 350 a jak pohlcuje podvozek rázy ze silnic v tom takovým "typicky českým" stavu? A další otázka - jak to bude s doplňky? Viděl jsem třeba ty originální boční kufry... budou i na českým trhu?
Ahoj, viz výše: štítek je fajn, ale té plachtě na Forze logicky konkurovat nemůže. Pohlcování nerovností velmi dobré, jen prostě člověk nesmí zapomínat na to, že to je skútr s 15"/14" koly a ne cestovní enduro. Originální boční kufry jsi vidět nemohl, anžto k ADV350 nejsou :-) jestli si je nepleteš s těmi na X-ADV. Doplňky najdeš dobře v konfigurátoru https://motorcyclec...dv350/#/accessories, v zásadě kufr s nosičem, zámek, plachta a vyhřívaný hefty.
Měl bych zcela konkrétní dotaz na technické řešení usd vidlice - co se skrývá uvnitř. Jestli jsou pružiny i tlumiče v obou vidlích nebo je na jedné straně (v jedné šavli) pružina a na druhé tlumič. Jako je tomu u endur crf 250, 300 L a Rally a myslím, že i cb 500 x. Vzhledem k podobné ceně bych tipoval levné provedení vidlice. Děkuji.
Hele je to skútr za 155 tisíc a ne offroadový speciál, už takhle je tam posun proti té klasice na Forze značný. Tlumič a pružina je v každém teleskopu.
Jediný dotaz mám na podvozek, srovnání s F350 a pokud už je zkušenost tak i s konkurenčním Kymco DT X360.
Podvozek je podle mě větší důvod, proč se rozhodovat mezi F350 a ADV350, než vzhled. Forzu mám rád, vždycky se mi na ní jezdilo dobře, ADV ale jednoznačně nabídne více komfortu na horších silnicích a taky více jistoty díky přední vidlici, která je uchycena ve dvojích brýlích. DT360X na test od importéra v ČR ještě nebylo, takže jsme nezkoušeli.
Máš z toho pocit,že by se to dalo naložit brašnami a batůžkem a vyrazit na delší cestu?
Mám pocit, že naložit brašnami a batůžkem a vyrazit na cestu lze na čemkoli. Někdo ti řekne, že na ničem menším než litrové motorce to nemá smysl, jinej objede svět na malé 125. Tohle je opravdu jen o tom, jaké má kdo priority v různých oblastech, ať jde o dynamiku, komfort sezení, komfort podvozku, plánovaných denních nájezdech... Omlouvám se, na tuhle otázku neexistuje univerzálně platná odpověď.
Dobrý den mám dotaz ohledně výšky jezdce 180-190 cm jak se na adv poskládá a jestli jsou pohodlné delší cesty 100 km a více a ochrana jezdce plus cestovní pohodlí. Děkuji za info.
Dobrý den, jezdec 195 cm si pochvaloval, jaká je to na palubě paráda proti jiným skútrům. My jsme najeli za celý den 170 km a byl jsem naprosto v pohodě, ale dost jsme zastavovali. Ochrana jezdce slušná - na to, jak je to plexi vlastně malé, se dost snaží. Nicméně opravdu hodně nám foukalo, což znemožňovalo vyřknout nějaký definitivní soud.
Zajímalo by mě, jak se skůtr popasuje s řádně rozbitou silnicí, jestli mu nevadí jízda přes ostré šutry, průjezd brodem, bahnem a podobné off-road lahůdky. Dále by mě zajímala maximálka, kolik to v terénu ujede na plnou nádrž a jak dlouho trvá tankování. Lze na to dokoupit ochranný rám, boční kufry a další doplňky pro off-road cestovatele? Kolik to uveze bagáže a lze s tím jezdit v terénu i ve dvou lidech? Vejdou se pod sedlo dvě integrálky? Předem díky za odpověď.
Dobrý den. Je to Urban Adventure skútr, ne CRF a jezdili jsme na něm v rámci jednodenního novinářského testování a ne při týdenní akci typu "vymysli co největší bejkárnu a zkus, co to vydrží". Speciálně nerozumím otázce na to, jak dlouho trvá tankování - jak rychle teče benzín z pistole? Doplňky viz odpověď nahoře, pod sedlo se dvě integrálky vejdou, je to vidět na fotce v článku.
Je opravdu k použití i mimo silnici, nebo je to jenom pozlátko v podobě teréních pneu a vyšší světlé výšky?
Hrubší vzorek pneu, vyšší světlost, vyšší zdvihy tlumičů, lepší uchycení přední vidlice, ale je to pořád skútr, ne kroska.
Ahoj Honzo
Chci se tě zeptat,?Chtěl bych nějakou zábavu okolo komína,občas nějaký výlet s batůžkem.Motorku už vlastním ,tohle by byla fakt jako druhá.Nechce se mi už moc řadit :),ale i mě docela zaujala Honda CB 500 X.
Po které by si sáhl co se týče zábavy,hlavně okrsky a na ty naše krásné silnice :)ADV 350 nebo právě CB 500 X?
Děkuji
Ahoj, jestli se ti nechce řadit a motorku doma máš, tak sis vlastně odpověděl už sám :-) Zábavnost těžko porovnávat, skútr je skútr, motorka je motorka, i když ADV má docela dost z toho motorkového pocitu. Já se na Sicílii pobavil velmi dobře
Měl bych taky dotaz ohledně toho plexi. Co jsem četl zahraniční recenze, tak to vypadá na slabší článek jinak povedený sestavy, tudíž tady očekávám podobnej závěr. Takže by mě zajímalo, zda s ohledem na (asi) specifický uchycení toho origo nastavitelnýho štítu jej případně nebude problém nahradit nějakým jiným - byť nestavitelným, ale vyšším, ať už Honda či jinýho výrobce jako je Givi a pod.
Díky za odpověď.
Na plexi jsem byl taky hodně zvědavej, jenže nám do toho hodilo vidle počasí, funělo jako blázen snad ze všech stran, takže na "tvrdej" výsledek si sám budu muset počkat až na domácí test. Každopádně mě mile překvapilo, jak moc se na tu svou velikost plexi snaží, ale holt Forza to být nemůže - kdo chce "plachtu" a dokonalé bezvětří na palubě, kouká po špatném skútru. Jestli už má nějaká aftermarketová firma přichystané jiné plégo, to netuším, ale ADV je úplně nové, tak bych si skoro tipnul, že ještě ne. Na X-ADV se jiné sehnat dá, jestli ale bude obchodní potenciál pro ADV350 takový, aby někdo dělal i plexi pro něj, to těžko říct. Nastavitelné to plexi bude vždycky, to by někdo musel udělat konverzní kit, v němž se nahradí celý mechanismus uchycení, a to je nesmysl.
Prosím, jak rychle to jede? Tedy, nemyslím topspeed, ale jaká je ta dlouhodobá "maximální" cestovní rychlost, aby se netrápil ani stroj ani jezdec? Při jaké rychlosti je to na pohodu? Přežije to nouzově i dálnici?
A někdo už to tu psal - jaký je dojezd na jednu nádrž?
Dík Pes
Jede to tak rychle, jako skútr s motorem 330 kubíků a výkonem 29 koní :-D Při omotané pravačce od 154-160 km/h na tachometru (malý novinářský race...), stabilně jsme jezdili i okresky 100-130. Dálnice na skútrech tohoto objemu je naprosto v pohodě, ADV není výjimkou. Dojezd podle toho, jak člověk drží plyn. Když člověk jede jako člověk, tak se dostane klidně na těch udávaných 3,4 litru na sto, my měli o litr víc. Nádrž je na 11,7 litru, takže dojezd podle režimu tak 260-320 km.
Jak široký je podsedlák? Ptám se kvůli tomu, abych mohl odhadnout, jak široké to ve výsledku bude s bočními kufry.
Jak snadné je to zvednout? Zvládne to někdo s už omezenou hybností?
Jak je to s padáním, některé motorky při pádu často uvězní část nohy pod sebou a moc nechrání, jiné naopak často jezdce od nejhoršího uchrání a ještě pak není problém se z pod motorky dostat.
Záď je široká jako u kteréhokoli jiného maxiskútru. Tenhle dotaz přišel už po testu a metr jsem s sebou beztak neměl, takže odpovědět nedokážu. Boční kufry na ADV350 Honda nenabízí a nabízet na 99,9 % nebude. Test padání a zvedání spadnutého skútru není běžnou součástí žádného testu a omezená hybnost levého zápěstí je pro tuto disciplínu úplně jinak důležitá než omezená hybnost pravé kyčle, takže ani zde neposkytnu odpověď. Jestli pod skútrem nohu necháte nebo nenecháte, to záleží na okolnostech konkrétního pádu.
Zdravim, ma skutr dvojite bryle na predni vidlici, nebo je uchyceni klasicky skutrove do jednoduchych bryli? Dekuji Honza
To je právě ta největší změna proti Forze - jsou tady motorkové brýle (horní a dolní)! Forza má skútrovou klasiku, akorát ty dolní.
Ahoj Honzis, díky za recenzi, skútr se mi neskutečně líbí. Teď mám sh300 rok 2011 a za rok nalitam kolem 30 tisíc po Praze, dělám kurýra. Chci si udělat radost a koupit nový stroj a v hledáčku mám sh350 a právě adv350. Dokázal by si porovnat o kolik je Adv větší než sh? Na rozbité cetlsty v Praze mi ten skútr přijde úplně super, ale trošku se bojím té velikosti, sh300 je malinká a hodně mrštná. Díky moc Martin.